JellyPages.com

Παρασκευή, Μαρτίου 24, 2006

Εθνικός εορτασμός

Παρατηρώντας τις εθνικές μας εορτές βλέπω ότι σαν λαός γιορτάζουμε περισσότερο τις δύσκολες εποχές παρά τις εύκολες, τα λυπητερά γεγονότα απο τα εύθυμα κλπ.
Γιορτάζουμε περισσότερο το Πάσχα και τα πάθη του Χριστού, από τα Χριστούγεννα και τη γέννησή του, μας ενδιαφέρει ο θάνατος και οι επιτάφιοι απο τις γεννήσεις και τις χαρές. Επίσης γιορτάζουμε την έναρξη του Β Παγκοσμίου Πολέμου, την 28/10/ παρά την λήξη του πολέμου. Ισως να είμαστε και οι μοναδικοί που δεν χοροπηδάμε την επέτειο που τελείωσε το ολοκαύτωμα του Β. Παγκοσμίου Πολέμου, αλλά παρελαύνουμε για την έναρξη της σύρραξης.
Και τώρα γιορτάζουμε την έναρξη της επανάστασης του 1821 αλλά δεν γιορτάζουμε την λήξη της.
Δεν γιορτάζουμε την ημερομηνία που η Ελλάδα έγινε ανεξάρτητη απο τους Τούρκους.
Αυτό όχι μόνο δεν το γιορτάζουμε αλλά δεν ξέρουμε και πότε ακριβώς έγινε. Η διδαχτέα Ιστορία είναι νεφελώδης επί του θέματος, έγινε όταν ήρθε ο Οθωνας, όταν ήρθε ο Καποδίστριας, όταν έφυγε ο τελευταίος Τούρκος απο τα εδάφη, όταν ελευθερώθηκε η Κρήτη?
Αλλά όποτε κι αν η Ελλάδα εμφανίσθηκε σαν μικρό μέν αλλά υπαρκτό κράτος, ούτε αυτό δεν γιορτάζουμε.
Δεν το θεωρούμε άραγε άξιο ενός εορτασμού?
Μιάς τουλάχιστον παρέλασης?

21 σχόλια:

glenn είπε...

Η λήξη ήρθε με τη συνθήκη του Λονδίνου το 1830, αν θυμάμαι καλά.

morgana είπε...

...καλα ολα αυτα..τη Γιουροβιζιον γιατι τη γιορταζουμε???

Βασιλική είπε...

η αποπανου ειμαι εγω!!! το σχολιο της ειναι δικο μου!!! γιουπι....
πως τα λεω ετσι?....
καλημερουδακια!!!
;P
(μαρινα δικιο εχεις... απολυτο δικιο....)

Marilina είπε...

γιορτάζουμε υποτίθεται τη γενναιότητα να πούμε όχι, ή να επαναστατήσουμε κτλ
ίσως θεωρούμε πιό μεγαλη τιμή να μα΄χομαστε παρά να κερ΄διζουμε αφού μαχηθούμε. δε συμμε΄ριζομαι αυτήν την άποψη, απλά προσπαθώ να βρω το λόγο.

CGP είπε...

Γιρτάζουμε την αρχή, διότι το τελείωμα είναι πάντα λίγο ομιχλώδες. Αυτό ισχύει και γιά το 1821 και ο 1940. ( Τι τελείωμα, η συνθήκη του Λονδίνου, η άφιξη του Οθωνος, η άφιξη ου Καποδίστρια, η ολοκλήρωση της εκδίωξης του Ιμπραήμ από τον Μαιζών, η Ναυμαχία του Ναυαρίνου, η ημερομηνία εκταμίευσης του πρώτου δανείου από τους Rothchild προς την Επανασταική Κυβέρνηση, τι από όλα αυτά ?

Εννοώ ότι ανάλογα με την ημερομηνία λήξεως, υπαρχουν και πολιτικές σκοπιμότητες που θολώνουν το πράγμα.

Ενω η έναρξη είναι ξεκάθαρη, χωρίς πολιτικές σκοπιμότητες ( ας μην μπούμε και στην ανάλυση ποίος είπε το ΟΧΙ, διότι θα ξεκινήσουν σεντονιάδες...)

Είμαστε λιγάκι ξεπερασμένοι στο θέμα των εθνικών εορτών και ειδικά γιά την 25η, έχει γίνει μία γιορτή που ξεκινάει με πολύ ξαλμίρισμα και τελειώνει με ένα ισχυρό άρωμα σκόρδου.

Darthiir the Abban είπε...

H λήξη δεν έχει σημασία. Σημασία είχε το γεγονός ότι κάποιοι είχαν το θάρρος να ξεκινήσουν κάτι το οποίο φαινόταν αδύνατο/αδιανόητο.

Σημασία έχει η διάθεση για δικαιοσύνη και η εναντίωση στην καταπίεση, όχι αυτή καθεαυτή η δικαιοσύνη και η καταπίεση που πάντα θα υπάρχει. Γιατί αν δεν θυμόμαστε ότι κάποτε κάποιοι είχαν τ' αρχίδια για να το πώ λαϊκά να αντιταχθούν σε αυτούς που τους καταδυνάστευαν, τότε θα χάσουμε την δική μας διάθεση, ή θα αλλοτριωθούμε εντελώς μέσα στην αδιαφορία που επιβάλλει πλέον η κοινωνία μας.

γιώργος είπε...

Ως έθνος γιορτάζουμε τη στιγμή της απόφασης να αντισταθούμε στον επεκτατισμό...
Και το '21 και το '40 αποφασίσαμε να πάμε ενάντια στο ρεύμα...
Και στις δύο βέβαια περιπτώσεις εξυπηρετήσαμε κάποια συμφέροντα, καλά ή άσχημα δεν το εξετάζουμε...
Τώρα, όσον αφορά τις εορτές της θρησκείας, είναι ξεκάθαρο ότι το Πάσχα είναι πιο πολύ μέσα στο αίμα μας γιατί έχει να κάνει με τον πόνο που βγάζουν αυτές οι ημέρες... Συμπάχουμε και γιορτάζουμε περισσότερο για τη νίκη επάνω στο θάνατο... Είναι αισιόδοξο μύνημα...

Marina είπε...

Καλημέρα σε όλους

glenn, πολύ ωραία, σε ευχαριστώ για την απάντηση, ΓΙΑΤΙ όμως δεν έχουμε κάνει την ημερομηνία αυτή Εθνική Επέτειο ε?

Morgana, τη Γιουροβίζιον τη γιορτάζουμε γιατί θέλουμε να είμαστε Ευρώπη, να προωθηθούν τα νέα (και τα πουρά) ταλέντα μπροστά, να κάνουμε το κομμάτι μας ..να ζήσουν και τα Fame story 1, 2, 3, 13, τι θα γίνουν όλοι οι οργανωτές, δάσκαλοι, παρουσιαστές αυτοί, κλέφτες? Ψωμάκι να βγαίνει..

Vassiliki, έχεις πρόβλημα ταυτότητας, δεν ξέρεις μάλλον ποιά είσαι..(στο γιατρό γρήγορα)

Marilina, συμφωνώ μαζί σου, γιορτάζουμε τη μάχη αλλά όχι και την νίκη, όμως αυτό σε μένα δεν φθάνει. Καλό το ξεκίνημα των αποφάσεων (ΟΧΙ, 1821 κλπ) δεν θάπρεπε όμως να επιστεφανώνεται απο τις δάφνες του επιτεύγματος? Με τσαντίζει που δεν γιορτάζουμε την ημερομηνία που η Ελλάδα ελευθερώθηκε και έγινε ανεξάρτητο κράτος. Οπως γιορτάζουν άλλες χώρες. Προφανώς στον Ελληνα η ειρήνη και η ελευθερία δεν μετράνε, μόνο ο πόλεμος και η αντίσταση.

Darthiir, το θέμα δεν είναι να μην γιορτάζουμε το ξεκίνημα μόνο αλλά και το αποτέλεσμα. Ναί οι ήρωες του '21 έδειξαν απαράμιλλο θάρρος δεν αντιλέγω αλλά γιατί να μην είναι εθνική επέτειος όταν η Ελλάδα έγινε κράτος? Γιατί να μην γιορτάζουμε το τέλος του Β ΠΠολέμου? Η λήξη μιάς σύρραξης δεν έχει σημασία? Πιό πολύ σημαντικός είναι ο πόλεμος απο την ειρήνη? Τότε οι Εβραίοι πρέπει να γιορτάζουν την αρχή του ολοκαυτώματος και όχι το τέλος του?

Yiorgo, Εγώ δεν λέω να μην γιορτάζουμε τη στιγμή της απόφασης, την εβδομάδα των Παθών και την Ανάσταση λέω να γιορτάζουμε και τη στιγμή της γέννησης και της λύτρωσης

alombar42 είπε...

Επειδή μας αρέσει να κλαιγόμαστε.

Δε βλέπεις πόση ώρα κρατάει στις ειδήσεις μια ανακοίνωση θανάτου (και τι στυλ) και πόση μια ανακοίνωση πχ ενός νέου φαρμάκου;

Ασε που υποψιάζομαι οτι πιο πολλή ώρα δίνουν τα κανάλια στη γρατζουνιά του Ρουβά από τις ρουβίτσες, παρά σε όλα τα νόμπελ μαζί.

Juanita La Quejica είπε...

Λοιπόν, μια χαρά τον βρίσκω τον προβληματισμό σου. Αν βρεις την απάντηση, πες την και σε εμένα.

Markos είπε...

Η Ιστορία δεν είναι ουδέτερη. Η οπτική που την βλέπει κανείς, είναι συναρτημένη με την ιδεολογικοπολιτική του αφετηρία.

Η επιλογή της 25ης Μαρτίου ως ημερομηνίας έναρξης της επανάστασης του 1821 έχει σαφώς τέτοια αφετηρία.
Θέλει σαφώς να συσχετίσει τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου με το ευχάριστο άγγελμα της έναρξης της απελευθερωτικής διαδικασίας. (Στις 25 Μαρτίου, όπως είναι γνωστό, δεν σήκωσε κανένα λάβαρο στην Αγία Λαύρα ο Π. Πατρών Γερμανός μια και ... δεν ήταν εκεί.

Το πρωτόκολλο του Λονδίνου της 3ης Φεβρουαρίου του 1830, είναι στην ουσία η πράξη διεθνούς της Ελλάδος.
To μνημονεύουν οι ιστορικοί αλλά ά γιατί να γιορτάσει κανείς τόσο εμφατικά, όπως με παρελάσεις, κάτι το οποίο έκαναν άλλοι;

Darthiir the Abban είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Darthiir the Abban είπε...

Για σκέψου λίγο, ο αγώνας τελείωσε ποτέ πραγματικά;

Γιορτάζεις τις αποφάσεις. Οι αποφάσεις είναι διαχρονικές.

Φυσικά ο Μάρκος έχει δίκιο. Ένα μεγάλο μέρος των εορτών μας στηρίζεται σε "συμβατική" ημερομηνία. Αλλά αυτό δεν ελαττώνει την ισχύ τους.

Οι παρελάσεις τώρα για να βάζουμε τα πράματα ένα ένα στην θέση τους, δεν έχουν σχέση με τον εορτασμό. Έχουν σχέση με την τόνωση της εμπιστοσύνης (και όχι του φρονήματος) στο έθνος και στην ομοψυχία του. Γίνονται με αφορμή τον εορτασμό και όχι για τον εορτασμό. Αυτό είναι κάτι για το οποίο εμείς που ζούμε στο κέντρο δεν μπορούμε να αισθανθούμε, αλλά οι ακριτικές περιοχές στηρίζονται πολύ σε αυτό.

NetKerveros είπε...

Εμείς οι Έλληνες είμαστε βασιλιάδες του δράματος βλέπεις.

Λαμπρούκος είπε...

Ελλάς Ελλήνων Κλαψομούνηδων!

Marina είπε...

Alombar42, αυτό είναι σίγουρο, μόνο για κλαψομου$$$, όπως λέει ο Λαμπρούκος σαν λαός είμαστε

Jaunita, θα σε ενημερώσω σύντομα

Marko, σύμφωνει οι "ξένες δυνάμεις" μας ανακήρυξαν σαν κράτος, όμως ούτε αυτό δεν είναι άξιο εορτασμού? Ασε πώς πετύχαμε να γίνουμε κράτος, το ότι γίναμε δεν αξίζει?

Darthiir, κατ΄αρχήν να σου πώ ότι δεν έχω αντίρρηση για τις παρελάσεις, βεβαίως να γίνονται. Αυτό που με χαλάει είναι που γιορτάζουμε τις ενάρξεις και όχι τα τελειώματα. Τι αποφάσεις αλλά όχι και τις εκπληρώσεις.

Netkervere, Λαμπρούκο, μόνο για τη φούστα του Ρουβά,τη Βίσση στο Ναυτικό, συγνώμη, στη Eurovision νοιαζόμαστε, και για τα Οσκαρς βεβαίως, βεβαίως..δυστυχώς.

Chloe είπε...

Μαρίνα σιχαίνομαι τις παρελάσεις. και τις στρατιωτικές γιατί μου θυμίζουν χουντικά καθεστώτα, και τις μαθητικές, κυρίως αυτές, γιατί είναι γελοίο να βλέπω τα παιδάκια να κάνουν τα ρομπότ.

Ανεκπαίδευτος είπε...

Έχεις δίκιο, ωστόσο λετ μι αντ σαμθινγκ:

δε γιορτάζουμε τόσο το θάνατο το Πάσχα αλλά την Ανάσταση. Ίσως να είναι ίδια η λογική και για την πρόσφατη εθνική γιορτή...

Marina είπε...

Chloe στις παρελάσεις πήγαινα για να κάνω κοπάνα απο τα μαθήματα..η έννοια της παρέλασης που λέει ο Νταρθ δεν κατείχε τα μυαλουδάκια μας τότε.

qqqjack είπε...

A漫,h漫,成人漫畫,免費A片,色情網站,色情遊戲,情色文學,麗的色遊戲,色情,色情影片,同志色教館,色色網,色遊戲,自拍,本土自拍,kk俱樂部,後宮電影院,後宮電影,85cc免費影城,85cc免費影片,免費影片,免費小遊戲,免費遊戲,小遊戲,遊戲,好玩遊戲,好玩遊戲區,A片,情趣用品,遊戲區,史萊姆好玩遊戲,史萊姆,遊戲基地,線上遊戲,色情遊戲,遊戲口袋,我的遊戲口袋,小遊戲區,手機遊戲,貼圖,A片下載,成人影城,愛情公寓,情色貼圖,情色,色情網站,色情遊戲,色情小說,情色文學,色情,aio交友愛情館,色情影片,臺灣情色網,寄情築園小遊戲,情色論壇,嘟嘟情人色網,情色視訊,愛情小說,言情小說,一葉情貼圖片區,情趣用品,情趣,色情漫畫,情色網,情色a片,情色遊戲,85cc成人片,嘟嘟成人網,成人網站,18成人,成人影片,成人交友網,成人貼圖,成人圖片區,成人圖片,成人文章,成人小說,成人光碟,微風成人區,免費成人影片

Ανώνυμος είπε...

Having your content end up ranking in the top links london ten search results for the keywords, it will try to acquire more links links of london bracelet sale over time. Several "high-quality editorial links" are usually a result of Google search links of london engine placement.Unless you already have a well aged links of london charms sale established authority site, you already know who you are. links jewellery And it's going to be pretty tough, as great as it would be to have your content rank on the links of london charms sale first page of search engine results for your most cherished keyword phrase. links of london uk If you happen to write four times per month and each of those rank on links of london watch uk page one of search results, in due course the links will add up. The good thing is that a small number of cheap links of london links from lots of diverse directions end up carrying a lot more weight and links of london necklaces uk being more sustainable.