Σάββατο, Μαρτίου 04, 2006

Καύσεις και εκταφές

Θέλω να μου πεί κάποιος γιατί δεν επιτρέπει η Ορθόδοξη Εκκλησία την καύση σε όποιον θέλει να καεί ανεξαρτήτως δόγματος, αλλά επιβάλει την ασέβεια της εκταφής σε όσους ζούν σε μεγάλες πόλεις ή δεν έχουν οικογενειακό τάφο.
Επιτρέπεται να χρεώνονται οι άνθρωποι το κόστος αγοράς ενός οικογενειακού τάφου (αν βρούν χώρο δηλαδή) για να ταφούν αργότερα, να φιλάνε κατουρημένες ποδιές για έναν τάφο, που θα επωμισθούν και οι συγγενείς τους σαν έξοδο συντήρησης εσαεί, μόνο και μόνο για να μην γίνει εκταφή? Δεν υπάρχει μεγαλύτερη ασέβεια απο την εκταφή για να μη πώ για το συναισθηματικό κόστος των συγγενών που χρειάζεται να πληρώσουν τους νεκροθάφτες να ξεθάψουν τα απομεινάρια των αγαπημένων τους και να τα κλείσουν στο οστεοφυλάκιο ΑΝ έχουν λιώσει..
Να μου πείτε και μένα σε ποιά θρησκεία επιτρέπεται να ξεθάβουν τους νεκρούς και να τους πετάνε στα κουτάκια, ενώ να απαγορεύεται η καύση που δεν μολύνει τη γή, δεν επιβαρύνει εφ όρου ζωής τους ζώντες και δεν τους περαιτέρω τραυματίζει με καταστάσεις βανδαλισμού (γιατί αν παρευρεθείτε σε περίσταση εκταφής, μπροστά στα μάτια σας μαζεύουν σάρκες και οστά και τα επανατοποθετούν σε άλλη περιοχή του Κοιμητηρίου, στα αναλλοίωτα).
Η Ορθοδοξία χρειάζεται ανακαίνιση. Αν δηλαδή θέλει να συνεχίσει να υπάρχει σαν θρησκεία των πολλών.

20 σχόλια:

Unknown είπε...

Αν και γνωρίζω τις συνέπειες, θα αναφέρω απλά ορισμένα πράγματα, άσχετα με τον πόλεμο που αναφέρεις, σχετικά όμως με το θέμα.

Πρίν αρχίσει όλη αυτή η "μοντέρνα" παραφιλολογία της καύσης (μοντέρνα γιατί τον προηγούμενο αιώνα δεν μας ενδιέφερε...), αν εξαιρέσουμε τις "βαρβαρικές" φυλές και τις περιπτώσεις όπου έχουμε μαζικούς θανάτους που δημιουργούν πρόβλημα επιδημιών, τα σώματα πάντα θαύονταν.

Η ταφή γινόταν γιατί ο άνθρωπος, όταν άρχισε να χρησιμοποιεί το μυαλό του για να βρίσκει τροφή και σταμάτησε να τρώει πτώματα (η καύση λοιπόν θα του στερούσε την τροφή άρα ήταν αδιανόητη) είχε την λογική να προτιμάει να σκεπάσει τα πτώματα και για να μην δημιουργούνται εστίες μόλυνσης αλλά και για συναισθηματικούς λόγους.

Άν θεωρήσουμε την "φυσική σκοπιά", το σώμα αποσυντίθεται δίνοντας πίσω στο έδαφος τα συστατικά που αυτό του προσέφερε μέσω των φυτών. Ο κύκλος των υλικών της φύσης είναι αυτός. Η καύση είναι ανθρώπινη εφεύρεση. Δεν συμφωνεί με την φυσική ροή του κόσμου.

Για να είμαστε αντικειμενικοί, όσο πολέμιοι της θρησκείας και αν είμαστε, η ζωή που προτείνει και προτρέπει η εκκλησία είναι η ζωή που βελτιώνει την υγεία του ανθρώπου και τον φέρνει πιό κοντά στην φυσική του "υπόσταση" (δε θα επεκταθώ περισσότερο, ούτως ή άλλως, οι πολέμιοι της θρησκείας δεν θα ενδιαφερθούν καν να καταλάβουν, οι υποστηρικτές της θα συμφωνούσαν μαζί μου ακόμα και αν είχα άδικο...)

Η καύση των νεκρών είναι επιλογή του μυαλού μας. Όχι της φύσης, άρα όχι της ανθρώπινης υπόστασης. Η εκκλησία την "απαγορεύει" γιατί η εκκλησία προσπαθεί να κάνει νόμο τον σεβασμό προς την φύση και κατ' επέκταση προς τον άνθρωπο (αφού ο τελευταίος είναι πλάσμα της φύσης). Απλά οι άνθρωποι έχουμε μια τάση να αντιδρούμε στο σωστό, όταν αυτο μας υποδεικνύεται ως επιβολή, ακόμα και αν αυτό θα αποτελούσε επιλογή μας αν δεν μας το έλεγαν...

Σε κάθε περίπτωση, ο καθένας μας μπορεί να κάνει ό,τι θέλει (αν και συνεχίζω να πιστεύω ότι επειδή ο θάνατος πλήττει αυτούς που μένουν και όχι αυτούς που φεύγουν, το τί θα γίνει το σώμα μου πρέπει να το αποφασίσουν οι εναπομείναντες συγγενείς και όχι εγώ... εγώ δεν θα νοιάζομαι τότε...), ως ανθρώπινη επιλογή είναι ασήμαντη. Ώς προς την φύση όμως, η καύση των νεκρών αποτελεί επιβάρυνση και ανατροπή του κύκλου...

(εδώ τα καλά σεντόνιααααα....)

Unknown είπε...

Θύμισέ μου, η γή γιατί χωρίς να της δώσεις το δικαίωμα επιλογής, σου προσέφερε όσα σου προσέφερε;

Λυπάμαι που στο λέω αλλά αν η γη/φύση ήταν τόσο απόλυτη στην "αποφυσή επιβολλής", δεν θα είχε δημιουργήσει ένα είδος από τόσο εγωιστικά πλάσματα

Όντως, κανείς δεν μπορεί να σου επιβάλλει τίποτε, αλλά η συνείδησή σου θα έπρεπε να σου επιβάλλει ορισμένα πράγματα. Όμως ως γνωστόν, ο άνθρωπος είναι ασυνείδητο. Ευτυχώς όμως, η φύση δεν συμπεριφέρεται τόσο στενόμυαλα...

Παρεπιπτόντως, πριν από εσένα είπα ότι έχεις το δικαίωμα της επιλογής... Την ορθότητα της επιλογής σου σχολίασα.

Είμαστε πολύ ανόητοι αν πιστεύουμε ότι τα πάντα πρέπει να μας υπηρετούν και μόνο εμείς έχουμε το δικαίωμα της επιλογής. Δυστυχώς για εμάς τους ανθρώπους, η φυσική επιλογή είναι ανώτερη από τις αποφάσεις μας και θα υπερισχύσει τελικά... έστω και με απώλειες...

Ας ξεφύγουμε λίγο από το στενόμυαλο "δικαίωμα" επιλογής/ελευθερίας...
Ας θυμηθούμε ότι ελευθερία χωρίς περιορισμούς δεν υφίσταται....

vasvoe είπε...

Η Μαρίνα όμως θίγει το θέμα της εκταφής λόγω έλλειψης χώρου...

τσέλιγκας είπε...

@Darthiir the Abban: Μιλώντας για εκκλησία και το "φυσικό" τρόπο ζωής αναρωτιέμαι πως είναι δυνατόν με τόσες μέρες νηστεία οι περισσότεροι μητροπολίτες να είναι τετράπαχοι. Γενικώς αναρωτιέμαι για πολλά πράγματα όπως το που θα πάω αύριο αλλά αυτό δεν έχει να κάνει με την παρούσα φάση. Επίσης η καύση δεν είναι τόσο μοντέρνα όσο λες ακόμα και σε δυτικούς λαούς. Τίθεται επίσης και το ζήτημα του νεκροταφείου. Στη χώρα μας τα νεκροταφεία είναι μέρη που όλοι τα έχουμε συνδυάσει με κάτι το μακάβριο ενώ υποτίθεται ότι είναι ένα μέρος στο οποίο πηγαίνεις στον τάφο κάποιου προσώπου που έχασες και ικανοποιείς μία εσωτερική σου ανάγκη.

Marina είπε...

Κατ΄αρχήν θέλω να σας πώ πώς δεν είμαι ούτε υπέρ ούτε κατά της καύσης, είμαι κατά της αδιαλλαξίας της Ορθόδοξης Εκκλησίας που στερεί την επιλογή στον άνθρωπο. Κολλάει στη καύση και ανέχεται την εκταφή που είναι μιά βλαστήμια, ένα έκτροπο.

Darthiir, συμφωνώ στα περισσότερα που λές όμως η καύση προυπήρχε σε πολλούς λαούς όπως στους ερυθροδέρμους και στους ΙνδουΙστές, πολλοί καίγαν τους νεκρούς τους λόγω κλιματολογικών συνθηκών και έλλειψης χώρου, οι Εσκιμώοι τους ενταφίαζαν στη θάλασσα κλπ. Αρα δεν είναι απολυτη η θεωρία ότι η φύση του ανθρώπου είναι να θάβει. Αλλά ακόμη και αν είναι να θάβει, είναι σωστό και να ξεθάβει? Εκεί είναι το θέμα μου. Οι θρησκείες Ντάρθ δημιουργήθηκαν για να εξυπηρετούν τον άνθρωπο και να βελτιώνουν τη ζωή του δίνοντας λύσεις, όχι παιδεύοντάς τον.

jim hellas, αυτή η αδιαλλαξία είναι που με κολλάει και εμένα. Δεν τίθεται θέμα αν θα καώ ή θα θαφτώ, τίθεται που η Εκκλησία δεν ανανεώνεται.

Vasvoe, το θέμα μου το έπιασες Βασ. Δεν συζητάω τη καύση, είναι ΑΙΣΧΟΣ να δέχεται η εκκλησία να ξεθάβονται οι νεκροί, είναι αποτρόπαιο να γίνεται κάτι τέτοιο με τις ευλογίες ..τίνος άραγε? Ολα για το κέρδος? Αυτή είναι η φύση του ανθρώπου? Θάψιμο-ξεθάψιμο?

Τσέλιγκα, είναι πολλά που μας ενοχλούν στην Ορθόδοξη εκκλησία, άλλα μας λένε, άλλα κάνουν (υπεξαιρέσεις, πισίνες), αμα νηστεύεις με τόνους καλαμαράκια και ντολμάδες και εσύ βαρέλι θα γίνεις. Τα Νεκροταφεία είναι όντως μακάβρια όχι για τους νεκρούς αλλά για το τι αισχροκέρδεια γίνεται εκεί..πάνε οι ταλαίπωροι οι συγγενείς με τον πόνο τους και πέφτουν θύματα των ίδιων των θεσμών, εκταφές, μάρμαρα, χαλίκια, κηπουροί κ.λ.π. ενώ οι τιμές είναι στα ύψη.. Μία σκέτη ΝΤΡΟΠΗ.

Marina είπε...

Τσελιγκα, και κάτι άλλο. Είναι αδύνατο να σε διαβάζω πλέον, κάτι που μου στοιχίζει, γιατί δεν φαίνεται η σελίδα σου, είναι cached και είναι σαν λευκή κόλλα χαρτί.. Κρίμα γιατί μου αρέσει όπως γράφεις.

Unknown είπε...

Μαρινάκι, συμφωνώ, οι θρησκείες δημιουργήθηκαν γι' αυτό. Η ταφή ήταν πάντα όμως ανεξάρτητη θρησκειών. Άλλες μέθοδοι, ακριβώς, όπως είπες και είπα, χρησιμοποιούταν μόνο όταν κάποια άλλη ανάγκη τις πρόσταζε.

Το ίδιο αδιάλακτες ήταν και θρησκείες του παρελθόντος που πρόσταζαν το κάψιμο του πολεμιστή και τον καταδίκαζαν να μην ησυχάσει ποτέ αν δεν βρισκόταν το σώμα του!

Εγώ απλά προσπάθησα να σου εξηγήσω τους λόγους της "αδιαλαξίας" της οποιασδήποτε θρησκείας, όχι μόνο της ορθόδοξης. Αυτή είναι η δουλειά της. Να προσπαθεί να πείσει τον άνθρωπο να ακολουθήσει τα ήθη και τα έθιμα. Και αυτός είναι ο λόγος που μετά από κάποιο καιρό διαμάχης, ή αλλάζει, ή καταργείται.

Φυσικά σιγά σιγά αποκτά και εξουσία και το ιερατείο (ουχί η θρησκεία ή η εκκλησία) διαφθείρεται. (Εξ' ού και όλες αυτές οι παράτες...)

Το θέμα φυσικά όντως δεν είναι το αν θα καώ ή όχι... Το θέμα αυτό άλλωστε όπως ξαναείπα αφορά αυτούς που θα μείνουν, όχι εμένα. (Εδώ είναι ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που κάνουμε)

Αλλά είναι όντως ένα θέμα το γιατί τσακωνόμαστε για κάτι τόσο μικρής σημασίας, όταν υπάρχουν τόσα άλυτα και σοβαρά προβλήματα (για όνομα του θεού, στα τόσα νομοσχέδια αυτό μας πείραξε.. το άλλο για το ΝΑΤΟ το γράψαμε στ'....) και το γιατί ψάχνουμε επιλογές εκεί που δεν τις είχαμε ποτέ σκεφτεί και πώς κατασκευάζουμε (μας κατασκευάζουν;;;) προβλήματα "περιορισμού" για να νομίζουμε ότι ελευθερωνόμαστε με τέτοιου είδους επιλογές...

Έχει αρχίσει να μου την δίνει πολύ αυτή η παραφιλολογία της ελευθερίας τον τελευταίο καιρό και ο "νεοεκδοθείς" ορισμός της που τείνει στην ασυδοσία...

Ενώ ποτέ δεν είμουν, θα καταλίξω πολύ συντηριτικός με αυτά που ακούω....

CGP είπε...

Το θέμα μας είναι η κάυση η η εκταφή ?

Γιά την οικονομία της συζήτησης σας παραθέτω ένα link

http://www.myriobiblos.gr/texts/greek/tafi_i_kaysi.html

To θέμα δεν είναι απλό και απαιτεί χρόνο γιά την παρουσίαση όλων των απόψεων.

Μου προκαλεί πάντως εντύπωση η βουβή αντίδραση από πλευράς Ιεραρχίας όσο και τα ονόματα των βουλευτών που ήταν εισηγητές του Νόμου, ιδίαίτερα από την ΝΔ.

Ας προβληματιστούμε λοιπόν και να προσπαθήσουμε να βελτιώσουμε την κατανόηση του προβλήματος.

CGP είπε...

Για μία περισσότερο ολοκληρωμένη ενημέρωση σας παραθέτω ένα ακόμη σύνδεσμο

http://www.cremate-me.net/process.php

Είναι λίγο process oriented αλλα αφού ανοίξαμε το θέμα, ας το μελετήσουμε και από την φυσικοχημική του σκοπιά.

Epicuros είπε...

Δεν θα διαφωνήσω με τον Darth σχετικά με την αρχική σκοπιμότητα των θρησκειεών και τον προσανατολισμό τους, μέσω του φόβου του "θείου", να επιβάλουν τρόπους ζωής προς το συμφέρον της ανθρωπότητας. Είχαν χρησιμότητα όταν η ανθρωπότητα βρισκόταν σε πρωτόγωνο γνωσιακό σημείο. Σήμερα, κατά την ταπεινή μου άποψη, δεν έχουν πλέον νόημα και έχουν μεταπέσει σε σύνολα τύπων καθώς και σε μέσα εξυπηρέτησης διαφόρων ατομικών και συντεχνιακών συμφερόντων. Συχνά τα κυρήγματα, των θρησκειών, πέραν από υποκριτικά μπορεί να είναι και βλαπτικά, αφού δεν λανβάνουν υπόψη τις σημερινές κοινωνικές συνθήκες και το επιστημονικό υπόβαθρο της ανθρωπότητας. Σε σχέση με την ταφή ή την καύση, έχω τη γνώμη ότι και με την καύση αποδίδεται στη φύση το υλικό περιεχόμενο του σώματος αφού και τα αέρια της καύσης (επί το πλείστον υδρατμοί και διοξείδιο του άνθρακα) απορροφούνται απο τα φυτά και ξαναμετατρέπονται σε βιοΰλη. 'Ενα μεγάλο ερώτημα που τίθεται σήμερα και που ήταν και το δεύτερο σημείωμά μου στο Blog μου, είναι το κατά πόσον σήμερα η θρησκεία θα πρέπει να έχει λόγο και ρόλο και μάλιστα ισχυρό, στη σημερινή τεχνοκρατική ποιλιτεία.

Unknown είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Unknown είπε...

Ναι επιστρέφουν στην φύση επίκουρε, όχι όμως όλα και όχι όπως όρισε η φύση. Με την απλή λογική ότι με την καύση ζητούμε από την φύση να χρησιμοποιήσει τα φυτά για να ξαναδεσμεύσει το διοξείδιο, ένα αέριο με το οποίο ήδη βαρύναμε την ατμόσφαιρά μας αλόγιστα, ενώ αλλιώς η δουλειά θα γινόταν από άλλο μονοπάτι.

Όσο για το δεύτερο θέμα, νομίζω ότι η θρησκεία θα έπρεπε να έχει ρόλο ακόμα και σε μια τεχνοκρατική κοινωνία, αφού πρόκειται για ένα είδος φιλοσοφίας που απευθύνεται σε πολλούς. Άλλωστε καλό είναι να εξισορροπείται κάπου ο τεχνοκρατισμός (τί λέω ο απόλυτος τεχνοκράτης πάλι σήμερα...). Το ιερατείο από την άλλη σίγουρα δεν θα έπρεπε να έχει λόγο. Ας ασχοληθεί με την διάδοση της φιλοσοφίας/θρησκείας και την παροχή βοήθειας προς τους αδύνατους (που την χρειάζονται) όπως προστάζει η θρησκεία, την οποία υπηρετούν και δεν επιβάλλουν, και ας αφήσουν τον κόσμο να κυβερνηθεί όπως θέλει... (καλά το τελευταίο φαντάζει λίγα σαν το: "το άλλο με τον τοττό το ξέρετε;" αλλά έστω...)

Όσο το θέμα είναι "τί είναι καλύτερο, κάυση ή ταφή;" η απάντηση κατ' εμέ είναι ταφή.

Όταν το θέμα γίνει "θάψου γιατί θα καείς στην κόλαση" τότε η απάντηση είναι "τράβα στην γωνία να δεις αν έρχομαι"....

Σε κάθε περίπτωση όμως, εμένα το θέμα με αφορά μέχρι να φύγω. Όταν φύγω, για το δικό μου σώμα, το θέμα θα αφορά τους απογόνους/γυναίκα κτλ...

Unknown είπε...

E oποτε ας της τα αλλάξουμε άλλο λίγο βρε και ας μην αλλάξουμε ποτέ μας συνήθειες, ούτε να δείξουμε με το παράδειγμά μας ότι νοιαζόμαστε μπας και φιλοτιμηθεί και κανάς άλλος...

Juanita La Quejica είπε...

Darthiir, καταλαβαίνω τί θέλεις να πεις.
Όπως καταλαβαίνω -δυστυχώς πολύ καλά- και αυτό που λέει η Μαρίνα. Την σκληρότητα και το τραγικό της εκταφής, το πτώμα που δεν έχει λοιώσει, το "ξαναχώσιμο", πάλι την ίδια διαδικασία μετά 1 χρόνο -αν είμαστε τυχεροί οι εναπομείναντες- και το τελικό στάδιο, το κουτάκι με τα οστά.
Φρίκη. Να μην τη ζει κανείς, είναι μεγάλη φρίκη. Και ντροπή. Δεν ξέρω ποιος ευθύνεται, αν θα μπορούσε να γίνεται διαφορετικά, αν η καύση θα δώσει λύση σε αυτό το πρόβλημα (που το ελπίζω). Πάντως όπως είναι σήμερα η κατάσταση, όχι θρησκεία, όχι ορθοδοξία, όχι οικολογική συνείδηση, όχι πλανήτης γη, αλλά εφιάλτης στο δρόμο με τα πτώματα των ανθρώπων που αγαπούμε και που έφυγαν, αλλά που εμείς συνεχίζουμε να ενοχλούμε και να μολύνουμε (ό,τι υλικό έχει απομείνει από αυτούς τουλάχιστον).

CGP είπε...

Τώρα όπως έχει διαμορφωθεί το νομικο περιβάλλον, αποτελεί προσωπική απόφαση του ενδιαφερομένου αν θα επιλέξει την ταφή η την κάυση.

Αυτό που εμένα με ανακατεύει, είναι η πιθανότητα της εκταφής σε ένα δημοτικό κοιμητήριο.

Με τον δρομολογούμενο χωρισμό Κράτους και Εκκλησίας, το νομοσχέδιο ήταν αναμενόμενο.

Εγώ προσωπικά είμαι υπερ της ταφής αλλά όχι υπερ της εκταφής.

Αποτελεί όμως αναφαίρετο δικάιωμα του καθενός να επιλέξει ....

Depsorama είπε...

Darth, διαφωνώ κάθετα, οριζόντια, διαγώνια κλπ. Η στάση του εκκλησιαστικού καθεστώτος στην Ελλάδα στο θέμα αυτό, είναι το λιγότερο, τραγελαφική. Αρνούνται να μεγαλώσουν και να εξελιχθούν με τον καιρό, επιμένοντας ότι ζούμε αιώνες πριν. Το σώμα σου ΔΕΝ ανήκει σε κανένα άλλο όσο είσαι εν ζωή, οπότε δεν ανήκει και σε κανένα μετά τον θάνατο σου, εκτός και αν είναι αυτό που επιθυμείς, οπότε σεβαστό. Αυτός ο δογματισμός μου είναι αποτρόπαιος.

Μαρινάκι, η απορία σου λογική. Ούτε εγώ μπορώ να καταλάβω πως επιτρέπεται αυτό το αίσχος.

Unknown είπε...

Βρε πανάθεμά σας. Πότε εκθίασα την στάση του εκκλησιαστικού καθεστώτος; Η για την ακρίβεια, πότε ασχολήθηκα με αυτή; Εξήγησα την θεωρία και τους λόγους της στάσης της θρησκείας (για να μην την βάλλουμε μόνιμα και από παντού την κακομοίρα) και διατύπωσα την δική μου άποψη, ασχέτως ιερατίου...

Γενικά η στάση του εκκλησιαστικού καθεστώτος στην Ελλάδα είναι τραγελαφική, με αποτέλεσμα κοντά στα ξερά να καίγονται και τα χλωρά, αλλά δεν είναι αυτό το θέμα μας... το ιερατείο, αυτό καθεαυτό, με αφήνει και πάντα με άφηνε παγερά αδιάφορο.. Όχι όμως και οι θρησκείες. Όλες τους, όχι μόνο η δική μου.

Απαπαααα.....

Marina είπε...

Darth, στους περισσότερους απο εμάς δεν μας νοιάζει τι θα γίνει το σώμα μας αμα εμείς πεθάνουμε..μετά απο αυτά που έχω δεί να γίνονται στα Νεκροταφεία, άρχισε να με νοιάζει τι θα γίνει το σώμα μου. Αμα είναι να επιβαρρύνω τους απογονους μου με τόσα βάσανα και να με ασιχτιρίζουν εσαεί, ας μαζέψουν σε μιά σακκούλα ότι μείνει απο μένα (είμαι δωρήτρια σώματος και οργάνων)και ας τα κάψουν να πάνε στην ευχή.

ViSta είπε...

Ενδιαφερον που αρχισε η συζητηση σχετικα παραληλα με την δικια μου σκεψη, αν τελικα στην ορθοδοξη εκκλησια υπαρχει και αυτη η πιθανοτητα της ταφης.
Εδω ειναι φυσικα πολυ normal να θελει κανεις πεθαινοντας να καει το σωμα του και να ταφει μονον η σταχτη του.
Προσωπικα θα μου πηγαινε ως ιδεα, ανεξαρτητα αν τελικα η σταχτη μου ειχε καποιο ταφο ή οχι, νομιζω όμως οτι ειναι καλο για αυτους που θα με χανανε να εχουν ενα χωρο στον οποιο να μπορουν να πηγαινουν για να εμπεδωσουνε το πενθος τους και να μην το κουβαλανε παντου στην καθημερινοτητα τους.
Για να δουμε λοιπον, αν θα υπαρξει εδω μια καποια κινηση της εκκλησιας...

NetKerveros είπε...

Προχτές διάβασα ότι ψηφίσανε νομοσχέδιο στην βουλή που επιτρέπει την καύση των νεκρών.