Τρίτη, Ιανουαρίου 03, 2006

Για τη Κρήτη, ρε γαμώτο!

Χθές συνελήφθει ένας 18χτάχρονος γιατί με τη βοήθεια του πατέρα του σκότωσε με πολλές μαχαιριές έναν Αλβανό 17χρονο στη Κρήτη. Το άκουσα στην τηλεόραση. Βγήκε και ένας αστυνομικός και είπε ότι ήταν ένα απλό περιστατικό..έγινε και μία πορεία διαμαρτυρίας από άλλους μετανάστες.. Η είδηση έπεσε στο κενό..σαν τηλεθεατές πολύ λυπηθήκαμε για το συμβάν..τόσο που αλλάξαμε γρήγορα κανάλι..
Ξεχάσαμε το γεγονος ότι ένα παιδί σκότωσε ένα άλλο παιδί.
Οτι ένας γονιός συνετέλεσε στην αφαίρεση ζωής ενός γιού ενός άλλου γονιού
Οτι πήραν "τον νόμο" στα χέρια τους με το έτσι θέλω
Α! Μα έτσι είναι η Κρήτη μανούλα μου..
Παρορμητική, Τέξας, ο καθένας έχει το όπλο του, το δίκοπο μαχαίρι με τη χαραγμένη μαντινάδα και καθαρίζει σαν άντρας..έτσι είναι οι άντρες, αμα τους προσβάλλεις σε κάνουν κιμά..
Και ο Αλβανός κάτι θα έκανε στο Ελληνόπουλο, κάποιο παράπτωμα, βαρύ που δεν σήκωνε αναβολή, έπρεπε ο λαμπρός παρεξηγημένος νέος να "καθαρίσει" αντί να πάει στην Αστυνομία να καταγγείλει, να κάνει μήνυση κ.λπ...πληγώθηκε η κρητική αντάρτικη ψυχή του, έβρασε το αίμα του και πήρε το μαχαίρι.. Για τη Κρήτη ρε γαμώτο!
Περήφανη η ψυχή της Κρητικής μάνας που είδε τον γιός της να κατακρεουργεί ένα άλλο παιδί!
Περήφανη θα περπατήσει στους δρόμους της πόλης έχοντας στο σόϊ ένα δολοφόνο και τον άντρα της συνεργό.
Τιμή της και καμάρι της που έβγαλε τέτοιο σόϊ, παράδειγμα θα γίνουν οι δύο άντρες της για τα κορίτσια του σπιτιού, ναί παράδειγμα πρός μίμηση...
Κατά τ΄αλλά ζούμε στην Ευρώπη, ασχολούμεθα με τα δικαιώματα των ανθρώπων, των ζώων, των πουλιών, η επιστήμη έχει κάνει θαύματα, οι άνθρωποι ταξιδεύουν στ' αστέρια και εμείς κοπτόμεθα για το περιβάλλον..
Δεν ξέρω για εσάς εγώ όμως αγρίεψα όταν άκουσα την είδηση. Δεν τίθεται θέμα εδώ για το άν το θύμα ήταν Αλβανός, Τούρκος, μετανάστης ή άλλος Ελληνας, το θέμα είναι ότι η πολιτεία τους έχει αφήσει ελεύθερους να σκοτώνει ο ένας τον άλλο... στα καλά καθούμενα, μπάμ..επειδή δεν.... μπάμ επειδή κύτταξες τον ...μπάμ επειδή είμαι Κρητικός άρα έχω το ανεξέλγκτο, ξέρω ότι το κράτος με φοβάται..ξέρω ότι κανείς δεν θα μου πάρει το όπλο μου...ξέρω ότι είμαι ελεύθερος-ασύδοτος..
ΜΠΑΜ!

45 σχόλια:

. είπε...

δεν έχω κάτι με τους κρητικούς, αλλά ούτε από δικαίωμα ζωής καταλαβαίνουν ούτε από δικαιώματα ζώων. με την ευλογία όλων των υπέυθυνων.....

Ανώνυμος είπε...

Είναι λυπηρό το γεγονός.

Κρινόμεθα σαν πολιτισμένη κοινωνία και δυστυχώς δεν περνάμε την βάση.
Τώρα κατά την διάρκεια των γιορτών είχα την ευκαιρία να συνομιλήσω με τα ανήψια μου ( 7 και 9 ετών ). Πέρα από τις συζητήσεις περί PSP και GAME BOY μου έκανε εντύπωση το ανθολόγιο ρατσιστικών ανεκδότων που έλεγαν. ΠΟΛΥ ΚΑΚΟ ΜΗΝΥΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ....

Marina είπε...

Marilina, ούτε και εγώ έχω κατι με τους Κρητικούς, απλά μου τη δίνουν αυτά που ακούω για σκοτωμούς, για την οπλοφορία, για την ανυπακοή στους νόμους..κρίμα για το νησί!

Unknown είπε...

είχα έναν Κρητικό στο σχολείο μόλις είχε έρθει από Χανιά στην Αθήνα, είχε τη βαριά προφορά, κάποια στιγμή όπως παίζαμε μπάλα στο προαύλιο, με κάποιο δυνατό σουτ βρέθηκε στην αυλή ενός σπιτιού, όταν πήγαμε να την ζητήσουμε αρνήθηκαν να μας την δώσουν. Την επομένη ο Κρητικός ήρθε με ένα περίστροφο στην τσάντα, εμείς έτσι καθαρίζουμε κάτω, μου είπε, με τα χίλια ζόρια τον σταματήσαμε... Βέβαια αυτό που ανέφερες πάει ακόμη παραπέρα... βγάζω εξανθήματα με τέτοιες αηδίες, ρατσισμούς και προκαταλήψεις, δεν πρέπει να ανεχόμαστε τέτοιες συμπεριφορές

Markos είπε...

Ποτέ δεν συμφώνησα με τη βία.
Δύσκολο να κρίνεις όμως έναν άνθρωπο όταν δεν έχεις τα βιώματά του.
Λυπάμαι και για τους δυο νέους ανθρώπους.
Και για τον νεκρό, αλλά και για τον δράστη.
Κρίμα.

drskafidas είπε...

οι κρητικοί ειναι η χειρότερη φάρα νεοελληνων.
ψευτόμαγκες και κωλογλύφτες
κοινώς κότες που χέρι που δε μπορουν να το δαγκώσουν το γλύφουν και το αναποδο

Unknown είπε...

Καλά, κι εγώ δεν συμφωνώ με την βία και με την ανόητη και άσκοπη χρήση όπλων. Γιατί το να κουβαλάς στα χέρια σου ένα όπλο είναι ευθύνη, όχι ανδρεία...

Ανδρεία είναι η σωστή χρήση του και η σωστή κρίση και πράξη...

(σωστή είπα, όχι λογική...)

Αλλά δεν χρειάζεται να πηγαίνουμε στο αντίθετο άκρο drskafida...

Marina είπε...

Το άρθρο μου είναι κριτική για το λυπηρό γεγονός της δολοφονίας ένός παιδιού απο ένα άλλο παιδί..δεν κρίνω τους κατοίκους του νησιού, τη συγκεκριμμένη βία σχολίασα..

Ανώνυμε, δυστυχώς από μικρά τα παιδιά μαθαίνουν να είναι ρατσιστές. Στην αρχή λένε τα ανέκδοτα και μετά ασπάζονται τη φιλοσοφία που τους πλασσάρουν. Κρίμα πολύ κρίμα..

Street Spirit, απίστευτο αυτό που περιγράφεις..πίστευα ότι τέτοια επεισόδια γίνονται μόνο στο νησί τους, μεμονωμένα περιστατικά αλλά τώρα βλέπω ότι όχι, τη βία τη μαθαίνουν σαν να είναι ψωμοτύρι..Κρίμα.

Marko, σίγουρα η βία είναι σημείο των καιρών. Από ότι άκουσα ο Αλβανός πρόσβαλε τον στρατιώτη και εκείνος τον έσφαξε..ότι και να του είπε δεν είναι λόγος να χάσει τη ζωή του, έτσι δεν είναι?

drskafida, θα διαφωνήσω. Δεν μπορούμε να κρίνουμε όλους τους Κρητικούς από μεμονωμένα περιστατικά..αντίστοιχα και οι Μανιάτες είχανε τάση στη βία, δεν σημαίνει ότι είναι και εκείνοι για τα μπάζα..

Darthiir, το θέμα οπλοφορίας είναι πιστεύω το λάδι στη φωτιά. Αν δεν είχαν όπλα (και τα μαχαίρια όπλα είναι)ίσως να μην αλληλοσφαζόντουσαν..Ποιός όμως θα τους αφοπλίσει? Χρειάζεται παιδεία να μάθουν να ζούν όπως οι υπόλοιποι χωρίς να ταμπουρώνονται πίσω απο ένα δίκαννο ή ένα σουγιά..

Juanita La Quejica είπε...

Καλή Χρονιά Μαρίνα!

Διαβάζοντας το μήνυμά σου ένα μόνο μου ήρθε στο μυαλό: Πονούν ωρέ τα παληκάρια τση Κρήτης; Και το γνωστό ανέκδοτο με τον Μανωλιό και τον Σηφακιό που την "έβρισκαν" παρεούλα φυλώντας τα πρόβατα.

Unknown είπε...

Ακριβώς Μαρίνα, χρειάζονται παιδεία, όχι έλλειψη "μέσων". Αν θέλουν να σφαχτούν πίστεψέ με κάπου θα βρούν ένα καλό καδρώνι ή μια πέτρα.
Και σε τελευταία ανάλυση διαθέτουν και τα χέρια. Γι' αυτό λέω ότι το να κρατάς όπλο (ακόμα και στην μορφή της πέτρας) είναι ευθύνη.

Markos είπε...

Προφανώς δε θέλω να ΔΙΚΑΙΟλογήσω κανένα. Πολύ περισσότερο ένα χέρι που αφαιρεί μια ζωή.
Σκέφτομαι όμως ότι το χέρι αυτό, είναι φορές που οπλίζεται από αυτό που ονομάζεται "συλλογικό εγώ". Οπλίζεται για να είναι "άξιο" μέλλος της κοινότητας. Διαφορετικά, οδηγείται στο περιθώριο, την κοινωνική "ατίμωση" και ίσως και στην αυτοκτονία.
Τα ήθη, σε κλειστές κυρίως κοινωνίες, δεν είναι ίδια με εκείνα των ανοικτών κοινωνιών και αυτό γιατί οι ανάγκες επιβίωσης είναι διαφορετικές.
Όπως και να έχει, είναι κρίμα που δυο νέοι άνθρωποι, χάνουν τη ζωή τους.
Ο ένας οριστικά και ο άλλος κουβαλώντας το χαμό του πρώτου με ό,τι και αν σημαίνει αυτό.

Marina είπε...

Οι πολιτικοί μας (και οι μέν και οι δέ) εδώ και χρόνια προσπαθούν να εντάξουν τις κλειστές κοινωνίες στο κοινωνικό σύνολο, η Κρήτη είναι όμορφο μέρος, οι κάτοικοι φιλόξενοι και καλοί άνθρωποι εν τούτοις όπως και πολλοί Μανιάτες δεν έχουν καταφέρει να πατάξουν τις παλιομοδείτικες ιδέες της βεντέτας και των μπαλωθιών..Δεν μπορείς να συνεχίζεις κύριε να πυροβολείς όταν κάθε χρόνο κάποιοι άλλοι θρηνούν τον τραυματισμό ή το θάνατο των παιδιών τους από αδέσποτες σφαίρες..
Ισως όμως και να αλλάζουν..Διάβασα εδώ ένα άλλο μπλόγκ για απόψεις
http://nohsys.net/blog/index.php που δίνει την άποψη ενός Κρητικού..

Marina είπε...

Juanita, καλώς τα μάτια μου τα δυό! Πώς περάσατε τις διακοπές σας?

mn8 είπε...

Μπραβο Μαρινα, πολυ ενδιαφερον θεματακι!

Για την ιστορια, ακουσα οτι τον εσφαξε γιατι ειχε μια μπλουζα, με το μηνυμα της οποιας ο Κρητικος διαφωνουσε...

Για να ειμαστε και δικαιοι με τους Κρητικους, εχουν και αρκετα καλα, οπως πχ την φιλοξενια...

Για να ειμαστε δικαιοι επισης, εγω να θυμισω και μερικα σκηνικα οπως:

-Το σφαξιμο του Αλβανου στην Ζακυνθο επειδη πανηγυριζε την νικη της εθνικης του ομαδας απεναντι στην δικια μας.
-Για τον ιδιο λογο, τα επεισοδια σε ολη την Ελλαδα.
-Τον σφαγεα 6-7 μαυρων αλλοδαπων στην Αθηνα που τον εβγαλαν τρελο και την γλιτωσε φτηνα.

Γενικοτερα: ο Μαρκος τα ειπε ολα. Οχι οτι ειναι προς δικαιολογηση, απλα οταν σε μια μικρη κοινωνια ολοι λειτουργουν με καποιον Α τροπο, ειναι δυσκολο ενα μελος να παραστρατησει. Εγω προσωπικα την εχω παθει απο Αλβανο, μου ειχε κλεψει το ποδηλατο σε μικρη ηλικια. Αλλα γιατι να παραβλεψω και τους Ελληνες που με εκλεψαν, ή αυτους που γενικοτερα σκοτωνουν; Ειναι πολυ επικινδυνο να γενικοποιεις και να τους βαζεις ολους στο ιδιο τσουβαλι.

Πριν μερικα χρονια, ο νο.1 καταζητουμενος απο το FBI και την Ιντερπολ ηταν ο Μπιν Λαντεν. Ο νο.2 ηταν ο Κωστας Πασσαρης. Δεν θα ηθελα σε καμια περιπτωση ενας ξενος να με βαλει στο ιδιο τσουβαλι με αυτον. Και κανεις Ελληνας υποθετω. Γιατι εμεις να το κανουμε; Γιατι να μην εχουμε την παιδεια και την κριτικη ικανοτητα να ξεχωριζουμε καποια απλα πραγματακια; Ειναι κριμα κι αδικο. Θα μπορουσα να προσθεσω πολλα περισσοτερα, αλλα μαλλον θα χρειαστει ξεχωριστο ποστ και ισως σου γ****ω το μπλογκ σου :)

Συμφωνω με τους προλαλησαντες :)

Ttallou είπε...

Εγώ πάλι άμα άκουσα τη φρικιαστική αυτή δολοφονία (το μαχαίρι βρέθηκε πάνω στο πτώμα, μην ξεχνιόμαστε), θυμάμαι συνειρμικά ένα ντοκιμαντέρ που είδα τον Απρίλη στο φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης.
Λεγόταν "Οι άλλοι", ήταν φτιαγμένο από την κρητικής καταγωγής Λουκία Ρικάκη και αφορούσε σε έναν εξαιρετικό δάσκαλο στο χωριό Πατσίδερος του Ηρακλείου Κρήτης, ο οποίος, ελλείψει παιδιών στο χωριό, έκανε μάθημα σε 5 Αλβανούς και -μόνο- έναν Έλληνα διδάσκοντάς τους την αρμονική συνύπαρξη.
Το έργο του ήταν πραγματικά πολύτιμο, αλλά διακόπηκε -όπως είπε η σκηνοθέτις στη συνέντευξη μετά την προβολή-, την επόμενη χρονιά, όταν ο Έλληνας πατέρας έστειλε το παιδί του σε μεγαλύτερο σχολείο, εκτός χωριού, για να 'ναι με Έλληνες, ενώ κι οι Αλβανοί σκορπίστηκαν για προβλήματα με τις άδειες παραμονής.
Ήταν μια πολύ θλιβερή κατάληξη για όλη αυτή την παραμυθένια, μα αληθινή ιστορία, διότι κάπως έτσι θα άρχιζαν τα πράγματα να είναι καλύτερα και στην Κρήτη και στη χώρα ολόκληρη. Από την παιδεία...

Thrass είπε...

To πρόβλημα με την Ελλάδα δεν είναι ότι κριτικάρει τα "άσχημα" της Κρήτης. Είναι ότι δεν καταλαβαίνει τα καλά της και δεν υπάρχει νόμισμα χωρίς δύο όψεις.

Ενωθήκαμε, ας τα λουστούμε τώρα.

DrSkafida, με όλο το σεβασμό, είσαι μεγάλος μαλάκας.

Ανώνυμος είπε...

Κατ' αρχήν να μεταφέρω τους χαιρετισμούς μου από τα Χανιά της Κρήτης.
Διαβάζω με ενδιαφέρον τα posts και εν γένει συμφωνώ με τα λεγόμενα.

Εκεί που στεναχωριέμαι είναι με τις υπεραπλουστεύσεις και τις "ταμπέλες".

Ευχαριστώ τον drskafida που κάνει επώνυμα σχόλια τα οποία μόνο εποικοδομητικά μπορούν
να χαρακτηριστούν και τον προσκαλώ να γνωρίσει την κρητική φιλοξενία. Ίσως τελικά να
καταλάβει ότι ο ίδιος έχει το πρόβλημα. Και 'γω έχω γνωρίσει κόσμο από διάφορα μέρη ο
οποίος μου φάνηκε σκάρτος αλλά ποτέ μου δεν είπα "τα κωλόπαιδα οι ανωκάτωραχουλιώτες..."

Πάμε τώρα στις υπεραπλουστεύσεις.

Οι Κρητικοί έχουν μια πολύ ιδιαίτερη σχέση με τα όπλα. Πάρα πολύ ιδιαίτερη. Ας μην ξεχνάμε ότι
πέρασαν Φράγγοι, Ενετοί, Αιγύπτιοι και στο τέλος Τούρκοι από το νησί. Παρ' όλα αυτά στα δύσβατα
ορεινά μέρη δεν πάτησε κατακτητής; Γιατί ; Δύο λόγοι : Κουζουλάγρα (ήτοι τρέλα του Κρητικού
που τον ωθεί σε τρομερά ριψοκίνδυνες πράξεις που τρομάζουν τον εισβολέα) και έλλειψη στρατηγικού
ενδιαφέροντος (κανείς δεν ενδιαφερόταν για άγονα ξεροβούνια που μόνο πρόβατα υπάρχουν και αγριόχορτα).
Μια σημαντική τους τρέλα είναι η αλόγιστη χρήση των όπλων για ασήμαντο αφορμή. Αυτό ειδικά στις συγεκριμένες
περιοχές απέτρεψε όπως προείπα τους κατακτητές.

Πάμε στο σήμερα. Αν δείτε το θέμα από κοινωνιολογικής πλευράς θα πρέπει να λάβετε υπόψη ότι η πλεοψηφία των
ταραχοποιών που αμαυρώνουν το όνομα της Κρήτης προέρχεται από τις παραπάνω περιοχές (τις οποίες δεν επιθυμώ
να απαριθμήσω και μπορεί ο καθένας να βρει σε βιβλία και στο Internet). Τί συμβαίνει εκεί; Απλούστατα τίποτε
διαφορετικό από απομόνωση. Οι κάτοικοι έχουν τρομερά κλειστές κοινωνίες οι οποίες δεν μπορούν να προσαρμοστούν
(ούτε και στο παρελθόν μπόρεσαν) στα μέτρα και σταθμά της υπόλοιπης κοινωνίας. Είναι με λίγα λόγια ένας διαφορετικός
κόσμος ο οποίος δεν έχει καμμία σχέση με αυτό που συμβαίνει 40-50 χιλιόμετρα στις πόλεις. Η πλεοψηφία αυτών των ανθρώπων είναι αμόρφωτοι
και χειραγωγούνται αρκετά εύκολα.

Πάμε τώρα όμως στην πραγματική αιτία του προβλήματος που βλέπουμε σήμερα. Είναι γνωστό τοις πάσιν ότι στο νησί
βολεύει να υπάρχει τέτοιο καθεστώς μιας και εξυπηρετεί πολιτικά συμφέροντα (όλων των πλευρών). Δεν θα επεκταθώ σε ονόματα τα οποία
και πάλι σε όποιο καφενείο του νησιού και να κάτσετε και να συζητήσετε θα τα μάθετε. Η αλόγιστη χρήση όπλων γίνεται
με τις ευλογίες των πολιτικών (ανεξαρτήτου παράταξης) οι οποίοι χαϊδεύουν τους ψηφοφόρους-μαυροπουκαμισάδες. Το εμπόριο όπλων είναι
επικερδέστατη επιχείρηση και οι αποδέκτες των χρημάτων είναι συγκεκριμένοι. Αντίστοιχα είναι τα κέρδη από την καλλιέργεια
κάνναβης στις δύσβατες περιοχές που είπαμε. Με την πάροδο των χρόνων έχει καλλιεργηθεί (με την ανοχή του κράτους για τους
λόγους που προείπα) κουλτούρα η οποία έχει εκφραστές και στο χώρο της μουσικής (οι γνώστες να ψάξουν για το λεγόμενο "το δικαστήριο" ή το άλλο τρομερό άσμα με τίτλο "με το νόμο το κρατώ" στο google) (ο θεός να την κάνει παραδοσιακή - τρίζουν τα κόκκαλα του Μουντάκη, του Σκορδαλού και του Ξυλούρη). Μιλάμε λοιπών για ένα ολόκληρο σύστημα το οποίο εξυπηρετεί συμφέροντα και έχει επιβάλλει ένα τρόπο ζωής στις περιοχές αυτές.

Γιατί δεν αλλάζει; Πρώτον γιατί το υπόλοιπο 90% του πληθυσμού του νησιού δεν θέλει να έχει καμμία σχέση με αυτούς έτσι ώστε
να έχει την ησυχία του. "Δεν κάνω εγώ δουλειές με ......", "Με τους ......... θα μπλέξω;". Ποιος σας είπε ότι αρέσει αυτό
το πράγμα στους υπόλοιπους τους Κρητικούς; Απλά το υπομένουν γιατί δεν γίνεται διαφορετικά. Κανείς δεν τα βάζει με αυτούς.
Ο μόνος τρόπος για να φτιάξει αυτή η κατάσταση είναι η παιδεία. Αλλά με τί εφόδια; Όταν αυτά τα άτομα σταματάνε τα παιδιά τους
από τα σχολεία για να γίνουν και αυτά το ίδιο ζώα όπως οι γονείς τους; Και σε άλλα σημεία του νησιού εξίσου φτωχά και δύσβατα
δεν εφαρμόστηκαν ποτέ τέτοιες πρακτικές. Ίσα-ίσα ολόκληρες γενιές θυσιάστηκαν (όπως και στην υπόλοιπη Ελλάδα) και έφυγαν
στην ξενιτιά για να μπορέσουν να βοηθήσουν τα παιδιά τους.

Τώρα όσον αφορά την πράξη του 18χρονου, τα σχολίασα στο blog μου και δεν θέλω να τα ξαναγράψω. Για τον ρατσισμό ένα τελευταίο
σχόλιο και κλείνω. Ο ρατσισμός δεν είναι κρητικό φαινόμενο. Στο χωριό που μένω (μερικά χιλιόμετρα έξω από τα Χανιά) έχουμε
και Αλβανούς κάτοικους και ουδέποτε δημιούργησαν ούτε φασαρία ούτε πρόβλημα. Είναι οικογενειάρχες, στέλνουν τα παιδιά τους
στο σχολείο και μας αντιμετωπίζουν με σεβασμό αφού τους αντιμετωπίζουμε με σεβασμό. Αυτό όμως είναι το ιδανικό.

Ρατσισμός υπάρχει παντού. Από τη Θεσσαλονίκη (βλέπε δηλώσεις Ψωμιάδη και κάτι υποκείμενα του στυλ Βελόπουλου και σια) μέχρι εδώ κάτω. Αλλά
και από την Αγγλία μέχρι την Ελλάδα. Υπάρχει ένα πολύ ωραίο ντοκυμαντέρ του Στέλιου Κούλογλου (Ρεπορτάζ Χωρίς Σύνορα) το οποίο έχει
τίτλο "οι Βρωμοέλληνες" και περιγράφει την συμπεριφορά των Ελλήνων μεταναστών στις αρχές του 20ου αιώνα στην Αμερική. Οι Έλληνες και οι
Ιταλοί ήταν πρώτοι στις δολοφονίες. Σε ποιές δολοφονίες; Σκότωναν Αμερικάνους; ΟΧΙ - σκοτωνόντουσαν μεταξύ τους. Κι όμως αντιμετώπισαν
καταστάσεις αρκετά όμοιες με αυτές που αντιμετωπίζουν σήμερα οι Αλβανοί στην Ελλάδα.

Και στο ρατσισμό το θέμα είναι πολιτικό. Δεν καλλιεργείται από το κράτος πολιτική ανοχής προς τους διαφορετικούς από εμάς. Πώς είναι
δυνατόν ένα παιδί το οποίο διαβάζει τα υπάρχοντα βιβλία ιστορίας (τα οποία διδάσκουν τη βία και το μίσος) να αγαπήσει ποτέ έναν ξένο;
Και μην το πάμε τόσο μακριά... Πόσο όμορφα νιώθετε κύριε Ελληνάρα όταν μετακομίσει δίπλα σας ένας Ρομ (Τσιγγάνος - Γύφτος -
Μαύρος - Αρκουδόγυφτος);

Συγγνώμη εάν σας κούρασα.

Βαγγέλης Τριπολιτάκης
http://www.nohsys.net/blog

CGP είπε...

Δεν νομίζω κανείς να συμφωνεί στις "ταμπελλες" !!! Είναι σαφές νομίζω στον καθένα μας ότι παντού υπάρχουν καλοί και κακοί άνθρωποι.
Καλοί και κακοί έλληνες, αθηναίοι κλπ.

Στην Κρήτη όμως έχουμε βιώσει περιστατικά τα οποία θα πρέπει να προβληματίσουν την τοπική κοινωνία. Που αλλού έχει γίνει δολοφονία καθηγητού στο Πανεπιστήμιο κατά την διάρκεια παράδοσης ? Που αλλού στην ελλάδα η αστυνομία κάνει μπλόκο φορώντας κουκούλες ?

Η τοπική κοινωνία της Κρήτης έχει και τις γνώσεις και την ικανότητα να μεταλλάξει την "αγάπη" γιά τα όπλα, τα μαχαίρια, την εκδίκηση κλπ

Ευτυχώς υπάρχουν Κρητικοί που κάνουν καρριέρες στις Τέχνες, στα Γράμματα και στς Επιστήμες. Σε αυτούς του ταγούς πέφτει το βαρύ φορτίο να μεταλλάξουν την νοοτροπία του "απομονωμένου" χωρικού. Δεν έχουμε κατοχή ούτε από Σαρακηνούς ουτε από Φράγκους ούτε από Τούρκους. Εϊμαστε στο 2006 !!!!!!!!

Σε απάντηση στον Βαγγέλη, αν δίπλα μας μετακομίσει ένας Ρομ, δεν νομίζω ότι θα μας προβληματίσει. Ζούμε σε μία πολυπολιτισμική κοινωνία και όλοι έχουν ίδια δικαιώματα και υποχρεώσεις.

Ιδιαίτερα οι περισσότερο "μορφωμένοι" να ανεβάσουν το επίπεδο των λιγότερο τυχερών που δεν έχουν "μορφωθεί"

Unknown είπε...

Είμαστε απόλυτα σύμφωνοι Βαγγέλη μου ότι οι ταμπέλες είναι κακό πράμα και ότι όπως και οι δύο, αλλά και η Μαρίνα μας, είπαμε χρειάζεται παιδεία.

Εγώ όμως έχω μια άλλη ερώτηση:
Αν όλα είναι όπως τα λές, τότε το 90% γιατί δεν ενδιαφέρεται να επιβληθεί στο 10% που του αμαυρώνει το όνομα;
Έχει χάσει δηλαδή πιά η πλειοψηφία την ισχύ της;;;

Ανώνυμος είπε...

Όσον αφορά τον CGP, και επειδή ένα φεγγάρι πέρασα από τα αμφιθέατρα Β.Ξ. του πανεπιστημίου Κρήτης
θέλω να πω ότι το συγκεκριμένο γεγονός είναι παντελώς άσχετο με το όλο θέμα που συζητάμε.

Σύμφωνα με αυτά που γνωρίζω υπάρχουν 2 εκδοχές στην ιστορία αυτή

1) ο υποψήφιος διδάκτορας - φονιάς είχε σαλτάρει εντελώς (η τρέλλα είπαμε ευδοκιμεί στην Κρήτη αλλά όχι μόνο εδώ)
2) έγινε κλοπή της επιστημονικής του εργασίας και παρουσιάστηκε με άλλο όνομα (άρα παρόμοιο περιστατικό κάλλιστα θα μπορούσε να συμβεί από μη κρητικό φοιτητή σε πανεπιστήμιο εκτός Κρήτης)
3) συνδυασμός των ανωτέρω

Όσον αφορά τα μπλόκα δεν έχεις δει τίποτε. Δυστυχώς με όποιους έχεις πάρε δώσε λίγο ως πολύ γίνεσαι και εσύ ίδιος
(σε παραπέμπω στους μπάτσους στο Κουρδιστό Πορτοκάλι). Νταήδες είναι και οι μπάτσοι των ΕΔΑΣΥΔΕ. Με εχουν σταματήσει με παρέα άνευ λόγου με τα αυτόματα και καλά μήπως πουλάγαμε ναρκωτικά και μας κολλήσανε στο καπώ του αυτοκινήτου για σωματική έρευνα. Για του λόγου το αληθές πάντως, είναι σημεία στα οποία αστυνομικοί ΔΕΝ ΤΟΛΜΑΝΕ να πατήσουν. Είχαν πάει μια φορά σε γνωστό χωριό και τους περίμεναν στην είσοδο οι χωριανοί με τα αυτόματα και τους πήραν στο κυνήγι...
Όσο για τις κουκούλες είναι προφανής ο λόγος.

Για την αγάπη και τον πολιτισμό ωραία τα ευχολόγια. Τί αλλάζει όμως σε κάτι που είναι παγιωμένη συνήδειση; Τί αλλάζει εάν εγώ δεν έχω όπλο παρα μόνο ένα μαχαίρι που μου χάρισαν όταν γεννήθηκα; Άντε δεν αγοράζω εγώ όπλα για το σπίτι μου και αποτρέπω τα παιδιά μου από αυτό. Άντε και το κάνουν και οι άλλοι.... Εκεί πάνω πως θα αλλάξει;

Το ξαναλέω, θέλει μακροχρόνια προσπάθεια έτσι ώστε να εξαρθρωθούν τα κυκλώματα εμπορίας όπλων. Όσο υπάρχει ανοχή το φαινόμενο θα διαιωνίζεται. Τολμάει κανείς;

αγαπητέ darthiir the abban, τολμάς εσύ ή εγώ να τα βάλεις με έμπορους όπλων και ανθρώπους του υποκόσμου;

Χαίρομαι τέλος που δεν έχεις πρόβλημα για τον Ρομ γείτονα, εγώ όμως βλέπω ότι το 99% θα έχει και σε παραπέμπω σε πρόσφατη εκπομπή του Γ. Κουβαρά στη ΝΕΤ (Focus).

Ανώνυμος είπε...

Παρατήρηση για να μην παρεξηγηθώ:

Οι χωρικοί και γενικά οι τελικοί παραλήπτες και (εν δυνάμει) χρήστες των όπλων είναι για μένα
θύματα στην όλη ιστορία.

Οι θύτες είναι έξω και γλεντάνε...

Marina είπε...

Βαγγέλη, ευχαριστώ για τα σχόλιά σου. Ομως δεν συμφωνώ με το γεγονός ότι μία μειοψηφία ανθρώπων σέρνει απο τη μύτη και την πλειοψηφία..Οταν η πλειοψηφία λεέι "Δεν μπλέκω με αυτούς..Δεν κάνω εγώ δουλειές με..." τους απομονώνει, και τους δικαιώνει, τους ανέχεται και τους προωθεί να συνεχίσουν τις ακρότητες..ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΕΝΣΩΜΑΤΩΝΕΙ, να δούν πώς ζεί ο κόσμος, να ζήσουν όπως όλοι μας.. Προσπάθειες έχουν γίνει πολλές, αλλά πρέπει και η τοπική κοινωνία να το θέλει..
Γι'αυτό είπα και στο άρθρο μου, κρίμα για το νησί..

alombar42 είπε...

Ας καταθέσω κι εγώ μια άποψη, αφού έχοντας περάσει (σε διακοπές πάντα) κάμποσο καιρό στην Κρήτη πιστεύω οτι μπορώ να δώ τα πράγματα και σαν τρίτος.

Αρχικά συμφωνώ γενικά με το Μάρκο, θεωρώντας οτι "όποιος είναι έξω από το χορό πολλά τραγούδια λέει".

Ο Βαγγέλης έθεσε το ζήτημα πιο... πολιτισμένα, κυρίως όμως είπε ευθέως μια μεγάλη αλήθεια: οι Κρητικοί έχουν μια *πολύ* ιδιαίτερη σχέση με τα όπλα.
Αυτό ισχύει για πολλούς Κρητικούς, αν και ξεφτίζει και χάνεται όσο πλησιάζουμε τις πόλεις κι όσο περνάει ο καιρός (επειδή πιο πολλοί πλησιάζουν στις πόλεις). Είδα την εξέλιξη από το 1980 μέχρι το 2003 που έκανα τον τελευταίο "γύρο της Κρήτης".

Αναφερόμαστε όμως στις κλειστές κοινωνίες, στα ορεινά χωριά κυρίως.
Να ενσωματωθούν κάπως, εντάξει.
Να γίνουν ίδιοι με μας όμως... επιτρέψτε μου, σηκώνει πολλή συζήτηση. Είμαστε οι σωστοί εμείς και θέλουμε και τους άλλους σαν εμάς;

Βλέπετε, δεν είναι το όπλο το πρόβλημα, είναι μια ολόκληρη κοινωνία της ζούγκλας (έχει κανείς αμφιβολίες;) που απλά μερικοί τη βιώνουν με Δικηγόρο και μερικοί με Καραμπίνα. Είναι πάντα δίκαιος και σωστός ο Αριστείδης ή ο Σολομών;
Μήπως τελικά χαϊδεύουμε τους εαυτούς μας στοχεύοντας προβλήματα άλλων;

- Τι λογύδριο είναι αυτό; Θεωρείς τελικά σωστό το φόνο;
- Σε καμμία περίπτωση, η ζωή είναι το υπέρτατο αγαθό.

Ομως δεν έχω κάτι ΚΑΙ δίκαιο ΚΑΙ αποδεκτό για να αντιπροτείνω στους ανθρώπους αυτούς (εκτός από τη δική μου/μας υποκρισία φυσικά).

Ρατσισμός είπατε;
Πόσοι ΔΕΝ είναι ρατσιστές από τους προλαλήσαντες;
Αφού θυμίσω οτι οι Ελληνες υπήρξαν μετανάστες κι αυτά είναι βιώματα που δεν ξεπερνιούνται τόσο εύκολα, δηλώνω οτι προσπαθώ ειλικρινά να μην φέρομαι σαν ρατσιστής κι όμως δεν τα καταφέρνω πάντα. Εχω κι εγώ τους δικούς μου εφιάλτες βλέπεις...

ΔΕΝ ζούμε σε μια ιδανική και δίκαιη κοινωνία - η αδικία έχει πολλές μορφές και η βία (όπως και ο ρατσισμός) είναι απλά ένα μικρό αποτέλεσμα.
- Μικρό είναι;
- Ναι: μέτρα πόσοι σκοτώθηκαν και σύγκρινε με πόσους δεν έχουν στον ήλιο μοίρα.
- Αριθμητική με ζωές θα κάνουμε;
- Φυσικά, όπως κάνουμε αριθμητική με τα παγκάκια των αστέγων.
- Είσαι κυνικός!
- Απλώς πεινάω.

Συγγνώμη αν ακούγονται σαν αχταρμάς όλα αυτά, δεν κάθησα να κάνω και ανάλυση με αρχή, μέση και τέλος.
Μην ξεχάσω: από την πολυθρόνα μου γράφω, μη νομίζετε, ένας -σχεδόν απόλυτα- συμβιβασμένος καταναλωτής είμαι, όπως όλοι μας.

KV είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
KV είπε...

Να προσθέσω και εγώ την άποψή μου όσον αφορά την επικέντρωση του προβλήματος στους Κρητικούς;;;
[την διατυπώνω χωρίς να περιμένω απάντηση ;-) ]
Έζησα την Κρήτη χρόνια, σε καλές και κακές στιγμές ... Πολύ κακές, όπως πχ την ημέρα της δολοφονίας του Ξανθόπουλου που ήμουν στην διπλανή αίθουσα. Και τις επόμενες μέρες, μήνες που το Παν/μιο έζησε μια πρωτοφανή κατοχή/καταστολή. Τελικά κανένας δεν ξέρει τους ακριβείς λόγους. Ακούστηκαν πολλά, μεταξύ των οποίων ΚΑΙ αυτά που ανέφερε ο Βαγγέλης. Το τελικό συμπέρασμα όμως ήταν ότι η χρήση βίας είναι αποτρόπαια όπου, όπως και για οποιονδήποτε "λόγο" και αν εφαρμόζεται. Και έχοντας ζήσει κοντά στους ... επικίνδυνους οπλοφόρους, να προσθέσω ότι -παρόλο που καταδικάζω απόλυτα την οπλοκατοχή- οι Κρητικοί είναι περήφανοι, ιδιαίτεροι, έντονοι αλλά ΟΧΙ ψευτομάγκες στην πλειοψηφία τους. Υπάρχει και εκεί ένα ποσοστό θρασύδειλων, ψευτονταήδων- όπως και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Δεν ήταν έκφραση τοπικισμού το ... "συμβάν", ήταν ΔΥΣΤΥΧΩΣ έκφραση εθνικισμού. Θλιβερό δείγμα των καιρών και ενός ΠΟΛΥ άρρωστου μυαλού ...

Juanita La Quejica είπε...

Δεν έχω πάει ποτέ στην Κρήτη, έζησα μόνο από πολύ κοντά με κουμπαριά ένα σόϊ Κρητικών που αποτελείτο από 15 οικογένειες, τα πρώτα 18 χρόνια της ζωής μου.
Δεν αρκεί αυτό ούτε έστω για τα ελαχιστότατα συμπεράσματα. Θα ήταν εύκολο και επιπόλαιο και πολύ προσωπικό τελικά. Το ότι ζει ο αδερφός μου σήμερα, είναι καθαρά θέμα τύχης, γιατί τα πιστόλια που υπήρχαν πάντα στα ντουλαπάκια των αυτοκινήτων, κάποια στιγμή που τα παιδιά πήγαν να ακούσουν μουσική, έγιναν αντικείμενο παιχνιδιού και μπαμ! Τλόμακσες; Του είπε ατάραχη η 5χρονη τότε Κρητικοπούλα. Μόνο το παμπρίζ είχε γίνει θρύψαλα, φτηνά την γλυτώσαμε.
Υπάρχει γενικότερα μία κόκκινη κηλίδα στον ίσκιο τους. Άνθρωποι που ακόμα και σήμερα, σίγουρα και αύριο, πυροβολούν από χαρά και περηφάνεια για να τιμήσουν ένα γάμο, μια ιερή ένωση και σκοτώνουν ξώφαλτσα τους συγγενείς τους... πώς να το παραβλέψει κανείς αυτό;
Την ηλίθια, πανηλίθια απώλεια της ανθρώπινης ζωής; Και ακόμα δεν χρειάστηκε να αναφερθούμε στο 10%.

CGP είπε...

Τελικά νομίζω ότι συνφωνούμε όλοι ότι στην Κρήτη υπαρχει κάτι το διαφορετικό σχετικά με την συμπεριφορά τους που γέρνει λίγο προς το "επικίνδυνο" γιά την ανθρώπινη ζωή.


Κάπου στη κλίμακα αξιών τους η ανθρώπινη ζωή είναι χαμηλά !!!!!!!!
Και αυτό το συμπεραίνω από τα τόσα πολλά περιστάτικά θανάτων.

Ο γιαλός δεν είναι στραβός ( εννοώ η αξία της ανθρώπινης ζωής) , οι Κρητικοί στραβά αρμενίζουνε !!!!!!!!!

Ανώνυμος είπε...

Καλημέρα και πάλι,

σιγά σιγά και όσο μεταφερόμαστε προς τα αστικά κέντρα οι μπαλωθιές στους γάμους
εκλείπουν. Αντικαθίστανται από πυροτεχνήματα, μπαλονάκια και άλλα τέτοια όμορφα.

Η ύπαιθρος είπαμε, αργεί πάντα...

Όσο για τη ζωή ... όντως δεν την έχουν σε μεγάλη υπόληψη... Όταν πέφταν οι Γερμανοί
αλεξιπτωτιστές, βγήκαν οι γέροι και οι γριές και οι γυναίκες και τους σφάξανε χωρίς
να νοιαστούν για τη δικιά τους ζωή. Όπως επίσης και στη μονή Αρκαδίου που αντί να
γίνουν υποτελείς στους Τουρκαλάδες κλειστήκανε μέσα και βάλανε μπουρλότο. Όπως επίσης
και στο Μακεδονικό Αγώνα που ανέβηκαν στην άλλη άκρη της Ελλάδας και πολεμήσανε...

Όντως... χαμηλή εκτίμηση για τη ζωή...

Τέτοια απαξία η οποία προκαλείται από μια μειοψηφία δεν νομίζω να σκιάζει άλλο μέρος σε
τέτοιο βαθμό. Όσοι γνωστοί μου πάντως μη-κρητικοί που ήρθαν και έμειναν για κάμποσο καιρό
(τουλάχιστον ένα μήνα) έφυγαν με τις καλύτερες εντυπώσεις. Θέλει χρόνο για να καταλάβεις
κάτι που σου φαίνεται ξένο.

Unknown είπε...

Άν είναι 90-10% τότε το 90% (και όχι μόνος σου ή μόνος μου) μπορεί να επιβληθεί στο 10.

Εκτώς και αν όντως υποστηρίζεις ότι το 10% κάνει κουμάντο...

alombar42 είπε...

Νταρθ, αυτό (η επιβολή) είναι λάθος...
Το πρόβλημα δεν είναι τοπικιστικό.

Marina είπε...

Δεν έχω πάει στην Κρήτη σαν ενήλικας, αλλά πήγα μία φορά με τους δικούς μου σαν παιδί μικρό. Δεν έχω ανάμνηση πέρα απο μία ετοιμοθάνατη κατσίκα δεμένη με σύρμα και κρεμασμένη απο ένα δέντρο να βελάζει γιατί το σύρμα της έκοβε το λαιμό λίγο-λίγο.. Η μητέρα μου είπε αργότερα ότι σήκωσα μεγάλο πυρετό και φύγανε άρον-άρον..

Alombar42, έξω απο τον χορό δεν είμαι. Διαφωνείς στο να γίνουν ίδιοι με μάς. Από το να ζούνε στην ζούγκλα γιατί να μην γίνουν σαν και μας..? Καλύτερα να με υπερασπιστεί ο δικηγόρος παρά να πάω φυλακή γιατί πήρα μιά ζωή. Δεν θέλουν να γίνουν σαν τους υπόλοιπους Ελληνες? Ας γίνουν σαν τους υπόλοιπους Κρητικούς που ζούν στις πόλεις.. Ας φύγουν πιά απο τον Μεσαίωνα! Παρεπειπτόντως έχω γείτονες μία μεγάλη οικογένεια Ρόμ, είναι πολύ καλοί άνθρωποι και εξαίρετοι γείτονες. Και τα κάλαντα τα παιδιά τους μου τα είπαν. Ούτε αισθάνομαι άσχημα με μετανάστες, Αλβανούς, Ρώσους, Πακιστανούς..μιά χαρά άνθρωποι είναι που δουλεύουν και πασχίζουν για καλύτερη ζωή.

KV, αυτό με τον καθηγητή θέλω να πιστεύω ότι ήταν αποτέλεσμα ενός άρρωστου μυαλού. Ηταν όμως? Πόσα άρρωστα μυαλά οπλοφορούν και σκοτώνουν τους καθηγητές επειδή τους έκοψαν?

Juanita, με εκφράζει αυτό που έγραψες, ότι υπάρχει η κόκκινη κηλίδα στον ίσκιο τους..Δεν νοιώθω άνετα με τέτοιους ίσκιους..

Vaggeli, ξεκόλλα λίγο απο το ένδοξο παρελθόν της Κρήτης και έλα στον 21 αιώνα σε παρακαλώ..Δεν χρειάζονται πλέον τα όπλα οι Κρητικοί για να υπερασπισθούν το Αρκάδι για να δείξουν την περήφανη ράτσα τους... οι καιροί αλλάξανε δεν νοείτε να πυροβολεί ο ένας τον άλλον για οποιοδήποτε λόγο..

Alombar42,Το πρόβλημα είναι τοπικιστικό. Εχουνε απλά μείνει κάτι αιώνες πίσω και physically και mentally. Οσο αν θέλουμε / πρέπει να τους καταλάβουμε, γιατί να τους καταλάβουμε? Αυτοί καταλαβαίνουν όταν το θάνατο σκορπούν?

alombar42 είπε...

Μαρίνα, ζούγκλα είναι κι εδώ, απλά έχει διαφορετική μορφή.
Κι εμείς τα πάμε μια χαρά με κάτι παιδιά Αλβανών, ένα ζευγάρι Ρώσων, λίγο πιο παλιά μια φίλη από την Αιθιοπία κλπ. Πάλι όμως διακρίνω υπολείμματα ρατσισμού (και) σε μένα - δεν μου αρέσει, το παλεύω αλλά δεν είναι διακόπτης on/off.
Μπράβο σου αν το έχεις ξεπεράσει!
((Βιώματα είναι αυτά: εσωτερικοί πρόσφυγες -μικρασιάτες- οι παπούδες και ξέρεις φαντάζομαι πώς τους αντιμετώπισαν οι ελλαδίτες στα πρώτα χρόνια ειδικά. Μιλάμε για γκέτο και εκμετάλλευση του χειρίστου είδους.))

Ομως όλοι το ίδιο κάνουν, άλλος με τα λεφτά του κι άλλος με την καραμπίνα του: εκμεταλλεύονται τον ασθενέστερο, απομονώνουν τον διαφορετικό.

Ο ρατσισμός έναντι Αλβανών (και άλλων μεταναστών απλώς ακούω πολύ συνχά για Αλβανούς), η αντιμετώπισή τους σαν πολίτες β' κατηγορίας κλπ, έχουν μεγάλο παρελθόν σε όλη την Ελλάδα.
ΔΕΝ μπορώ λοιπόν να δεχτώ οτι είναι ζήτημα Κρήτης, όταν είτε προηγούνται είτε συμβαδίζουν η Καρδίτσα, τα Ιωάννινα, η Βοιωτία με πρώτη φυσικά την Αττική.

Γενικότερα για τα όπλα στην Κρήτη, αν θέλουμε μια βιώσιμη λύση, είναι η ομαλή ενσωμάτωση, αποφεύγοντας όμως την ισοπέδωση. Οσο κι αν δεν μας αρέσει, είναι κι αυτά ένα (επικίνδυνο) μέρος του πολιτισμού.
Η όποια -τοπική- διαφορετικότητα πρέπει να διατηρηθεί, στη διαδικασία αυτή. Η γκετοποίηση δεν είναι λύση, προκαλεί μακροχρόνια προβλήματα. Ετσι γκετοποιήθηκαν και οι Αλβανοί και ίσως μας κοστίσει κάποτε αυτό.

Επειδή η ενσωμάτωση ούτως ή άλλως συμβαίνει ήδη, θα λυπηθώ αν η Κρήτη γίνει τελικά καλοκαιρινή Μύκονος.

Ανώνυμος είπε...

ήδη έχει αρχίσει να γίνεται Μύκονος.

Το ξαναλέω και δεν του δίνει κανείς σημασία. Είναι συμφέροντα τα οποία πέρνουν αρκετά εκατομμύρια ευρώ
το χρόνο από το λαθρεμπόριο. Εάν παταχθούν οι λαθρέμποροι θα τελειώσει σιγά-σιγά το ζήτημα. Α! όσο για
την οπλοκατοχή ας παει ο οποιοςδήποτε στο χωριό του και ας μου πει πόσοι έχουν όπλα (δεν μιλαώ για μαχαίρια
αλλά για κυνηγετικές καραμπίνες οι οποίες μια χαρά δουλειά κάνουν).

btw δεν θέλω ο "πολιτισμός" των Αθηνών να έρθει στο νησί μας... δεν μου χρειάζεται.. Το έχω φάει στη μάπα
και δεν το θέλω... Όσο για μεσαίωνα... κάθε φορά που πηγαίνω στην Αθήνα τον ζω... Κανένας σεβασμός για τον
πεζό, κανένας σεβασμός για τον πολίτη (βρώμικη πόλη - μηδενικοί χώροι πράσινου - κακάσχημα τσιμεντένια
τερατουργήματα) ή για τη ζωή του (εξωντωτικά ωράρια - άπειρος χαμένος χρόνος σε μετακινήσεις/εύρεση χώρου
στάθμευσης), αποξένωση, υψηλή εγκληματικότητα, ξενοφοβία.

Επειδή μίλησε κάποιος προηγουμένως για παιδικές μνήμες... έχω και εγώ παιδικές μνήμες από την Αθήνα... 5
χρόνια η θέα μυο ήταν η απέναντι πολυκατοικία, στερήθηκα το παιχνίδι και την παρέα. Δεν μπορούσα να βγω από
το διαμέρισμα... Και μόλις κατέβηκα στην επαρχία, η ακριβώς αντίθετη κατάσταση. Παιχνίδι, παρέες, αλάνες και
σκισμένα πόδια... Συγγνώμη, μπορεί κάποιος κάφρος να ήθελε να σκοτώσει την κατσίκα του επειδή ήταν άρρωστη
(αλλά ο ίδιος ήταν πιο άρρωστος) με άρρωστο τρόπο. Ο τρόπος ζωής της Αθήνας για ένα παιδί αφήνει χειρότερα
τραύματα και είναι άρρωστος εξ' ορισμού.

vasvoe είπε...

Σιγά ρε παιδιά, με σκιάξατε} και το έχουμε άχτι να πάμε στην Κρήτη κάποια στιγμή!!

alombar42 είπε...

Βασβοε, φροντίστε να πάτε μόλις βρείτε την ελάχιστη ευκαιρία. Προσπαθείστε να ενσωματωθείτε στην τοπική κοινωνία και τα τοπικά ήθη (είναι σημαντικό να σεβαστείτε τον τόπο, χωρίς ίχνος φόβου) και σου εγγυώμαι οτι θα περάσετε καλύτερα από οπουδήποτε (κι έχω γυρίσει τη μισή Ελλάδα, πόλεις και κυρίως χωριά, ηπειρωτικά και νησιώτικα). Μπορώ να σου δώσω και μέρη :)

Βαγγέλη, κάπως έτσι είναι.
Ο διαφορετικός πολιτισμός (με τα ταμπελάκια του έστω "επικίνδυνος μπλα μπλα") έχει και διαφορετικά προβλήματα.


Εχει μήπως κανείς στατιστικά εγκληματικότητας για τις διάφορες περιοχές της Ελλάδας; Ορια ηλικίας μήπως; Θα ήταν ενδιαφέρον να μιλάμε με στοιχεία!

Marina είπε...

Kokkovie, συμφωνώ σχεδόν σε όλα που γράφεις, εκτός απο την περιθωριοποίηση. Αυτό κάνουν ήδη οι υπόλοιποι Κρητικοί. Πιστεύω ότι η ενσωμάτωση των μειονοτήτων και η παιδεία θα φέρει ένα καλό αποτέλεσμα. Η απομόνωση δεν κάνει τον κόσμο να αλλάξει, αντίθετα γίνεται περισσότερο αγρίμι.
Φέτος λέμε να πάμε Κρήτη με τον Κ. να δούμε πώς θα μας φανεί..

Alombar, δύσκολο το βλέπω να γίνει η Κρήτη Μύκονος..είναι μεγάλο νησί με πολλούς και διαφόρους ανθρώπους..δεν θα δεχθούν να Μυκονοποιηθούν για κανέναν

Βαγγέλη, φυσικό είναι να θέλετε να διατηρήσετε την Κρήτη όπως είναι τώρα, όσοι φίλοι μου πήγας είχαν πεί τα καλύτερα λόγια για το νησί και τις ομορφιές του. Ομως
η Αθήνα δεν είναι Μεσαίωνας. Τότε δεν υπήρχε καμμία ΔΕΗ, ΟΤΕ, νερό, αποχέτευση, ούτε θέρμανση, υπητχε κόπος, δύσκολη και σύντομη ζωή, όχι φάρμακα, σκοταδισμός..το λέει και η λέξη μεσαίωνας..Η Αθήνα δεν σε ενοχλέι αυτή καθ' εαυτή, οι άνθρωποι, οι πολιτικές και οι συμπεριφορές σε ενοχλούν, όπως ενοχλούν όλους μας.
Ο κάθε άνθρωπος με τις αναμνήσεις του..
Καλά να περνάς.

alombar42 είπε...

Αν θέλεις Μύκονο, πέρνα από Αγιο Νικόλαο, Χερσόνησο, Μάλια, Σφακιά, Μάταλα, από τα μισά χωριά του παραλιακού δρόμου Χανιά-Κολυμπάρι, από Γεωργιούπολη και Κουρνά (πρόσφατα αυτά τα δυο), Φοινικόδασος κι έχω κι άλλα. Σίγουρα αξίζει να περάσει κανείς (δεν είναι τυχαία διάσημοι προορισμοί) αλλά μέχρι εκεί.

Αν θέλεις Κρήτη, πέρνα από Ζάκρο (μείνε μια μέρα στο φτηνό ξενοδοχείο εκεί - οι άνθρωποι είναι υπέροχοι) και κάνε όλη τη διαδρομή (συν φαράγγι των νεκρών) μέχρι Μακρυγιαλό, πέρνα από Ανω/κάτω Καστελλιανά και φτάσε Τσούτσουρα, πήγαινε από Κολυμπάρι προς Καστέλλι Κισσάμου με στάσεις σε όλα τα χωριά της διαδρομής (δες και το σχετικά μικρό φαράγγι που καταλήγει εκεί) και μην ξεχάσεις το περίφημο αλλά -ακόμα- αυθεντικό Σπήλι.

Γενικά, Μύκονος είναι οι πολυσύχναστες παραλίες και Κρήτη σχεδόν όλα τα χωριά μακρυά από αυτές.

KV είπε...

Alombar ούτε για την κερασόπιτα πάνω δεν ένοιωσα τέτοια λαχτάρα !!! Περιέγραψες την Κρήτη που κρατάω εγώ στην καρδιά μου!
Ξέχασες μόνο το γαϊδουρονήσι ;-)

Ανώνυμος είπε...

να σας συστήσω επίσης

* Φαλάσσαρνα
* Ελαφονήσι
* Πρέβελη

δεν είναι τυχαίο ότι τα 2 πρώτα είναι στο top-10 των παραλιών του thalassa.gr

αχ οι διακοπές ρε γαμώτο είναι μακριά ακόμα... ακόμα αναπολώ την Σαντορίνη

alombar42 είπε...

Μια φορά κι ένα καιρό στο Ελαφονήσι πηγαίναμε με εφόδια μιας μέρας, μιας και δεν υπήρχε τίποτα απολύτως εκεί κοντά (δυο τρεις παρέες γυμνιστών το πολύ) και ο δρόμος απλά δεν περνιόταν.
Πήγα το 2002 (νομίζω) -είχαν φτιάξει άσφαλτο- και... δεν μπορούσα να πιστέψω αυτό που βλέπαν τα μάτια μου: ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΧΩΡΟ ΝΑ ΒΑΛΕΙΣ ΜΙΑ ΠΕΤΣΕΤΑ!! Εμεινα να κοιτάω σαν χάνος!
Γι'αυτό και δεν το έβαλα στη λίστα - παραμένει φυσικά εξαίρετο μέρος, ειδικά περπατώντας προς το "νησί" και πάνω εκεί, που έχει λίγο σχετικά κόσμο (δεν έχει καντίνα).
Φαλάσαιρνα επίσης υπέροχη παραλία και αξίζει να πάει κανείς Μάιο ή τέλος Σεπτεμβρίου, που δεν πήζει (καλά είναι και τεράστια).

Κάποτε ήταν εξαίρετη η Σούγια - μια καντίνα, το πρωί για πρωινό, το μεσημέρι για φαί και γλέντι (μια παρέα όλοι) το βράδυ ντισκοτέκ (ομοίως) και ύπνο στην άμμο, σουρωμένοι πάντα. Στέκι επίσης για ναρκωτικά και φρικιά, αλλά πολύ ωραίο μέρος. Οι ντόπιοι μας βλέπανε λίγο με στραβό μάτι (λόγω των φρικιών). Οταν όμως φτιάξανε το δρόμο και ειδικά τη διασταύρωση από Παλαιόχωρα, κοντά στα Τεμένια, έμεινε μόνο η παραλία (έχει και δωμάτια και πανσιόν τώρα).
Ομορφη και οργανωμένη η Παλαιόχωρα, θα μπορούσα να μείνω εκεί μόνιμα - τυπικό νησιώτικο σκηνικό, με αρκετό τουρισμό, κυρίως οικογενειακό. Οπως και ο Πλακιάς (λιγότερο χτισμένος, πολλή άμμος) και η Αγία Γαλήνη. Ωραίο είναι και το Παλαίκαστρο, αλλά τύπου Μύκονος πια.
Σφακιά δε λέει και τίποτα πια όπως είπα, αλλά το Φραγκοκάστελλο και η περιοχή τριγυρω είναι πολύ όμορφη στην αγριάδα της.
Θυμηθείτε:
- Ρέθυμνο και Χανιά (νομοί) βάζουν ΠΟΛΥ λάδι στη σαλάτα ενώ Ηράκλειο και Λασήθι το τσιγγουνεύονται
- Στο Ηράκλειο με αμάξι θέλει προσοχή: γράφουν παντού και βάζουν και μαραφέτι που κλειδώνει τις ρόδες, ώστε αν δεν πληρώσεις το πρόστιμο δεν μπορείς να φύγεις!
- Παληό λιμάνι, παληά πόλη στα Χανιά είναι must καθώς και ο περίφημος τύπος με τη μπουγάτσα (όλο τον ξεχνάω αλλά όλο εκεί πηγαίναμε όταν έπιανε το καράβι, ξημερώματα πάντα).
- Καφέ στην Κάνδανο (Κάντανος) στη διαδρομή για Παληόχωρα.

Δεν έχω πάει ακόμα στα (12;) χωριά στο οροπέδιο Λασηθίου, που όλοι μου λένε οτι αξίζουν, στο Ιδαίον Αντρο και γενικά στα πολύ ψηλά, σε κανένα νησάκι τριγύρω και ούτε σε Ομαλό - Σαμαριά - Αγια Ρουμέλη.
Πάντα όμως αφήνω κάτι για την επόμενη φορά. Ποτέ δεν έχω κάνει λιγότερα από 1000 χλμ όσες φορές έχω πάει Κρήτη και πάντα κάτι μένει...

Χάρτης:
Πάρτε ΚΑΛΟ χάρτη, κατά προτίμηση χάρτες (οι αναλυτικοί της Road Editions φαίνεται να είναι οι πιο καλοί):
- έχω βάλει βενζίνη σε αχαρτογράφητο δρόμο, κοντά σε χωριό στην περιοχή του Ζίρου (από Ζάκρο), σε μαγαζί που ήταν οπωροπαντοπωλείο, καφενείο, κουρείο (δεν είναι ασυνήθιστο), με το δοχείο που μέτραγε κρασί!
- έχω περάσει από τα Κάτω Καστελλιανά, πριν φτιάξουν το δρόμο (τι δρόμος... γκρεμός ήταν) για Τσούτσουρο, που χρειάστηκε να παραμερίσουν τα καρεκλάκια του καφενείου για να περάσω: ο "δρόμος" πέρναγε μέσα από την αυλή του καφενείου.
- το φαράγγι στο Καστέλι (Κισσάμου) ξεκινάει κάπου στο Σηρικάρι και τελειώνει στην Πολυρηνία. Ξεκίνησα με κανονικό αυτοκίνητο, περνώντας -μετά το Σηρικάρι- μέσα από ιδιόκτητους βοσκότοπους (ανοιγοκλείνοντας μάντρες) μέχρι που φτάσαμε σε μια στάνη "εμείς κι ο Θεός"... Βλέπαμε την Πολυρηνία και δεν υπήρχε περίπτωση να φτάσουμε αν δεν είχαμε τουλάχιστον 20 εκατοστά απόσταση από το έδαφος (και πάλι παίζεται) - από λάθος του χάρτη, μονοπάτι που το έγραφε δρόμο.

Katerina ante portas είπε...

Marina μου, ξέρεις τι με θορύβησε πέρα απο το γεγονός της δολοφονίας του νεαρού; Η καταπάτηση του ασύλου της κατοικίας.. Εδώ η αστυνομία δεν τολμά να το κάνει μόνο με εισαγγελική άδεια και να έρχεται ο κάθε σαλός και να παραβιάζει ότι ό νόμος και τα ήθη θεωρούν ηθικά απαραβίαστο;

Marina είπε...

Alombar 42, Vaggeli, σας ευχαριστώ πολύ για τις προτάσεις σας. Τις σημείωσα, θα τις δώ στο χάρτη και όταν πάμε ελπίζω να έχουμε χρόνο να γυρίσουμε όσα περισσότερα μπορούμε μέρη. Καλοκαίρι θα πάμε, Ιούνιο μάλλον.

Katerina ante portas, αυτά τα περί ασύλου είναι όνειρα θερινής νυκτός στην Ελλάδα..ψιλά γράμματα. Εδώ σφάζονται άνθρωποι, το άσυλο είναι..τίποτα..

Ανώνυμος είπε...

Παιδιά κάντε το τεστ για AIDS.
http://www.hivaids.gr/

Ανώνυμος είπε...

Παίδες έτσι είμαστε και όπου αρέσουμε. Μπαμ και κάτω. Σε όποιους δεν αρέσουμε ας κάτσουν στα αυγά τους (Αλβανία, Μογγολία, Μπανανία) και να μην έρθουν στην Κρήτη.

A είπε...

Είναι τουλάχιστον αφελές και υποτίμηση της νοημοσύνης όσων έτυχε να διαβάσουν αυτή τη συζήτηση, το ότι η Κρήτη περιγράφεται σαν σφαγείο. Ειδικά από άτομα που δεν την έχουν ζήσει. Και τέλοσπάντων, θα ήθελα να κάτσουν αυτά τα άτομα, να συγκρίνουν τα ποσοστά δολοφονιών και εγκληματικότητας γενικότερα στην Αθήνα, το κέντρο του πολιτισμού και της "politically correct" συμπεριφοράς, να δούμε ποιός κερδίζει... Και μια συμβουλή: η γενίκευση χωρίς στοιχεία παραπέμπει σε προκατάληψη και ΡΑΤΣΙΣΜΟ. Ασχημα ακούγεται ε? Κατηγορούμε άλλους ρατσιστές αλλα για να κοιτάξουμε τους εαυτούς μας λίγο λίγο...