Κοντά στο σπίτι μου είναι μία εταιρεία που συντάσσει σχολικά βοηθήματα, βιβλία-φυλλάδες όπως θέλετε πείτε τα, που υποτίθεται βοηθάνε τους μαθητές να καταλάβουν τα επίσημα σχολικά βιβλία, τους δίνουν μεθόδους να λύσουν τα προβλήματα της γεωμετρίας, άλγεβρας, παλιά δίνανε και τις λύσεις..αλλά δεν ξέρω αν αυτό συνεχίζεται , βοηθήματα για αρχαία, μαθηματικά, φυσική, χημεία, μέχρι και θρησκευτικά..
Λέω λοιπόν αφού έτσι κι αλλιώς τα βοηθήματα θα διαβάζουν τα παιδιά για 1002 λόγους, γιατί τα σχολικά βιβλία να μην είναι το ίδιο ευκολονόητα?
Είναι καλύτερα δλδ να διαβάζουν κα να αποστηθίζουν μιά περίληψη της μάχης του Μαραθώνα, απο την ίδια τη μάχη?
Δεν είμαι κατά των βοηθημάτων, απορώ όμως γιατί τα σχολικά βιβλία δεν συμβαδίζουν με τα μυαλά των μαθητών. Η γιατί η γνώση να χρειάζεται ένα βοήθημα για να γίνει κατανοητή και όχι το κυρίως βιβλίο.
Μήπως μπορείτε να με διαφωτίσετε επί του θέματος?
15 σχόλια:
Γιατί συνήθως είναι κακογραμμένα και γιατί δεν έχουν αξιολογηθεί πρωτύτερα πιλοτικά στην πράξη.
Αυτοί που γράφουν τα βοηθήματα είναι πιο επαγγελματίες, δηλαδή αυτή είναι η δουλειά τους να συγγράφουν σχολικά βιβλία.
(Βγάλανε ένα, έπιασε και συνέχισαν ..)
Βέβαια από την άλλη, με την κρίση εμπιστοσύνης για την δημόσια παιδέία και το άγχος των γονέων καμιά φορά καλά σχολικά βιβλία πλαισιώνονται από κακά βοηθήματα που κάνουν χρυσές δουλειές...
Με υπερκάλυψε το ΚΚ...
Ας μην ξεχνάμε όλλωστε, ότι τα "νέας εσοδείας" σχολικά βιβλία, ανατέθηκαν με κάποιου είδους μειοδοτικό διαγωνισμό στους συγγραφείς.
Οπότε.....
Μπορω να σου απαντησω μονο αναφορικα με τα βοηθηματα των Μαθηματικων [τα οποια αλλωστε και χρησιμοποιω κατα κορον στην διδασκαλια μου] και υποθετω το ιδιο συμβαινει και με αυτα της φυσικης.
Σαν καθηγητης, θελω οι μαθητες μου να κατανοησουν την θεωρια και να την εφαρμοζουν σε πραξη. Θελω το χερι τους να ρολαρει, να ξερουν τι να κανουν ο,τι ασκηση και να τους δοθει. Για να το εμπεδωσουν λοιπον αυτο οι μαθητες, θεωρω οτι χρειαζονται πολλες ασκησεις, και ασκησεις διαφορετικες απο τα σχολικα βιβλια. Το βοηθημα λοιπον ειναι μια πολυ καλη πηγη και πολλων ασκησεων, αλλα και διαφορετικων ασκησεων. Το ειδα και στον εαυτο μου αλλωστε, οταν σαν μαθητης τα χρησιμοποιουσα κι εγω.
Τοτε ο Πατακης,ο Σαββαλας και οι υπολοιποι πως θα εβγαζαν χρηματα;Κλεφτες θα γινονταν;
Ωχ βρε παιδιά, αφού είναι τόσο καλά τα βοηθήματα γιατί και τα σχολικά κανονικά βιβλία να μην πάρουν γραμμή απο εκείνα και να βελτιωθούν? Λέει ο ΚΚ ότι είναι κακογραμμένα, να γίνουν καλογραμμένα, δεν έχουν ασκήσεις, να βάλουν και άλλες ασκήσεις να κάνουν τη θεωρία καταννοητή.
Παράπονα απο τα σχολικά βιβλία έχω όχι απο τα βοηθήματα.
Μαρινα, σε αυτο που λες εχεις δικιο. Κι εγω παραπονα απο τα σχολικα βιβλια εχω.
Και εγώ απορώ ομολογώ!
Γιατί ο μαθητής πρέπει να διαβάσει (όχι αναγνώσει), να κατανοήσει και να κρίνει. να παιδέψει δηλαδή το μυαλό του για να το αναπτύξει. Όχι να τα παίρνει μασημένα.
Τα βοηθήματα είναι καταστροφή. Και δεν είναι σίγουρα καλύτερα από τα βιβλία. Τα βιβλία πρέπει να δίνουν τα πραγματικά κείμενα και να γίνεται ανάλυση. Όχι περιλήψεις τους γιατί κάποιοι βαριούνται.
[Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν χρειάζονται βελτιώσεις ορισμένα βιβλία - δεν ξέρω τα σημερινά - αλλά οι βελτιώσεις πρέπει να γίνουν προς την σωστή κατεύθυνση, η οποία είναι εντελώς αντίθετη από αυτή των βοηθημάτων. Τα βοηθήματα είναι ότι χειρότερο υπάρχει για εκπαίδευση και είναι γραμένα με τρόπο που δεν εκπαιδεύει...]
Ακριβώς πρέζα tv, ακριβώς!
Εγώ πάντως σε όλη μου τη ζωή δε χρησιμοποίησα ούτε ένα βοήθημα και όμως πέρασα σε μία από τις πιο υψηλόβαθμες σχολές. Δεν το λέω για να το παινευτώ, δε θα ήταν ντροπή να είχα χρησιμοποιήσει και άπεια ακόμα, το λέω για να δείξω πως και τα βιβλία επρακούν ίσως, άλλωστε δνε εξετάζεται κανείς σε κάτι έξω από την ύλη των σχολικών βιβλίων. Αυτό που αποδέχομαι, βέβαια, είναι πως όσο περισσότερες και όσο πιο διαφορετικές ασκήσεις κάνει κανείς, τόσο μεγαλύτερη άνεση αποκτά, σε τέτοιου είδους μαθήματα, και εκεί σίγουρα δεν επαρκούν οι ασκήσεις του βιβλίου.
Επίσης, εκαρτάται από ποια οπτική γωνία το βλέπεις. Ποιος είναι ο στόχος. Να γράψεις καλά; Να αποκτήσεις βάσεις για να περάσεις κάπου; Να περάσεις τελικά, κάπου; Να μάθεις, μήπως...; Μήπως όλα μαζί...;
πρέζα TV, τα βιβλιοπωλεία που λές ακόμη και αν χάσουν την έκδοση των βοηθημάτων, δεν θα χαθούν, θα φτωχύνουν αλλά δεν θα κλείσουν.
mn8, έγραψα αυτό το πόστ γιατί υποτίθεται ότι άλλαξαν τα βιβλία αυτή τη χρονιά σε πολύ καλύτερα. Και ωσπου να βγούν τα βιβλία, τσούπ! νέα βοηθήματα εμφανίσθηκαν που θα υπάρχουν παράλληλα με τα βιβλία. Δλδ ότι και να γίνει τα βοηθήματα πάντα συνοδεύουν τα σχολικά είτε νέα είτε παλιά βιβλία..
allitnil, μόνο εσύ, όλοι απορούμε
Darth, με στενοχωρεί αφάνταστα αυτό το θέμα με τα βοηθήματα. Μιλούσα τις προάλλες με μαθητή που έλεγε ότι "ξεπετάει" τα μαθήματά του τσάκα τσάκα με το βοήθημα και τελειώνει. Αρα ο στόχος είναι ένα πασάλλειμα γνώσης για τον βαθμό, είτε έχουν καλά βιβλία είτε όχι το αποτέλεσμα 1, ημιμαθείς σπουδαστές.
Και καλα στα μαθηματικά που θέλουν έξτρα ασκήσεις, αλλά στην Ιστορία? Ελεος
Jason, θυμάμαι μόνο στα μαθηματικά χρησιμοποιούσα βοήθημα γιατί δεν ήμουνα πολύ καλή εκεί..τ άλλα όμως τα διάβαζα απο τα βιβλία τα κανονικά..τα οποία όμως δεν επαρκούσαν στην μετάδοση της γνώσης..αυτή δεν είναι η ιδέα των 12 ετών εκπαίδευσης (χωρίς Πανεπ), να πάρουν τα παιδιά γιά γενική γνώση για ότι συμβαίνει ή συνέβαινε γύρω τους.
Γιατί τα βιβλία να μην βελτιώνονται ώστε να μην χρειάζονται οι φυλλάδες?
Αυτά τα λέω γιατί στο εξωτερικό που έχω ζήσει, δεν είδα ποτέ φυλλάδες για βοήθημα των μαθητών στα σχολεία. Αρα τα βιβλία τους ήταν πιο περιεκτικά, πιό κατανοητά, πιό κατάλληλα.
Γιατί πάντα εμείς να είμαστε οι μούλοι?
ο γιος μου παει τρίτη δημοτικού. τα νέα βιβλία -ως τώρα- είναι πολύ διαφωτιστικά και απλά. μιλάω πάντα για τον γιο μου και την τάξη του. μερικές φορές τα βοηθήματα τα "χρειάζονται" οι γονείς όχι τα παιδιά.
Εεε για να επιβεβαιώνουμε τη φήμη μας και... για να έχουμε λόγους να γκρινιάζουμε...
Λοιπόν, τα σχολικά βοηθήματα είναι ανάλογα τα μαθήματα. Στα "θετικά" είναι λογικό να βασίζονται στις πολλές ασκήσεις, στα "θεωρητικά" στις περιλήψεις, έτσι ώστε να μπορείς να "χωνέψεις" την ουσία της πληροφορίας, χωρίς τα άσκοπα μπλα-μπλά.
Καταρχήν πρέπει να έχουμε καλά "αναλυτικά προγράμματα". Αυτό που λέει τι θα διδαχθεί και πως στην κάθε τάξη.
Απο κει και πέρα σχολικά εγχειρίδια δεν χρειάζονται, κατά την γνώμη μου.
Ο καθηγητής ή ο δάσκαλος, με την σημερινή τεχνολογία μπορεί να φτιάξει μόνος του τα "βιβλία" των τάξεων του.
Τα λεφτά θα δωθούν σε σχολικές βιβλιοθήκες και οι λυσαράκησες θα χάσουν το αντικείμενο.
Αυτό που βέβαια θα χρειαστεί είναι ένας σύμβουλος σε κάθε ΔΙ.Δ.Ε. ή ΔΙ.Π.Ε., ανά μάθημα (παλιός εκπαιδευτικός με ειδική εκπαίδευση σε μεταπτυχιακό του ανοιχτού πανεπιστημίου) για να βοηθά τον διδάσκων να οργανώνει το υλικό του.
Όλο αυτό το εγχείρημα απαιτεί μεταβατικό διάστημα μόνο 6 χρόνων.
Το θέμα παιδιά είναι πολιτικό.
Δημοσίευση σχολίου