Τρίτη, Οκτωβρίου 30, 2007

Ανιχνεύοντας ..επαγγέλματα

Κάποιες γυναίκες ακαθορίστου ηλικίας (θα μπορούσαν να είναι κάπου μεταξύ 30-60 ετών) περπατούν ανάμεσά μας και δεν ξεχωρίζουν ιδιαίτερα στο πλήθος που τις περιβάλλει. Περπατάνε στους δρόμους, μπαίνουν σε τραίνα και λεωφορεία για ν' ακούνε τον κόσμο που μιλάει, και τις λέξεις-φράσεις που χρησιμοποιεί.
Αν τύχει και ακούσουν μία λέξη που δεν την ξέρουν, τη σημειώνουν σε ένα μπλοκάκι που έχουν για μελλοντική επεξεργασία και προχωράνε. Στο γραφείο τους, όταν φθάσουν, τους περιμένουν όλες οι εφημερίδες της ημέρας, οι οποίες προσεκτικά θα διαβασθούν πάλι πρός αναζήτηση νέων λέξεων. Η ίδια αλίευση εφαρμόζεται σε βιβλία, δοκίμια, σεμινάρια, οτιδήποτε περιεχει λέξεις της Ελληνικής γλώσσας.
Για όλα αυτά αμείβονται κιόλας. Ξέρετε τι είναι να πληρώνεσαι για να κόβεις βόλτες, να διαβάζεις τα βιβλία της αρεσκείας σου και τις εφημερίδες στο γραφείο, πίνοντας καφέδες?
Μα τι επάγγελμα είναι αυτό, θα ρωτήσετε (σκεπτόμενοι πάντα το "θέλω και εγώ").
Είναι λεξικογράφοι.

6 σχόλια:

snikolas είπε...

Εμένα πάλι μου κάνει για πολύ βαρετή δουλειά. Θα έσκιζα τα ρούχα μου από την ανία.

An-Lu είπε...

Pas mal-pas mal ma cherie!

Ανώνυμος είπε...

Λέπι δεν κατάλαβα,....ωραία σημειώνουν τις άγνωστες λέξεις και μετά;...
Τί τις κάνουν αυτές τις λέξεις τα αφεντικά των λεξικογράφων;..
Τις συμπληρώνουν σαν λήμματα σε λεξικά;...

Marina είπε...

snikolas, και σε μένα που μου περιγράφανε τη δουλειά τους γενικά και τον τρόπο που συλλέγουν λήμματα, ευτυχώς που βγαίνουν και λίγο έξω, σκέφτηκα..Αν είσαι κοινωνικός και κινητικός άνθρωπος θα τρελλαινόσουνα σε τέτοια δουλειά.

An-lu, λίγο βαρετό θα έλεγα, κακό όμως όχι.

ΝΙΟΒΗ, οι κυρίες αυτές είναι επαγγελματίες λεξικογράφοι γνωστών τοις πάσι λεξικών Ελληνικής γλώσσας. Τα γράψαν τα λεξικά, δεν λέω, κάθε τόσο όμως επανεκδίδονται συμπληρωμένα..έτσι χρειάζεται να βρίσκουν νέες λέξεις..και δεν είναι μόνο τα γενικά λεξικά, πιάσε και τα ειδικά, με ορολογίες, επιστημονικές, τεχνικές, περιβάλλον, μαγειρική, ζωολογία κλπ..εκεί να δείς ψάξιμο.

Ανώνυμος είπε...

ουτε που μου ειχε περασει απο το μυαλο!!!
παντως δυσκολο μου ακουγεται εμενα κι επιπονο...οχι τοσο βαρετο!

Rizobreaker είπε...

Θέλω κι εγώ!!
Όχι επειδή είναι εύκολο και ξεκούραστο επάγγελμα (γιατί δεν είναι), αλλά επειδή μ' αρέσει η γλώσσα, οι λέξεις, πόσο μάλλον να μαθαίνω νέες καθημερινά...