Δευτέρα, Αυγούστου 29, 2011

Κιάτο, Στυμφαλία, Φενεός, Δόξα, Μαντινεια

Κάθε καλοκαίρι καταφέρνουμε να πηγαίνουμε μία μεγάλη εκδρομή. Εως τώρα προτιμούσαμε τη Β. Ελλάδα έχοντας έδρα τη Θεσσαλονίκη. Απ' εκεί πηγαίναμε είτε δυτικά (μέσω Εγνατίας) είτε ανατολικά, είχαμε φθάσει μέχρι τη Κομοτηνή. Φέτος όμως επειδή πήγαμε Θεσσαλονίκη για δουλειά αρχές Μαϊου, κάναμε την εκδρομή μας τον Αύγουστο. Ο στόχος ήταν 2 λίμνες, εκείνη της Στυμφαλίας και η τεχνητή λίμνη Δόξης.

Αθήνα- λίμνη Στυμφαλία. Ξεκινήσαμε νωρίς μία καθημερινή για Κιάτο. Ο δρόμος κακός. Δύο στενές λωρίδες όπου όλοι (επιβατηγά, νταλίκες, ΚΤΕΛ) αναγκάζονται να προχωρούν ο ένας πίσω απο τον άλλο, παίζοντας ζάρια με το μακελάρη αν προσπεράσουν/μπούν στο αντίθετο ρεύμα. Κάποια στιγμή αυτή η καρμανιόλα χρειάζεται να καταργηθεί. Ενας νέος έτοιμος δρόμος θα δώσει ζωή στη περιοχή, πιστεύω ότι θα πηγαίνουμε συχνώτερα αν η διέλευση είναι άνετη κ ασφαλής. Ο δρόμος απο Κιάτο για Στυμφαλία, καλύτερος απο την Ε.Ο. αν το πιστεύεις. Πολλά αμπέλια και σπαρμένα χωράφια. Αίσθημα ευχαρίστησης.. η ιδέα του οίνου, ευφραίνει..
Πρίν φθάσουμε στη λίμνη Στυμφαλία είδαμε έναν αρχαιολογικό χώρο, τη μονή Ζαρακά , όπου βγάλαμε κάποιες φωτογραφίες. Για να καταλήξουμε στη λίμνη που αυτή την εποχή του χρόνου ήταν σκέτο έλος. Η πρωϊνή ώρα άφιξής μας βοήθησε γιατί ήταν δροσερή, πνιγμένη σε αχλή και σκιές. Τα χρώματα απαλά, αποχρώσεις του πράσινου αλλά και του καφέ που αφορούσαν τα ξερά. Δυστυχώς κάτω απο τη ταμπέλα που απαγορεύει τη ρίψη απορριμάτων, σωροί τα σκουπίδια (πλαστικά μπουκάλια, χαρτιά, διάφ. σακκουλάκια). Δε φθάνει να μας λένε τι να κάνουμε. Χρειάζεται να θέλουμε να έχουμε καθαρή Ελλάδα..να μη τη βρωμίζουμε. Το τοπίο όντως ήταν όμορφο, φαντάζομαι πόσο καλύτερο θα είναι την άνοιξη που οι χείμαρροι θα γεμίζουν τη λίμνη με νερό. Στρέφοντας το βλέμμα πάνω απο το κεφάλι μας είδαμε το Μουσείο Περιβάλλοντος να δεσπόζει, σκέτη βίγλα, απο το λόφο πίσω. Σαν ιδέα πολύ καλή, αρχιτεκτονικά όμως δεν ενσωματώνεται με το περιβάλλοντα χώρο: όλο φτιαγμένο απο γκρίζο μπετόν και γυαλί. Δε μπήκαμε μέσα, δε προλαβαίναμε, απλά φύγαμε. Ισως πάμε μία άλλη φορά.

Καστανιά-Φενεός-λίμνη Δόξης.
Προχωρήσαμε στο φιδωτό δρόμο πρός Καστανιά. Ωραίο τοπίο, πράσινο με σκιές απο τα γύρω δένδρα. Δροσιά και πτώση της θερμοκρασίας 5-6 βαθμούς. Ανεβηκαμε σε υψόμετρο 1170 μέτρα όπου είδαμε το ωραιότατο κτίριο του Ξενία Καστανιάς, κλειστό και άδειο. Χτισμένο πάνω σε πλαγιά είχε το κάμπο απο κάτω. Ανεπανάληπτη η θέα. Μου είπαν ότι λειτουργεί μόνο το χειμώνα. Κρίμα που το καλοκαίρι δεν το εκμεταλλεύονται για περιπάτους και αθλοπαιδιές στη γύρω περιοχή. Εχουμε τη φύση, έχουμε τα νησάκια, μυαλό όμως όχι για να τα κάνουμε ελκυστικά στους τουρίστες.

Μετά τη Καστανιά περιπλανηθήκαμε στη περιοχή γύρω απο το Φενεό, στη Γκούρα, στο Μεσινό. Συμπαθητικά χωριουδάκια, τίποτα το ιδιαίτερο όμως πολύ πράσινο και ωραία θέα. Μετά πήγαμε για φαγητό σε μία ταβέρνα με θέα όλη τη λίμνη Δόξας, ένα πανόραμα. Και τέλος κατεβήκαμε μέχρι κάτω, οδηγώντας γύρω απο τη τεχνητή λίμνη φωτογραφίζοντας τα καταγάλανα βαθιά νερά της. Υπέροχο το τοπίο, δροσερό και γαλήνιο. Είδαμε και 2 νεαρούς που άνετα κολυμπούσαν, όμως εμείς δεν τολμήσαμε να βουτήξουμε. Μας είπαν ότι έχει πέστροφες και πολλούς κυπρίνους.

Επιστροφή μέσω Βλαχέρνας-Μαντινειας.
Θέλαμε να δούμε απο κοντά αυτή την εκκλησία που είχαμε τόσα ακούσει. Προφανώς η κατασκευή της είναι ιδιωτικής πρωτοβουλίας και γούστου. Αξίζει το κόπο να μπεί κάποιος μέσα, όπου το αρχαϊκό στοιχείο κυριαρχεί απο τα μάρμαρα που βάλανε στη πρόσοψη, μέχρι βυζαντινά και αιγυπτιακά θέματα.

Επιστροφή οίκαδε με όμορφες εντυπώσεις, χρώματα, βουνά, νερά, ομορφιά.

DaisyCrazy είπε...

Είχα την τύχη να επισκεφτώ τις περιοχές που αναφέρεις (όχι όλες) και γνωρίζω από πρώτο χέρι την ομορφιά του τοπίου. Αξίζει τον τόπο όλη η Κορινθία και όλη η Πελοπόνννησος, να την επισκεφτείς κάνοντας πανέμορφες εκδρομές :)

Unknown είπε...

Ααα Φενεό εμείς πάμε συχνά!
Έχει και ένα ωραίο ταβερνάκι με εκπληκτικό τζατζικάκι εκεί! Ό,τι πρέπει για μετά τη βόλτα γύρω στη λίμνη και μέσα στο δάσος!

Jason είπε...

Η λίμνη της Δόξας, αχ τι ωραία... Πέρασα από εκεί πριν 1,5 μήνα περίπου και ήθελα να μείνω για πάντα...

Louisette είπε...

Nice place, lovely design blog

Ανώνυμος είπε...

Κορίνθιος είμαι με καταγωγή απο το Ξυλόκαστρο(Μαρίνα ξέρεις ποιός είμαι,κατάλαβες....)

Δόξα δεν πέρασα,τη Στυμφαλία την έχω γυρίσει όλη όπως και τον υπέροχο Φενεό,όταν έχει ομίχλη ο Φενεός είναι το κάτι άλλο......ε εντάξει το Κιάτο δεν λέει τίποτα για μένα.....καλό είναι αλλά περισσότερη αξία έχει η Κορινθος από το Κιάτο....

όποιος επισκέφτεται τον Φενεό να επισκέπτεται το κρυφό σχολειό εεε,στον Αι Γιώργη....

τι ομορφια έχει η ορεινή Κορινθία ρε παιδιά...:)

Crazy Tourists είπε...

Κι όλο λέμε να πάμε, και ακόμα δεν έχουμε πάει εκεί πάνω! Πέρυσι που το πήραμε απόφαση φτάσαμε μέχρι το Διμηνιό και τελικά καταλήξαμε Ναύπλιο! Από ότι βλέπω όμως αξίζει να την κάνουμε τη βόλτα! Καλό φθινόπωρο!
Φιλιά!
CrazyTourist1

Marina είπε...

Να τη κάνετε τη βόλτα παιδιά την άνοιξη ήταν η Στυμφαλία έχει νερά. Η καλύτερη στιγμή είτε χάραμα, είτε ηλιοβάσίλεμα..

Επόμενη εκδρομή θα είναι η περιοχή των Τρικάλων Κορινθίας.. Το μόνο θέμα είναι ο κακός δρόμος Αθηνών-Πατρών γμτ!