JellyPages.com

Παρασκευή, Φεβρουαρίου 26, 2010

Κακοτροπιές

Είναι απίστευτο πόσο κακότροποι μπορούν οι άνθρωποι να γίνονται χωρίς εμφανή λόγο. Σαν να τους βγαίνει αυτόματα, σαν να γεννιούνται έτσι.
Επειδή κυκλοφορώ πολύ στους δρόμους κάνοντας εξωτερικές δουλειές, βλέπω κόσμο και κόσμο. Αλλοι καλότροποι, άλλοι κακότροποι. Το χειρότερο είναι που οι κακότροποι συνήθως έχουν κοινωνικά επαγγέλματα, δουλειές που έρχονται σε επαφή με πολύ κόσμο..που θέλει να κάνει τη δουλειά του..χωρίς να τα ακούει και απο πάνω..
Στις Εφορίες υπάρχουν παρα πολύ ευγενικοί υπάλληλοι (λένε). Συνήθως είναι αμίλητοι, βαριεστημένοι ή και κακότροποι. Μας το δείχνοουν απ' όλες τις πλευρές πώς θα ήθελαν να είναι αλλού. Γιατί δεν παραιτούνται τότε; Αμ δε! Εκεί μέσα στη κακοριζικιά τους πορεύονται, αλλά φροντίζουν να δείχνουν στους συμπολίτες τους το χειρότερο εαυτό τους. Ολο δεν μπορούν δεν κάνουν..και άμα πείς και τίποτα γίνονται στριμμένα άντερα..όλο παράπονα..
Στις Τράπεζες, το θέμα παίζει. Αλλοι είναι πολλοί εξυπηρετικοί, αλλοι ...βαριούνται που ζούν.. (Σήμερα μου τελείωσε ένα βιβλιάριο καταθέσεων. Ζήτησα απο τη ταμία να το τρυπήσει - κατά κάποιο τρόπο να το ακυρώσει - και μου είπε ότι δεν μπορεί γιατί δεν έχει διατρητικό!!! "Μα είναι ένα στο πάγκο πίσω σας" της λέω και απαντά "που να σηκώνομαι τώρα..τρυπήστε το στο σπίτι σας". ) Δεν της το έκανα το χατήρι..τη σήκωσα..αλλά δεν είναι εκεί το θέμα..
ήταν και νέα κοπέλλα..νεοδιορισμένη και να συμπεριφέρεται έτσι..ντροπή!

Το χειρότερο όμως το έχω δεί σε πωλητές..ναί, σε αυτό το επάγγελμα που το να είσαι ευγενής και καλοπροαίρετος..πουλάει. Κατάστημα αυτοκινήτων πρός πώληση. Δεν έχω δεί πιο ανάγωγους πωλητές.. Παρκάριζαν τις τζιπούρες και τα Hummer στο πεζοδρόμιο, με αποτέλεσμα να μη μένει χώρος να περπατήσουν οι πεζοί. Να τους κάνεις σύσταση και να σου λένε "αϊντε απ ' εδώ..περπατα απο το δρόμο" και αν καμμιά φορά τολμούσα να σταματήσω με το αυτοκίνητο μπροστά απο "την επιχείρησίς τους" πεταγόντουσαν έξω με ένα σακκί βρισιές, βαριές κουβέντες.. ξεκινώντας απο το ηλίθια μέχρι μλκω..και απειλές θα σου ξεσκίσω..θα σε ..τούτο-κείνο.. Φοβερό! Και κόσμος σταμάταγε μπροστά απο το κατάστημα γιατί στον επάνω όροφο ήταν διαγνωστικό κέντρο..αλλά τα αυτοκίνητα της έκθεσης έπιαναν όλο τον τόπο με αποτέλεσμα οι ασθενείς να μην έχουν που να σταθούν.. και βέβαια έτρωγαν τόννους ύβρεων!.
Και αναρωτιέμαι και λέω.. τόσο δύσκολο είναι να βγάζουμε ένα καλό εαυτό πρός τα έξω, ακόμη κι αν δεν είμαστε καλά; Τόσο δύσκολο είναι να χαμογελάμε στο πελάτη; Βρίζοντας τους περαστικούς μειώνει ο ηλίθιος πωλητής τις πιθανότητες κάποιων να ενδιαφερθούν για τις Mercedes που πούλαγε..
Τι να πώ πιά..αντί να βελτιωνόμαστε σαν λαός πάμε απο το κακό στο χειρότερο. Και δεν είναι η κρίση, γιατί αυτές οι συμπεριφορές είναι υπεράνω της κάθε κρίσης, είναι η δική μας πορεία στη ζωή, ο εαυτός μας..το είναι μας.

6 σχόλια:

An-Lu είπε...

...είναι η ξεφτίλα μας, πολύ απλά...

Marina είπε...

Αυτό δεν το δέχομαι. Σαν λαός μπορεί να είμαστε γκρινιάρηδες αλλά είμασταν καλόκαρδοι και ευγενικοί..έλεγα. Οσο περνάει ο καιρός όμως πολλά τα κρούσματα της κακότροπης νοοτροπίας..

Besixdouze είπε...

Είχα την 'τύχη' να κάνω κι εγώ πολλές εξωτερικές δουλειές για μία περίοδο στην Ελλάδα και πραγματικά στο τέλος βρήκα τον τρόπο να μην συγχύζομαι: Χαμόγελο! Ακόμη και να ήταν κάποιος απίστευτα αγενής μαζί μου, εγώ εξακολουθούσα να του χαμογελώ και να του μιλάω ευγενικά, γιατί πολύ απλά.. τον λυπόμουν! Ναι, τον λυπόμουν γιατί είναι δυστυχισμένος στη δουλειά του και δεν είχε τη δύναμη να κάνει κάτι για να το αλλάξει.. δεν είναι να θυμώνεις λοιπόν αλλά να λυπάσαι!

vasvoe είπε...

εσύ λες για υπηρεσίες και γραφειοκρατικά πράγματα.... για δες όμως και νοσοκόμες κλπ ιατρικό προσωπικό πώς κατεβάζει κάτι μούτρα, ενώ θα έπρεπε να είναι δυο και τρεις φορές φιλικό κι εγκάρδιο!

phlou...flis είπε...

Μα με αυτά που ζούμε γύρω μας, πού να βρούμε κουράγιο να βγάλουμε τον καλό μας εαυτό προς τα έξω; Εεεε;
Τώρα, για τις νοσοκόμες δεν νομίζω πως έχουμε δίκιο. Ακούτε πόσο προσωπικό λείπει και πως αντιστοιχεί 1 νοσοκόμα πολλές φορές σε 20 ή 30 ασθενείς.

DaisyCrazy είπε...

Έχεις απόλυτο δίκιο. Η ευγένεια δεν κοστίζει τίποτα όμως φτιάχνει τη μέρα του πελάτη και θέλει να επιστρέψει στην επιχείρηση.
Σίγουρα αυτοί που εξυπηρετούν κόσμο έχουν να κάνουν και με ιδιότροπους πελάτες αλλά αν οι ίδιοι είναι ευγενικοί και καλοπροαίρετοι θα δουν τον αριθμό των κακότροπων πελατών μαγικά να μειώνεται.
Φυσικά στην αντίπερα όχθη υπάρχει και η υπερβολική ευγένεια, του στυλ σε σφάζω με το γάντι. Π.χ. στην Αγγλία είναι σχεδόν πάντα ευγενικοί ακόμα κι όταν είναι απρόθυμοι να σε εξυπηρετήσουν :)
Καλημέρα!