Τρίτη, Απριλίου 01, 2008

Να χέσω τα πτυχία

Γιατι σκοτώθηκα τόσα χρόνια, σε διαβάσματα, ξενύχτια και εξετάσεις?

Σε αγωνίες για το αν θα πετύχω στη σωστή σχολή, πάρω το πτυχίο με το σωστό βαθμό που θα μου εξασφάλιζε το καλό το μεταπτυχιακό; Και για ποιό λόγο;

Σίγουρα όχι για τον περίφημο μισθό!!

Αν ήταν για το κέφι της απόκτησης γνώσης, καλά εκανα, ν' αγιάσει το χέρι μου ή μάλλον η ψυχή της μάνας μου που με παρώτρυνε. Πήρα τα πτυχία για τη πλάκα μου. Για να έχω να λέω ότι είμαι μορφωμένη, άντε και διανοούμενη.

Ελα όμως που έκανα και όνειρα, πίστευα η χαζή ότι μετά απο τόσο κόπο θα με περίμεναν με ανοιχτές τις τσέπες, να μου μοιράσουν και ΠΟΛΛΑ λεφτά! Εμέναν περίμεναν για να κάνουν τις χορηγίες τους!. Ακόμη γυαλίζομαι!

Προ 10 λεπτών έφυγε ο υδραυλικός. Ηρθε πρίν απο 15 λεπτά για να αλλάξει ένα καζανάκι που έτρεχε. Εκανε καλή δουλειά. Εφερε και το βοηθό του μαζί να βλέπει και να μαθαίνει. Δεν το άλλαξε το καζανάκι, το έσφιξε. Το έπιασε απο το λαιμό και του είπε "κύττα μη ξανατρέξεις ρε λαμόγιο αμέσως, άσε να περάσει το Πάσχα πρώτα".

Αμοιβή 60 ευρώ.

Μετά απο αυτό θέλω να πετάξω τα πτυχία στην ανακύκλωση της γειτονιάς και να πάω να μάθω μιά τέχνη. Μπάς και βγάλω κανά φράγκο γιατί εκεί είναι τα λεφτά.
Αει στο διάλο. Φόρτωσα πάλι.

22 σχόλια:

Prince Of The City είπε...

Καλησπέρες!

Βασικά, όλοι το ίδιο σκέφτονται, να μάθουν τη τέχνη... Κι αν ο υδραυλικός θέλει 40 για να "δει" τι παίζει, ο ηλεκτρολόγος αλλα 120 για αλλαγη ασφάλειας, η καθαρίστρια μιας φίλης μου παίρνει 8/ωρα και ουτε δουλεια κανει ουτε πολυ καθεται. Τσαπατσουλα...

Ανώνυμος είπε...

Α ΡΕ ΜΑΥΡΕ.ΟΛΟΙ ΕΤΣΙ ΤΗΝ ΠΑΤΗΣΑΜΕ.ΚΑΙ ΕΓΩ ΣΠΟΥΔΑΣΑ ΑΛΛΑ ΤΕΛΙΚΑ ΜΑΡΜΑΡΑΣ ΕΓΙΝΑ.ΟΙΚΟΔΟΜΗ ΚΑΙ ΑΓΙΟΣ Ο ΘΕΟς.ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΚΑΤΑΦΕΡ ΚΑΙ ΜΠΙΚΑ ΣΤΗ ΔΕΗ ΑΛΛΑ ΜΕ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ......ΥΠΟΜΟΝΗ.

Unknown είπε...

Εγώ πάλι τα πήρα για να γίνω αυτό που είμαι και όχι γιατί κάτι άλλο..

Γνωστό από παλαιώθεν ότι τα πτυχία δεν έχουν χρήματα στην σύγχρονη κοινωνία.

Όμως αυτό που είμαι και αυτά που "ξέρω" δεν τα αλλάζω για όλα τα 60άρια του κόσμου...

Marina είπε...

Darthiir, εξίσταμαι για το πόσο γρήγορα σε χαρατσώνουν για το τίποτα. Λές και τα λεφτά φυτρώνουν στα δέντρα. Ούτε και εγώ θα άλλαζα όσα έχω μάθει ώς τώρα και ίσως μάθω στο μέλλον, εντάξ, αλλά το θέμα είναι ΠΟΣΟ ζητάνε πια αυτοι. Μας έχουν ΓΔΑΡΕΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙ!

pictoris, πέρυσι που είχε αρρωστήσει η κα Π, φώναξα μέσα στη νύχτα ένα γιατρό. Μετά πιάσαμε την κουβέντα και μας είπε ότι δουλεύει στο μαρμαράδικο του πεθερού του γιατί δεν έχει ακόμη αρκετή πελατεία σαν γιατρός..και τα έξοδα τρέχουνε. Ενώ το μάρμαρο..σαν τρελλό πουλάει.

gothangel, μη μου μιλάς για καθαρίστριες γιατί το τι τράβηξα πέρυσι με μία απο δαύτες δεν λέγεται. Ακριβή, γρήγορη, τσαπατσούλα και κυρίως σπασού. Τίποτα δεν είχε αφήσει σώο. Αναγκαζόμουνα να τα κρύβω όλα για να μη τα σπάσει. Καταστροφή. Καλύτερα μόνη μου, παρά με αυτές.

An-Lu είπε...

Ακόμα καλύτερη δουλειά, ε απολυτήριο γυμνασίου μόνον, είναι κλητήρας στην Τράπεζα της Ελλάδος...
(τους έχω άχτι αυτό τον καιρό διότι παίρνω μισθό κουτσουρεμένο εξαιτίας τους γκρρρρρ.....)

patsiouri είπε...

Η πλάκα είναι πως παρ'όλο που η νέα γενιά γονιών έχει συνειδητοποιήσει όπως εμείς πως τα πτυχία είναι άχρηστα, το "γιατρός και δικηγόρος" ακόμη δεν έχει εξαφανιστεί...
Το βλέπω στα σπίτια των μαθητών μου, ακόμη και τα παιδάκια που τέλος-τέλος δε στροφάρουν βρε αδερφέ, τα φορτώνουν για να μπούν στο Πολυτεχνείο η στη Νομική ενώ ο ίδιος άνθρωπος θα μπορούσε μετά από ένα ΙΕΚ να κάνει κάτι επικερδές και χωρίς να πάθει κατάθλιψη...Απορώ...

Το χειρότερο που έχω δεί είναι μαθητής που είχα στην έκθεση, μιλάμε δε στροφάρει με την καμία, που την πρώτη χρονιά πέρασε ΤΕΙ λογιστικής. Αθήνα. Γαμώ! Βοηθοί λογιστή δεν έχουν ανεργία και κουτσά στραβά θα το έβγαζε, σπίτι του κιόλας.
Όοοοοοοοχι, δε θα μας πούν εμάς οι γείτονες πως το παιδί πέρασε σε ΤΕΙ, ξαναδίνουμε Πανελλήνιες, περνάμε σε ΑΕΙ, Κοινωνική Θεολογία στην Ξάνθη!!
Αποτέλεσμα, οι άνθρωποι χαλάνε τουλάχιστον 15 χιλιάρικα το χρόνο για να γίνει το παιδί θεολόγος όπου οι πιθανότητες να περάσει στον ΑΣΕΠ είναι μία στο δισεκατομμύριο!!!

ZouZouna είπε...

Τι να τα κάνεις τα πτυχία, άμα δεν σκαμπάζεις τα βασικά μέσα σ' ένα σπίτι.
Κι εγώ δεσποινίς πριμαντέλ (του Παρθεναγωγείου των γαλλικών και του μαντολίνου) ως νεαρή ήμουν, όμως ήξερα απο όλα απο παιδί. Και ηλεκτρολογικά και υδραυλικά και να περνάω πίσσα την ΄ταράτσα και να διορθώνω κεραμίδια και πως μπαλώνουμε και πως ξεβουλώνει ο νεροχύτης και πως η λεκάνη της τουαλέττας και ..... πολλά ακόμη.......και πόσα δεν έμαθα ακόμη όπως τρέχει η τεχνολογία.Και την πίεση νερού στα ψυκτικά, έμαθα τελευταίως....
Νοικοκυρά και να μην ξέρεις να φτιάξεις ένα καζανάκι?
Να σου κάνω σεμινάρια....... γιατί δεν προλαβαίνω να στα φτιάχνω, έχω και την ευθύνη του γραφείου, εκτός απο το σπίτι.

ZouZouna είπε...

α, δεν σας είπα. "Δεσποινίς" και καλομαθημένη και όχι νοικοκυρά τώρα.
Και γραμματέας διευθύνσεως !

Marina είπε...

An-Lu, να μιλάς για Τράπεζα Ελλάδος με άχτι! Μια φίλη μου που πέρασε με εξετάσεις εκεί, μεταξύ των άλλων επιδομάτων ήταν και αυτό του "Γάλακτος", που είχε μείνει απο τη Κατοχή! Και εκείνη με το απολυτήριο Λυκείου μπήκε..δεν τη νοιάζει που δεν σπούδασε, που δεν ξέρει τίποτα, αρκεί να είναι στη Τράπεζα Ελλλαδος και να παίρνει ΤΑ επιδόματα! Και να κάάθεται..γιατί ναί, έκανε και 2 παιδιά μάνι-μάνι! Τι το ωραιότερο!

patsioyri, φταίνε οι γονείς αλλά φταίνε και τα παιδιά που είναι μόμολα. Τα μεγαλώνουν με βλακείες. Το παιδί μιας γνωστής μου δεν τράβαγε για πολυτεχνείο, στο τρίτο χρόνο πέρασε. Μετά δεν μπορούσε να τελειώσει, με τα 1000 ζόρια και μετά αφού το βλέπεις δεν τραβάει, άστο να βρεί μιά δουλειά, ΟΟΟΧΙ πρέπει να πάει για μεταπτυχιακά! Είναι άντρας 32 ετών και ακόμη σπουδάζει..προσπαθεί δλδ να τελειώσει. Ντροπή! Εχει γίνει το πτυχίο αυτό που ήταν παλιά οι χρυσές λίρες. Περιζήτητο!

Zoyzoyna - Σούπερ Γουμαν! Εντάξει και εγώ σε εταιρεία δούλευα και μιά χαρά τα πήγαινα..αλλά απο ηλκτρολογικά-υδραυλικά-μαστορέματα δεν έχω ιδέα. Τη μοναδική φορά που πασπατεψα μία βρύση, έγινε πλημμύρα, με είχει πετάξει το μπρίκι 2-3 φορές με ρεύμα(εξ' ού και η τρέλλα μου), ούτε το λαστιχάκι της βρύσης δεν ξέρω ν'αλλάξω..σιγά μη ανέβω στα κεραμίδια..θα σπάσω το κεφάλι μου! Στο καινούργιο σπίτι κάρφωσα κάτι κάδρα στην αρχή και όσες φορές δεν χτύπησα τα χέρια μου με το σφυρί, μάδησα το σοβά! Αμα θέλω κάτι έρχεται ο πεθερός μου που πιάνει το χέρι του ή κάποιος άλλος. Είμαι καλύτερη με το φτυάρι και τη τσάπα. Περιβόλι, κήπος, κλάδεμα.
Αντί για γλυκο κέρασο δεν γίνεσαι
Σουπερ κέρασο!

Ανώνυμος είπε...

Καλά τα λέμε, αλλά...
Πόσες, ποιες, πόσοι ποιοι, θα αποτρέπαμε ένα παιδί δικό μας, από το να σπουδάσει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για "να πάει να μάθει μια τέχνη";

Καλησπέρα...

(και μην βιαστείτε να πεταχτείτε και να πείτε εγώ, γιατί... :) :) )

Elva είπε...

Sotiris K,

Μη το θεωρεις καθολου απιθανο!
Να, εμενα ο πατερας μου ηταν εναντιον του να σπουδασω! Γιατι θα πεις ; Ηθελε να βρω καποια δουλεια σε γραφειο κλπ, να παντρευτω νωρις νωρις, ισως, δεν ξερω...
Μετα καταλαβα οτι δεν ηθελε η κορη του να ειναι ΠΙΟ μορφωμενη απο αυτον! Μιλαμε για πολυ σωβινιστη!!
Αστα, παλια μυαλα...Ελπιζω μονο να μην υπαρχουν, πια τοσοι πολλοι σαν κι αυτον. Ευτυχως δεν τον ακουσα! Εκανα αυτο που ηθελα και αν και βλεπω και εγω οτι οι σπουδες δεν εκτιμωνται, χρηματικα τουλαχιστον, οσο θα επρεπε, χαιρομαι που δεν εχω τα μυαλα και το τροπο ζωης ενος αποφοιτου κατωτατης εκπαιδευσης! Ας βγαζει περισσοτερα ο υδραυλικος, δεν μπορει ομως, να σταθει σε μια πιο απαιτητικη συζητηση, ετσι; Ας πηγαινει στα σκυλαδικα που τον σηκωνει και το κλιμα... Συγγνωμη,φιλοι, αλλα ετσι ειναι. Υπαρχουν διαφορες. Να μη τα ισοπεδωνουμε και ολα!

Γ.Π. είπε...

Κάποτε ένας καθηγητής, ίσως ο πιο αντιπαθητικός της σχολής μου, μας είπε ότι "οι πανελλήνιες που μας φαίνονταν βουνό δεν είναι παρά η προετοιμασία για τη σχολή". Πράγμα που μας φάνηκε παράλογο τότε γιατί όλοι είχαμε επενδύσει στο ότι μετά την απάνθρωπη πίεση των πανελληνίων,ο δρόμος της ζωής ήταν στρωμένος με ροδοπέταλα.Και συνέχισε ο καθηγητής, και "η σχολή είναι μια μικρή μόνο προετοιμασία για την επαγγελματική ζωή μετά. Και μάλιστα όσο πιο δύσκολη αναμένεται η ζωή μετά τόσο πιο πολλά χρόνια προετοιμασίας (και άρα σπουδών) χρειάζεται". Γι αυτό μας προέτρεψε όσοι δεν έχουμε σκοπό να σηκώσουμε όλο αυτό το βάρος να μάθουμε μια τέχνη.
Τότε όλα αυτά μας φαίνονταν υπερβολικά. Τώρα; Προτιμάμε να είχαμε διαλέξει την τέχνη.

patsiouri είπε...

-Γλυκοκερασοζουζούνα μπορείς πολύ συνοπτικά να μου περιγράψεις πως ξεβουλώνει η γ...νη η λεκάνη???
Πότε θα έρθεις σπίτι για καφέ???

-Elva αυτά που λές έχουν σίγουρα μία δόση αλήθειας, δε διαφωνώ. Μόνο μία δόση όμως. Γιατί έχω γνωρίσει κόσμο με πτυχία και πτυχία και μεταπτυχιακά και διδακτορικά που όντως δέ μπορεί να σταθεί σε μία συζήτηση. Γιατί δε διαθέτει γενικές γνώσεις. Και αρκετές φορές η σχέση τους με το σύγχρονο κόσμο είναι ανύπαρκτη και ακολουθεί στερεότυπα που κανονικά τα έχουν μόνο οι αμόρφωτοι, πχ έχω ακούσει καραμορφωμένο άνθρωπο να απειλεί τη γυναίκα του πως αν δεν κάνουν παιδί θα τη χωρίσει γιατί δεν πρόκειται να υιοθετήσει και να μεγαλώσει εκείνος το μούλικο του καθενός. Επίσης σε επίσημες έρευνες έχει αποδειχτεί πως το 80/100 των αντρών που τσακίζουν τη γυναίκα τους στο ξύλο διαθέτουν μόρφωση ανωτέρου επιπέδου. Όσο για τα μπουζούκια, τίγκα στους manager είναι καλή μου, ρίξε μια ματιά ιδίως στα πρώτα τραπέζια...

Έχω γνωρίσει επίσης άτομα που έχουν βγάλει μόνο Λύκειο, μπορεί να δουλεύουν και στο Σκλαβενίτη, αλλά είναι τόσο open mind και διαθέτουν τόσες γνώσεις που απέκτησαν μόνοι τους που πραγματικά τους θαυμάζεις. Ο κολλητός μου πχ είναι απόφοιτος Λυκείου και στο trivial σκίζει όλη την υπόλοιπη παρέα με τα 100 πτυχία.Γιατί από 15 χρονων διαβάζει 3 εφημερίδες την ημέρα και το σπίτι του έχει τρείς βιβλιοθήκες! Μιλάμε για άνθρωπο ΕΠΙΠΕΔΟΥ.

Αυτά είχα να πώ, φυσικά η μόρφωση δεν έβλαψε ποτέ κανέναν κι'ας μην ακολούθησε ποτέ αυτό που σπούδασε, ίσα ίσα, σ'αυτό συμφωνούμε απόλυτα!

Σόρι ρε Μαρινάκι για την κατάχρηση χώρου!

demetrat είπε...

Εγώ ήρθα με τη φίλη μου ,το πατσιούρι.Καλημέρα :)
Απορία
έχει χρειαστεί κανένας παρασκευή απόγευμα και σαββατοκυριακο υδραυλικό, ηλεκτρολόγο,πλακατζή,έστω έναν σοβατζή,έναν μπογιατζή,χωρίς να έχει κλείσει μαζί του ραντεβού πριν απο 2 βδομάδες, και να τον βρεί;
Α παρεπιπτόντως, έχετε βρεί κάνα κόλπο να παίρνουμε αποδείξεις;
Κιάμα τον βρεις, ερχεται να σου φκιάσει τη ζημιά, και μπαινει μεσα στο σπιτι σου το κανει σκατά, και συ τρέχεις απο πίσω σαν ηλιθια υστερικιά για να φωνάζεις να μη πατάει απάνω στο τραπεζάκι του καθιστικού να επισκευάσει το φωτιστικό.
Χώρια που πρέπει νάχεις και όλα τα εργαλεία εσύ.
δ

ZouZouna είπε...

Ποιός ζήτησε να μάθει πως ξεβουλώνει η λεκάνη? Το patsiouri.... Ορίστε συμβουλές !
Κατ' αρχάς, δεν πετάμε τίποτα στην λεκάνη......

Είμαι υπέρ εκείνου του παλιου εργαλείου που το βρίσκεις στα είδη κιγκαλερίας (μην ρωτήσετε ρε, τι είναι τα είδη κιγκαλερίας σας δάγκωσα) άντε και στο σούπερ μάρκετ έχει και το βάζεις να εφάπτεται στην τρύπα σαν βεντουζα και το τραβάς με δύναμη και ξεβουλώνει.....
μετά είναι και το tu.bo.flo που κάνει δουλειά και άσε τους υδραυλικούς να λένε.
ΠΡΟΣΟΧΗ ανοίγουμε τις πόρτες και τα παράθυρα και το ρίχνουμε στην λεκάνη καιμετά το ΄ζεστό νερό. ΔΕΝ ΕΙΣΠΝΕΟΥΜΕ και καλό θα είναι να φύγουμε απο το σπίτι (το κάνουμε το πρωί πριν φύγουμε για την δουλειά.........)
Νταξ' ???
και δεν κοστίζει τίποτα.
Την αγάπη σας, και να περνάτε για καφέ απο εμένα να ρωτάτε....

Elva είπε...

Κατα τα λεγομενα πολλων, κριμα τις σπουδες και τον κοπο τους, αφου θα μπορουσαμε να ειχαμε γινει ...υδραυλικοι, πλακατζηδες κλπ και να βγαζαμε και χοντρο χρημα και να ειμασταν και ξυπνιοι και μεσα σε ολες τις συζητησεις και καθησμενοι και σε πρωτο τραπεζι πιστα! Μα ειμαστε σοβαροι; Καλα να παθουμε τοτε που τραβαμε αυτα που τραβαμε απο τη ΝΔ, αγαπητοι φιλοι.Και μη χειροτερα!

Μαριλένα είπε...

Oμως αυτό με τους υδραυλικούς, ηλεκτρολόγους κλπ, ίσχυε ανέκαθεν.

δεν πειράζει καλό μου: έχεις τουλάχιστον την ικανοποιηση, πως κάθησες κι έμαθες αυτο που πραγματικά έκανες κέφι.

εξαλλου, σήμερα, ποιος στ' αλήθεια αμοίβεται πραγματικά, γι' αυτο που του αρέσει να κανει;

Aristodimos είπε...

Τι να λέμε τωρα ;;;;
Το λέει ο τίτλος του ιστολογίου σου "Daily Madness" ...
Ιστορίες καθημερινής τρέλλας... ποια πτυχία και ποιες γνώσεις...
Οτι αρπάξουμε και οτι φάμε...
Ο ένας να ρήξει τον άλλον και το βράδυ κοιμάται με ελεφράν την συνείδηση και πλήρη την πορτοφόλα...
Και η ζωή ... τραβάει την ανηφόρα ! ! !

Αντε καλή μας μέρα
Αρης

Marina είπε...

Sotiri K, και η πραγματικότητα χτυπάει το καμπανάκι. Κακά τα ψέμματα. Αν ο γονιός δεν έχει έτοιμη-στρωμένη δουλειά, σπάνια θα θέλει τα όνειρα για το γιό του να τριφτούν στις πλάκες του μαρμαρά ή να πνιγούν στα σκ..μας. Το πτυχίο είναι ένδειξη καταξίωσης για τους γονείς.

Marina είπε...

elva, στο άρθρο μου δεν κατακρίνω τα πτυχία ούτε τις σπουδές που κάναμε. Λέω ότι μετά τόσα χρόνια μελέτης, περιμένουμε μία καταξίωση, μία αμοιβή περισσότερη απο τον υδραυλικό που δεν δαπάνησε ίσως τα χρήματα και τον χρόνο για να αποκτήσει ένα δίπλωμα αλλά που όμως για 10 λεπτά τσεπώνει 60 ευρώ και χωρίς απόδειξη. Και που βεβαια η αμοιβή δεν έρχεται.
Σχετικά με τον πατέρα σου, στο παρελθόν υπήρχαν και κάποιοι γονείς που πίστευαν ότι τα κορίτσια δεν χρειάζονται σπουδές, μόνο παντρειά. Ετσι δεν πήγε η πεθερά μου πανεπιστήμιο παρόλο που της έκοβε πολύ στα μαθηματικά. Ομως αυτοί που δεν σπούδασαν δεν σημαίνει ότι δεν έχουν μόρφωση και είναι για τα σκυλάδικα. Αντίθετα θα σου έλεγα ότι στα κέντρα διασκέδασης πάνε όλων των ειδών άνθρωποι και πτυχιούχοι και μη. Το να εχεις πτυχίο δεν σε μορφώνει, σου προσφέρει μία γνώση στο Χ αντικείμενο, μόρφωση όμως δεν σου δίνει, την αποκτάς μόνος σου επειδή το θέλεις. Ούτε μπορούμε να πούμε ότι όσοι πάνε στο σκυλάδικο είναι "απόφοιτοι κατωτάτης εκπαίδευσης" ενώ οι ντοκτοράδες πάνε προφανώς μόνο Οπερα, ε? Δεν είναι καθόλου έτσι και το καταλαβαίνεις, πιστεύω.

Καημέ, πολύ καλά σας τα είχε πεί ο καθηγητής σας. Οσοι αντέχουν προχωράνε, όσοι δεν τα παίρνουν τα γράμματα, το φόρτο, τα έξοδα (μη το ξεχνάς αυτό) δεν σημαίνει ότι πάνε στα τσακίδια, ας κάνουν κάτι άλλο.

patsiouri, συμφωνώ απόλυτα με αυτά που γράφεις. Να συμπληρώσω ότι συχνά βλέπεις παιδιά που δια της βίας σπουδάζουν γιατί το θέλουν οι γονείς, ενώ δεν ενδιαφέρονται και τελικά παίρνουν ένα πτυχίο για να τους κλείσουν το στόμα και κάνουν κάτι άλλο, κάτι που θέλανε απο την αρχή. Ενας ξάδελφός μου είναι έτσι. Επειδή ο μπαμπάς του ήταν γιατρός..τον έφαγε. Με τίποτα δεν πέρναγε Ιατρική, πήγε Ρουμανία, χρόνια ώσπου να τελειώσει, ήρθε Ελλάδα, χρόνια για την ειδικότητα, τελικά είναι 42 ετών και δουλεύει κομπιουτεράς. Αυτό που ήθελε να κάνει απο μικρός.

Marina είπε...

demetrat, λοιπόν συμφωνώ μαζί σου για όλους εκτός του υδραυλικού, να μην τον ματιάσω τον τελευταίο έρχεται ΑΜΕΣΩΣ και μετά σκουπίζει τις βρωμιές με πατσαβούρα, σκούπα μέχρι σφουγγάρισμα (ανύπαντρος είναι, αυτή που θα τον πάρει χαράς ευαγγέλια, νοικοκύρης - δυστυχώς επίσης δεν μπορώ να τον παντρευτώ εγώ όχι λόγω ηλικίας (γκάχ-γκούχ μόνο 20 χρόνια διαφορά έχουμε-μικρότερος,δεν πειράζει) αλλά θα πάω για δίγαμη στο φρέσκο)για τους άλλους όμως μαζί σου. Οσο για το λυπηρό θέμα των αποδείξεων..δεν έχουν. Το χαρτί είναι ακριβόοοο! Που να το κουβαλάνε τώρα...ποτέ δεν μου έδωσαν απόδειξη.

zoyzoyna, άντε απο δώ βρωμόγατα που ψάρωσα σαν το πατσιούρι, ότι υπάρχει γυναίκα που ξεβουλώνει νιπτήρες. Εχω και εγώ βεντούζα και Τουμποφλό! Αν και αυτά τα έίδη κιγκαλερίας,δεν τα πάω καθόλου έχω αγοράσει του κόσμου τις βλακείες..αλλα θέλω, άλλα μου δίνουνε..οι οδηγίες τους ποτέ δεν εφαρμόζονται..μιά φορά που έβαλα ταπετσαρία τοίχου..μόλις είχα τελειώσει, να πάρω μιά ανάσα..και φλάτς μου πέσανε κάτω όσα φύλλα είχα βάλει.. αχρηστη σου λέω είμαι.

Marilena, σ' αυτό ναί. Κάθισα και διάβασα και έμαθα αυτά που μου άρεσαν. Ασχετο αν δεν βρήκα δουλειά μέσω από αυτά. Τουλάχιστον τα ευχαριστήθηκα.
Οσο για τις αμοιβές..ψίχουλα. Γι αυτό ο κόσμος φεύγει, πάει έξω όπου οι ξένοι αμοίβουν καλύτερα τους επιστήμονες.

Aristodimos, αν ήταν όλα όμορφα, ο καθένας μας σωστά αμειβόμενος και οι τεχνίτες κόβανε και απόδειξη δεν θα υπήρχε η καθημερινή τρέλλα.

Ανώνυμος είπε...

Φίλη μου Μαρίνα, ο λαός μας λέει "μάθε τέχνη και αστηνε και αν πεινάσεις πιάστηνε", ή κάπως έτσι. Το πτυχίο μου, το έχω στον τοίχο και με καμαρώνει όποιος και εγώ το ίδιο. Οι γονείς μου θεωρούσαν την τέχνη σαν κάτι που δε μου ταίριαζε για το μυαλό που είχα και έτσι δεν ακολούθησα αυτό που ήθελα περισσότερο και ήταν επάγγελμα που είχε να κάνει με τέχνη. Οι φίλοι στην παρέα, μάθανε μια τέχνη και όταν τελείωσαν, άρχισαν να έχουν ένσημα, να βγάζουν το μεροκάματό τους σαν βοηθοί πρώτα στους μαστόρους και σαν μάστορες σήμερα με καλές αποδοχές. Ένας που είναι σε σχολή, χρειάζεται κάποια χρόνια μέχρι να την τελειώσει και μετά μπορεί να μη βρει δουλειά σε αυτό που σπούδασε. Ένας που αγαπάει την τέχνη που έμαθε στον αντίστοιχο διάστημα μπορεί να έχει οικονομικά αλλά και μέσα τους ψυχολογικά να είναι σε καλύτερη κατάσταση. Δεν είναι κακό να θέλει κάποιος να σπουδάσει. Όπως δεν είναι κακό να θέλει να μάθει τέχνη. Το κακό έρχεται όταν, ο κόπος στη σχολή, τα τόσα χρόνια στα θρανία και τα όνειρα που έκανες, όταν πάρεις το πτυχίο, βλέπεις να μην εκπληρώνονται. Όμως και πάλι η γνώση είναι πάντα κέρδος. Ίσως όχι άμεσα μετατρέψιμο σε χρήματα. Πολλοί με πτυχία, κάνουν δουλειές που δεν έχουν σχέση με το αντικείμενο των σπουδών τους...Δε μετάνιωσα που πήρα πτυχίο, έστω και αν (μου αρέσουν τα οικονομικά, αλλά το όνειρό μου ήταν να μαστορεύω κινητήρες), δεν έκανα αυτό που ήθελα λόγω των διαφορετικών αντιλήψεων στην οικογένεια για το επάγγελμα που μου άρεσε.
Με αγάπη πάντα
Agorafoviagr