Προχθές είχαμε βγεί έξω με ένα φιλικό μας ζευγάρι. Και οι δύο είναι καθηγητές πανεπιστημίου με μακρά ακαδημαϊκή καρριέρα. Μιλάγαμε περί ανέμων και υδάτων και μετά το ρίξαμε και στον Μαριετισμό. Ούτε λίγο ούτε πολύ ελέχθησαν τα ακολούθα για τα οποια ΕΦΡΙΞΑ.
Κατά την κρίση τους λοιπόν, η Μαριέττα και η κάθε Μαριέττα ανεξαρτήτου κόμματος θα σπάει τα μούτρα της εξαιτίας των καθηγητών.
- Οι καθηγητές εργάζονται και αμείβονται. Φτιάχνουν τη ζωή τους, το πρόγραμμά τους και τον ελεύθερο χρόνο τους τον διοχετεύουν στα ιδιαίτερα μαθήματα, σε φροντιστήρια και δικές τους δουλειές.
Οποιαδήποτε αλλαγή τους χαλάει τη σούπα. Τους ξεβολεύει γιατί θα πρέπει να ανασχηματίσουν τη ζωούλα τους, το προγραμματάκι τους, την καθημερινότητά τους. Ετσι δεν θέλουν αλλαγές. Η Χ Κυβέρνηση το ξέρει αυτό και πιέζει. Οι καθηγητές ξέρουν ότι ξέρει η κυβέρνηση και έτσι αντιστέκονται.
- Οι περισσότεροι πανεπιστημιακοί καθηγητές στην Ελλάδα υποστηρίζονται απο διάφορες πολιτικές παρατάξεις. Μέσω των παρατάξεων, υποκινούν τους φοιτητές να εξεγερθούν, να κάνουν καταλήψεις, πορείες, αποχές κλπ, κλπ. Μόλις αυτό επιτευχθεί, δεν γίνονται μαθήματα, όμως Ο ΜΙΣΘΟΣ των καθηγητών συνεχίζει και πέφτει. Σου λέει, εγώ εδώ είμαι έτοιμος να διδάξω. Αλλά οι φοιτητές δεν έρχονται. Οπότε, μια χαρά! Η ζωή συνεχίζεται, τα ιδιαίτερα, τα φροντιστήρια κλπ, κλπ. Οι φοιτητές καθυστερούν στις σπουδές, χάνουν μαθήματα, περνάνε δεν περνάνε, τελικά έρχεται μετ' εμποδίων και το πτυχίο.. κλπ κλπ..
Κατά την κρίση τους λοιπόν η ίδια η παιδεία στην Ελλάδα σπάζει τα πόδια της μάθησης για να μην ξεβολεύεται.
Ελπίζω να μην είναι έτσι και να διαψεύσετε τις παραπάνω πικρές κουβέντες.
Ε-Φ-Ρ-Ι-Ξ-Α
13 σχόλια:
Ορθό κατά μεγάλο μέρος (εξ' ου και είμαι και αντίθετος σε οποιαδήποτε μορφή ιδιωτικής παιδείας).
Αυτά βέβαια δεν αποτελούν κανενός είδους επιχείρημα για το ορθό του συγκεκριμένου νομοσχεδίου και για το εσφαλμένο της αντίδρασης απέναντι στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο, ή μάλλον για ένα μεγάλο μέρος από τα άρθρα του, όχι το σύνολό του.
Αυτά που εξέθεσες ισχύουν πιθανόν για ορισμένους κλάδους πανεπιστημιακών...μην ξεχνάς όμως ότι ΠΑΡΑ τις καταλήψεις, υπάρχουν και καθηγητές που εξακολουθολυν και ΚΑΝΟΥΝ ΕΡΥΕΝΑ όπως και όλο το γραφειο-χαρτικό πακέτο που συνεπάγεται η θέση τους...το μόνο που δεν κάνουν είναι μαθήματα...και παιδεία δεν είναι μόνο το μπλα-μπλα στο αμφιθέτρο, είναι και πολλά άκομα...
αυτό με τους καθηγητές που πληρώνονται το ξέρω και εγώ.Όπως ξέρω επίσης ότι οι καθηγητές Παν/μιων και ΤΕΙ παίρνουν μίζες από τα βιβλία που παίρνουν τα παιδιά που σπουδάζουν.Ολοι να φάνε θέλουν
εδώ δεν μπορούν καλά καλά να φτιάξουν το Ελληνικό δημόσιο παν/μιο και θέλουν να γίνουν ιδιωτικά;ακόμη και να γίνουν ιδιωτικά,στα ιδιωτικά ποιοι θα πηγαίνουν;τα παιδιά του λαουτζίκου;
εγω αναρωτιεμαι αν ειναι χειροτεροι οι φοιτητες η οι καθηγητες..μαλλον both..
φαινεται πως σε ολα τα επαγγελματα ειναι λιγοι αυτοι που αξιζουν..στους καθηγητες αυτο ισχυει περισσοτερο..
μα μηπως ειναι ετσι χαλια επειδη και το επιπεδο των φοιτητων ειναι χαλια;
οι καθηγητές πληρώνονται και για να δώσουν πτυχία....
μία γνωστή μου ήταν γουδί φοιτήτρια. για να πάρει το πτυχίο της, ο πατέρας της, πλήρωσε πολιτικό με πολλά λεφτά ο οποίος έδωσε τα μισά στον καθηγητή...
Θα συμφωνήσω απόλυτα με τον Darthiir.
Δεν έχω κάτι να προσθέσω μετά το σχόλιό του, αυτά θα έγραφα κι εγώ.
Το μόνο που μπορώ να πω, έχοντας φίλους και γνωστούς σε διάφορες παρατάξεις, είναι ότι επιβεβαιώνω εκ των έσω τα περί συνεννόησης σε ορισμένες περιπτώσεις, ώστε οι καθηγητές να μη δουλεύουν και να πληρώνονται.
Αυτό, όμως, δεν αναιρεί ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο κατά τη γνώμη μου και κατά τη γνώμη των πολλών (των άμεσα ενδιαφερομένων τουλάχιστον) είναι ένα λάθος, ότι η επιμονή και το πείσμα της κυβέρνησης είναι αποκρουστικά και ότι ο διάλογος είναι ένα ανέκδοτο (αν και γι' αυτό φταίνε και οι δύο πλευρές, πρέπει να παραδεχτώ).
« το ίδιο κάνουν και οι φορτοεκφορτωτές με την απεργία τους στο λιμάνι του πειραιά και δεν μπορεί η κυβέρνηση να πουλήσει τον ΟΛΠ (οργανισμό λιμένος πειραιώς) σε ξένους επενδυτές ώστε να πάρουμε και εμείς τα κερδη μας που παίξαμε τη μετοχή του ΟΛΠ. » θα σου έλεγε ένας απελπισμένος μικροεπενδυτής του χρηματιστηρίου μας.
ο νεος τρόπος κοινωνικής ισορροπίας είναι οι οικονομικές αλληλοπιέσεις των διαφορων κοινωνικών ομάδων και δυστυχώς οι διεκδικήσεις με απεργίες και άλλα αντίστοιχα κόλπα σε λιγα χρόνια θα μοιάζουν γραφικές .
και μάλλον αυτή είναι η αλήθεια γιατί πeράσαμε και στιγμές (εικοσαετούς διαρκειας) που υπήρχε η δυνατότητα να γίνουν τα πανεπιστήμια πυρήνες που να δίνουν πνοή και φαντασία στην κοινωνία αλλά δυστυχώς δεν εγινε.
ευτυχώς που δεν εχουν βάλει ακομα πόδι στα μπλογκς οι πολιτικοί μας.
:)
Ναι κατά ένα μεγάλο μέρος ισχύει.. η σήψη βέβαια έχει περάσει και στους φοιτητές.. έαν σύστημα δούναι και λαβείν..
Αν μάλιστα είχαν όλοι μα όλοι κρατήσει τις αρχές τους και τους όρκους τους, καμια Μαριέττα δε θα τολμούσε να φέρει τέτοιο νομοσχέδιο.. μα καμιά.. αλλά βρήκε και αυτή έτοιμο το χώρο.. ο Κόκκαλης να ετοιμάζεται για ιδιωτικό πολυτεχνείο, το ΥΓΕΙΑ για ιδιωτική ιατρική και πάει λέγοντας... Καλή σου μέρα
* έαν σύστημα;
διόρθωση : ένα σύστημα
«το πρόβλημα με τις πεντάδες»
έχει μειωθεί δραματικά ο αριθμός επισκέψεων και σχολίων στα μπλόγκς που δεν έχουν συμφωνήσει να παίξουν πεντάδες με την «παρέα τους».
Είναι ένα είδος λογοκρισίας για όσους «δεν γουστάρουμε»;
Έχουν επηρεαστεί οι μπλόγκερς από το ποδοσφαιρικό πέντε –πέντε;
Το ζήτημα είναι ότι ακόμα και στις σημειώσεις του κάποιος , στο «μπλογκάκι του» να το πούμε έτσι , μόλις αποκτήσει λίγη δημοσιότητα «ενδύεται» και λίγο από το φασισμό των «δημοσίων» προσώπων.
http://thelastrealanwnymous.wordpress.com
ΚΑλημερα
Κατ' αρχήν να πώ ότι το άρθρο αυτό δεν έχει σε τίποτα να κάνει με τους Μαριετισμούς, τις ταραχές και τις συμπεριφορές εκατερωθεν σε θέματα παιδείας, κριτικάρω απλά τη συμπεριφορά 2 καθηγητών του ΔΗΜΠΟΣΙΟΥ φορέα.
Darthiir, συμφωνούμε τελικά (και για 1 φορά :-)). Είναι ντροπή όμως αυτή η συμπεριφορά, δείχνει πολύ χαμηλό επίπεδο καθηγητών που αντίστοιχα αντί να διδάξουν, στραβώνουν τα παιδιά.
An-lu, τα έγραψα αυτά επειδή ανησύχησα. Η ξαδέλφη μου είναι καθ. στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς η οποία δουλεύει συνέχεια, είτε υπάρχει αποχή είτε όχι, ετοιμάζει εργασίες, υπάρχουν εργαστήρια κλπ. βοηθάει τα παιδιά σε ότι δεν καταλαβαίνουν..ξέρεις τώρα.
Bασίλη, παντού ακούς τέτοια, πίστευα όμως ότι θα είναι πολλοί λίγοι αυτοί που το κάνουν. Και φυσικά ελάχιστοι συνειδητοί καθηγητές.
Anisixe, 'όχι με συγχωρείς. Υπάρχουν παντού και κακοί φοιτητές και κακοί διδάσκαλοι. Αλλά όχι οτι επειδή φημολογούνται "κακοί" οι μέν να γίνονται και οι διδάσκοντες "απαίσιοι".
nyctolouloudo, όπως είπα και πιο πάνω παντού γίνονται τέτοια, ελπίζω όμως να μην είναι καθολικό
Jason, αρα οι φίλοι μου μου εξέθεσαν τη στυγνή πραγματικότητα ε? Δικαίως έφριξα.
thelastrealanwnymous, αυτό που με πληγώνει είναι πως ορισμένοι καθηγητές παίρνουν τη παιδεία και την κάνουν χαλάκι για τα πόδια. Δεν βοηθούν τους φοιτητές να μάθουν αντίθετα τους σπάνε και τα πόδια, κούτσουρα να μείνουν, στο τέλος να χρειαστεί να βάλουν και το χέρι στην τσέπη για το πτυχίο. Ετσι η παιδεία γίνεται πολέμια της μάθησης.
So far, είμαστε για κλάμματα δλδ, και βέβαια μας πατάνε.
anomymous, και που παίξαμε το πεντο-ζάλι τι έγινε? Σκοτιστήκαμε αν οι μπλογκοφίλοι μας παίξανε ή δεν παίξανε, προσωπικά είτε έπαιξα (σε άλλο δικό μου μπλόγκ-αυτό το κράτησα καθαρό) είτε όχι αδιάφορη με άφησε. Ετσι κι αλλιώς όλα τα αισθήματά μου τα αραδιάζω έξω σαν φρέσκο τραχανά, οπότε τι παραπάνω θέλουνε απο εμένα? Μόνο μη κολλάς.
Κατ’ αρχας συμφωνοδιαφωνούμε που λέμε και κάτι φίλες μου.
Κατά δεύτερο λόγο: Οι καθηγητές είναι και θα είναι πάντα υποκινητές των φοιτητών. Αυτό σημαίνει καθηγητής, αυτό σημαίνει πανεπιστήμιο. Οι καθηγητές έχουν ιδέες και απόψεις. Το γεγονός ότι είμαι υπέρ του να μην «περάσει» το συγκεκριμένο νομοσχέδιο με κάνει υποκινητή; Από πολιτική παράταξη δεν υποστηρίζομαι πάντως. Μήπως να μην πω την άποψή μου; Μα τελευταία φορά που κοίταξα το πανεπιστήμιο έχει ελευθερία έκφρασης λόγου και μάλιστα είναι το λίκνο της διάδοσης των ιδεών. Εξ’ ου και έχει άσυλο και εξ’ ου και δεν πρέπει να καταργηθεί. Γιατί οι προοδευτικές ιδέες είναι πάντα εναντίων του εκάστου κατεστημένου. Το γεγονός ότι θεωρώ πως καλύτερα είναι να μην κάνουν καταλήψεις, αλλά καθημερινές καθιστικές διαμαρτυρίες έξω από τις κατά τόπους νομαρχίες με κάνει μήπως και υποκινητή εξεγέρσεων; Το πανεπιστήμιο και γενικά η εκπαιδευτική κοινότητα είναι ούτως ή άλλως υποκινητής της ζωής των νέων. Απλά πριν την ενηλικίωση τους, εύλογα, δεν υπάρχει άσυλο ιδεών και ελευθερία κινήσεων. Τώρα αν θεωρείτε πως το πανεπιστήμιο πρέπει να καταλήξει άλλη μια «παραγωγική» κοινότητα στα πρότυπα της βιομηχανικής-καπιταλιστικής κοινωνίας, ε σε αυτό θα αντιδράσουν όλοι. Και θα έπρεπε να αντιδρούν όλοι.
Συμφωνούμε απόλυτα στο ότι ο μισθός τους συνεχίζει να πέφτει. Και όχι μόνο για τους λόγους που αναφέρεις. Λόγω των πολλαπλών ασχολιών τους είναι δυνατόν οι καθηγητές των πανεπιστημίων και μόνο, ακόμα και απεργία να κάνουν να πληρώνονται. Απεργούν σε συγκεκριμένες δραστηριότητες οι οποίες είναι το πολύτο 20% της συνολικής εργασίας τους και συνεπώς…
Συμφωνούμε πως υπάρχουν καθηγητές που δεν θέλουν να ξεβολευτούν. Αυτό δεν σημαίνει όμως πως είναι η πλειοψηφία. Άλλωστε ούτως ή άλλως δεν συμφωνώ την εργασιομανία και το τρεχαλητό που έχει καταλάβει την σημερινή κοινωνία. Όμως υπάρχον βολεμένοι καθηγητές αυτό το αναγνωρίζω απομένει να θέσουμε τι σημαίνει βόλεμα, και υποψιάζομαι πως εννοούμε διαφορετικό πράγμα. Εγώ εννοώ όσους εκμεταλλεύονται το «σύστημα» και δεν προσφέρουν σε αυτό.
Στον δικό μου ακαδημαϊκό κύκλο (που απαρτίζεται από πολύ περισσότερους από δύο καθηγητές), οι ακαδημαϊκοί δεν κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα. Σίγουρα όμως έχουν πολλαπλές ασχολίες.
Επίσης στον δικό μου κύκλο θα έλεγα ότι ανοίγουμε τα μάτια στα παιδιά. Και αυτό σημαίνει ότι θα αντιδράσουν σε αυτόν τον βιασμό του μέλλοντός τους που γίνεται.
[Άσε κατά μέρος τα του δημοσίου/ιδιωτικού. Εκεί δεν θα συμφωνήσουμε σίγουρα, άλλωστε εγώ μέχρι σήμερα τουλάχιστον ουδέποτε ταλαιπωρήθηκα από το δημόσιο, ενώ αντίθετα με εκμεταλλεύτηκαν άγρια από τον ιδιωτικό τομέα. Αλλά σου έχω ξαναπεί. Στην ουσία δεν φταίει το δημόσιο/ιδιωτικό, φταίνε οι άνθρωποι… ψάξε λοιπόν τους ανθρώπους καλύτερα :)]
Συνιστώμενο έργο για το ΠΣΚ: Κύκλος των χαμένων ποιητών (Ο)
Δεν θα ανοίξουν και άλλα (σοβαρά) μη-κρατικά πανεπιστήμια; Θα γίνει και αυτό σιγά-σιγά.
Κάτι άλλο: Τα παιδιά του λαουτζίκου πάνε Βρετανία και οι γονείς πληρώνουν τα κέρατα τους, στα εν Ελλάδι μη-κρατικά θα κολλήσουμε;
Δημοσίευση σχολίου