Διαβάζω στη σημερινή Ναυτεμπορική ότι "σε ιστορικά υψηλά, διαμορφώθηκε την Τετάρτη η πανελλαδική μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης, «σκαρφαλώνοντας» στο 1,681 λεπτά ανά λίτρο, τιμή που αποτελεί και το υψηλότερο επίπεδο όλων των εποχών."
Παρόλλη τη νέα τιμή της βενζίνης διαπιστώνω ότι πολλοί συμπολίτες μας συνεχίζουν να πηγαίνουν στη δουλειά τους με το αυτοκίνητό τους, χωρίς να συνοδεύονται απο άλλους. Δηλαδή, όχημα με μόνο επιβάτη τον οδηγό. Στα Νότια προάστεια, που ένω υπάρχει καλό δίκτυο συγκοινωνίας πρός το κέντρο ή και το λιμάνι, δηλαδή τράμ, μετρό και μπλέ λεωφορεία, τις ώρες αιχμής οι κεντρικές λεωφόροι είναι πηγμένες απο τους βαλέδες που ναί μεν γκρινιάζουν για την ακρίβεια του καυσίμου, αλλά που άνετα οδηγούν μπρός-πίσω το αυτοκίνητό τους μόνοι.
Σε άλλα προάστεια που τα τραίνα δεν είναι κοντά για να εξυπηρετήσουν, θα μπορούσαν οι εργαζόμενοι οδηγοί να συνδυάζουν τις μεταφορές τους 2-3 μαζί και να μοιράζονται το κόστος, όπως θα περίμενε κανείς. Υπάρχουν μερικοί που το κάνουν. Η πλειοψηφία, όχι. Αποτέλεσμα, πηγμένη η Κηφισίας, πνιγμένη η Μεσογείων, η Κατεχάκη, η Συγγρού κλπ..Και ερωτώ, πόσο πρέπει να αυξηθεί το κόστος της ζωής για να καταλάβουμε ότι χρειάζεται να αλλάξουμε νοοτροπία;
11 σχόλια:
Κοίτα, το αυτοκίνητο είναι όντως νοοτροπία, και μάλιστα κάκιστη. Ειδικά όταν ο άλλος το παίρνει για να πάει 200 μέτρα για τσιγάρα! Αλλά πρέπει να αναγνωρίσεις πως και η οργάνωση της πόλης αλλά και της ζωής μας, όπως την έχουμε κάνει, δεν βοηθούν την "αλληλομεταφορά" ή τα ΜΜΜ...
Το αυτοκίνητο είναι σαν το τσιγάρο!
Αν δεν φτάσει χειρουργείο δεν το κόβει κάποιος...
Να έχεις μια πολύ πολύ καληνύχτα!
Sofia, άρα αν η κρίση = χειρουργείο, τότε απέχουμε πάρα πολύ απο αυτή!
Darthiir. Ωραία αυτά που λές. Πώς θα μπορούσαμε να αλλάξουμε του Ελληνα τη νοοτροπία;
Οσο "για την οργάνωση της πόλης και τα ΜΜΜ" μήπως θα έπρεπε να πάει η σημαία του ταξί στα 15 ευρώ, έτσι ώστε τα λεωφορεία να πηγαίνουν πιο γρήγορα, ο κόσμος να τα προτιμάει μιά που θα φθάνει στο γραφείο σε χρόνο dt, ή ακόμη χειρότερα να μπούν και διόδια στις εισόδους των αρτηριών, ώστε να το σκέπτεται ο κάθε οδηγός πριν ξεκινήσει;
Ολα αυτά είναι ακραία πράγματα, το μόνο που χρειαζόμαστε είναι αλλαγή νοοτροπίας. Οχι μαστίγιο!
Κοίτα να δεις, η κοινωνία κινείται με βάση τις χαρασσόμενες πολιτικές και όχι με βάση την διάθεση και άποψη του κάθε μεμονωμένου πολίτη. Συνεπώς, μάλλον άμα αλλάξει η πολιτική θ’ αλλάξει κάτι, αλλιώς ούτε η νοοτροπία θα αλλάξει, απλά θα περισταλεί κατά κάποιο βαθμό, ούτε τίποτε άλλο.
Πχ: Άμα ο καθένας έχει διαφορετικά ωράρια και έχει να διανύσει και τη μισή πόλη γιατί μένει στην ανατολή και δουλεύει στη δύση βράστα. Άμα οι συγκοινωνίες δεν βελτιωθούν, βράστα. Άμα δεν σταματήσει η εργασία να στραγγίζει το χρόνο των πολιτών, ώστε να ψάχνουν να ξεκλέψουν ότι μπορούν, βράστα. Γιατί βλέπεις, υπάρχουν άνθρωποι που χρειάζονται 1,5 ώρες για να κάνουν με τη συγκοινωνία διαδρομή που κάνουν σε 10 λεπτά με ΙΧ, μισή ώρα σε ώρα αιχμής. Ε, πίστεψέ με, μία ώρα με την οικογένεια δεν μπορεί να κοστολογηθεί όσο κανένα έξοδο από διόδια δακτυλίους και δε συμμαζεύεται.
Και ένα σωρό άλλα…
Όλα είναι θέμα πολιτικής…
αχ βρε Μαρίνα μου μερικοί είναι ικανοί να κόψουν το φαί απ'τα παιδιά τους προκειμένου να βάλουν βενζίνη. αρρώστια!
έχεις απολυτο δίκιο σ'οτι γράφεις.
αν έμενα αθήνα δε θα αγόραζα ποτέ αυτοκίνητο. παντού μπορείς να πας με τις συγκοινωνίες ή και με τα πόδια. κρίμα κρίμα να μην τις εκμεταλεύονται και να επιβαρύνουν το περιβάλλον και την τσέπη τους άδικα.
η νοοτροπία δεν αλλάζει με τίποτα σε κάποια θέματα φαίνεται.
Δε θυμάμαι πού (νομίζω στο Παρίσι), αλλά σε κάποια πόλη επιβλήθηκε νόμος που υποχρέωνε σε κάθε αυτοκίνητο να υπάρχουν τουλάχιστον δύο άτομα (στο κέντρο της πόλης), αλλιώς βαρβάτη κλήση.
Ωστόσο, σκέψου ότι ορισμένες πόλεις (πχ Θεσσαλονίκη) δεν υπάρχουν μέσα μεταφοράς κατάλληλα. Σε εμένα για παράδειγμα λεωφορείο διαδημοτικό δεν υπάρχει, με αποτέλεσμα να έχω συχνά ανάγκη το αυτοκίνητό μου. Δεδομένου ότι ούτε μετρό ούτε τραμ έχουμε.
Είναι αναγκαίες ορισμένες απαγορεύσεις ή εσωτερικά διόδια (με αστυνόμευση φυσικά), αλλά και ορθά οργανωμένα (ίσως και αντιοικονομικά) ΜΜΜ.
Darthiir, Αλλοίμονο να καθίσουνε να περιμένουμε απο τη πολιτεία ΣΥΝΕΧΩΣ να μας λύνει τα προβλήματά μας. Αυτή είναι η Ελλάδα, αυτοί οι δρόμοι, αυτά τα ΜΜΜ..αυτοί οι μισθοί και το κόστος της ζωής πάει πρός τα πάνω. Δεν λέω ότι οι συγκοινωνίες επαρκούν (κάθε άλλο μάλιστα) λέω ότι θα μπορούσαμε να παιρναμε λιγώτερο το αυτοκίνητο ή να συνδυάζαμε τις διαδρομές μας (τουλάχιστον σε ώρες αιχμής) με άλλους ώστε να βοηθάγαμε τη τσέπη μας, τη κίνηση στους δρόμους και στις εκπομπές ρύπων.
Γι' αυτό λέω ότι είναι θέμα νοοτροπίας.
Το Παρίσι όπως και το Λονδίνο Δείμο, έχουν εξαιρετική συγκοινωνία..εμείς ακόμη ψαχνόμαστε.. Ομως αφού θα το παρει ο οδηγός που θα το πάρει το αμάξι για τη δουλειά του, θα μπορούσε να συνεργαστεί και με άλλους που πάνε σε αυτή τη κατεύθυνση ώστε να μειωθεί το κόστος της βενζίνης (δια του 2, δια του 4). Θα υπήρχαν λιγώτερα αυτοκίνητα, λιγώτερη κίνηση. Ολοι καλύτερα θα ήταν..
Στο Δήμο μου κάναμε πριν από 3 χρόνια καμπάνια υπέρ του συνεπιβατισμού. Το τι ειρωνεία και αδιαφορία εισπράξαμε δε λέγεται. Ακόμα και αντιδήμαρχοι μάς ειρωνεύονταν (εμένα, το Δήμαρχο και παιδιά Γυμνασίου που είχαν την ιδέα, εγώ έλεγχα την καμπάνια). Αλλά τόση αδιαφορία δεν περίμενα. Μας έκοψε και τα φτερά για καμπάνια σχετική με την οδηγική συμπεριφορά...
Εεε αλλιώς ΔΕΝ λύνονται τα προβλήματα. Απλά πράματα. Ή συντονισμένη πολιτκή, ή χάος.
Πρόσεχε, η ατομική συνεισφορά είναι και παραμένει αναγκαία συνθήκη για να λυθεί ένα πρόβλημα, αλλά μόνο η πολιτεία μπορεί να λύσει το πρόβλημα, μόνο η σωστή πολιτική είναι η ικανή συνθήκη για να γίνει μια αλλαγή.
Σώθηκες...ήμαστε πολύ αντιδραστικός λαός απλά πρέπει να καταλάβουμε ότι η αντίδραση αυτή, μόνο σε καλό δεν μας βγαίνει.
@ ο δείμος του πολίτη ισχύει σίγουρα σε πολιτείες των ΗΠΑ. Για το Παρίσι δεν γνωρίζω...
Δημοσίευση σχολίου