Γιατί φωνάζετε τόσο?
Γιατί δηλαδή να μην ιδρυθούν ΙΣΟΤΙΜΑ ιδιωτικά πανεπιστήμια?
Γιατί τα ήδη υπάρχοντα να μην αναγνωριζονται ώς ισότιμα?
Επειδή απευθύνονται σε κάποιους ματσωμένους γονείς που θα πληρώσουν όσο-όσο για τα βλαστάρια τους προκειμένου να μορφωθούν?
Ετσι κι αλλιώς πληρώνουν, είτε εδώ (σε Deree και παρεμφερή), είτε σε χώρες τις ΕΕ. Τουλάχιστον με την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων τα λεφτά των διδάκτρων θα μένουν στην Ελλάδα και άεργοι αξιόλογοι καθηγητές θα βρούν δουλειά.
Θα υποβαθμιστούν τα κρατικά πανεπιστήμια? Πώς! ΚΙ ΑΛΛΟ?
Υπάρχει και μεγαλύτερη υποβάθμιση απο αυτή που κάνουν οι ίδιοι οι φοιτητές, οι καθηγητές τους και το όλο σύστημα...Ο,τι καινούργιο πολεμιέται με λύσσα απο τα νέα μυαλά..τους φοιτητές της ταλαίπωρης αυτής χώρας..
ΝΕΑ ΜΥΑΛΑ!
ΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑα! Είμαι βαθιά νυχτωμένη! Βοήθειαααααααααααααααα!
54 σχόλια:
Μαρίνα, τώρα επιτέλους ξέρω γιατί δνε μου κάθεται καλά ο ξεσηκωμός ενάντια στα ιδιωτικά πανεπιστήμια...
την αμφιβολία που είχα στο κεφάλι μου την έβαλες σε λέξεις.
θέλω να τονίσω επίσης πως το αμερικανικό κολλέγιο είναι τουλάχιστον αξιόλογο.
Και τα δημόσια πανεπιστήμια δεν είναι δωρεάν.
Τα πληρώνουν οι γονείς μας - όταν το παιδί είναι σε πόλη άλλη από την δική του και θέλει νοίκια/ σύκια και ό,τι άλλο.
Όταν πληρώνεις λεφτά για βιβλία και ύλη μεταπτυχιακών και διδακτορικών.
Κι εγώ θεωρώ ότι με τα ιδιωτικά πανεπιστήμια ίσως βρεθεί και μια λύση για όλα αυτά τα παιδιά με διδακτορικό που δεν ξέρουν τι να το κάνουν. Ίσως μπορέσουν και διδάξουν και ασχοληθούν με αυτό που τους ενδιαφέρει...
Ακομη δεν το δαμε....
Νεοφιλελευθερο
το βαφτισαμε..
...............
προσωπικά το βρίσκω υπερβολικό να είναι δωρεάν μέχρι και το φαγητό. και πιστεύω πως θα έπρεπε να πληρώνουν οι φοιτητές ένα συμβολικό ποσό π.χ. για την εγγραφή ή για κάθε μάθημα. έτσι θα υπήρχε αν όχι συνεισφορά στο κόστος ένας σεβασμός για το πανεπιστήμιο, το υλικό κτλ, ο οποίος απλά δεν υπάρχει γιατί όλα προσφέρονται ασύδοτα δωρεάν.
όσο για το πόσο δωρεάν είναι η παιδεία. πόσο να είναι άραγε, αφού για να μπεις πρέπει πρώτα να πληρώσεις ένα σωρό φροντιστήρια. αν δεν έχεις για φροντιστήρια δεν περνάς ούτε στο πανεπιστήμιο άρα δεν επωφελείσαι από την δωρεάν παιδεία.
Κατ’ αρχάς το ελληνικά πανεπιστήμια δεν είναι υποβαθμισμένα. Όσο και αν θέλει κάποιος να το δει έτσι / διαδώσει έτσι τα ελληνικά πανεπιστήμια είναι αναγνωρισμένα διεθνώς. Μάλιστα ορισμένα τμήματα, με καθαρά επιστημονικά κριτήρια, έχουν βαθμολογίες αξιολόγησης που τα κατατάσσουν στα 10 καλύτερα της Ευρώπης. Υπενθυμίζω ότι η πανεπιστημιακή δραστηριότητα είναι πολύ περισσότερη από την διδασκαλία.
Κατά δεύτερο λόγο υπάρχουν πολλά παιδιά που περνούν σε πανεπιστημιακά τμήματα χωρίς φροντιστήρια. Πάρα πολλά. Συνήθως όλα αυτά πετυχαίνουν και υψηλές βαθμολογίες.
Κατά τρίτο λόγο υπάρχει κάτι που λέγεται εμπορευματοποίηση της παιδείας και πρέπει να είμαστε αντίθετοι σε αυτό ΑΠΟ τα φροντιστήρια μέχρι τα ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ.
Τέλος, ναι, θα βρουν δουλειά κάποιοι αλλά το θέμα είναι ποιο θα είναι το κοινωνικό κόστος.
Για κατακλείδα, ας χωνέψουμε ότι το σφάλμα είναι να δημιουργείς επιστήμονες στα πανεπιστήμια και να τους μετατρέπεις σε απλούς εργαζόμενους. Ο επιστήμονας έχει άλλη αποστολή. Για την εργασία υπάρχουν αντίστοιχες σχολές….
Παιδεία πρέπει να έχουν όλοι. Επιστήμονες ούτε χρειάζεται να γίνουν όλοι, ούτε έχουν όλοι το μεράκι…
Ψάχτε την λύση του προβλήματος στις πραγματικές του αιτίες και μην το διαιωνίζετε
Με υπερκάλυψε η vas
Όσο για την υπο΄βάθμιση...είναι "φυσικό" επακόλουθο του γεγονότος ότι δεν εκτιμάται το παρεχόμενο έργο, ενώ ταυτόχρονα το ΥΠΕΠΘ φροντίζει με κάθε νέα νομοθεσία να στραγγαλίζει τις δυνατότητες των ΑΕΙ όλο και περισσότερο. (πχ. όταν οι υποδομές ενός Ιδρύματος αντέχουν 300 φοιτητές το χρόνο, το ΥΠΕΠΘ επιβάλει την εισαγωγή 700, χωρίς αντίστοιχη οικονομική στήριξη) και πολλά άλλα....
νταρθ πολύ θα ήθελα να δω κάποια φορά ποια είναι αυτά τα παιδιά που πέρασαν χωρίς φροντιστήρια.
προβλέπω θύελλα σχολίων επι του παρόντος post.
κάποιος απο τους προλαλήσαντες στα σχόλια έγραψε πως
"θα πρέπει όλοι να γίνουν επιστήμονες?"
και γιατί να μην γίνουν?απαντώ
όταν ο Έλληνας είναι αμόρφωτος και πασχίζει να σπουδάσει το παιδί του,γιατί να μην το κάνει?
αν βέβαια τώρα το παιδί είναι για μαστοράτζα γιατί να σπουδάσει στο πανεπιστήμιο?
όποιος δεν έχει λοιπόν παιδιά και οικογένεια και είναι εργένης δεν μπορεί να έχει άποψη ή τουλάχιστον ας προσέχει λίγο τι λέει.
εγω διαφωνώ με αυτά σε διαφορετική βάση.
Τελικά όλοι σε αυτή εδω την χώρα πρέπει να γίνουν ή γιατροί ή δικηγόροι ντε και καλά είναι μεμπτό δηλαδή να σπουδάσουν & άλλες επιστήμες?
ο καθένας προσπαθεί για το καλύτερο.Και εγω που πέρασα στο ΤΕΙ στα 23 όταν άλλοι τελειώνουν σε αυτή την ηλικία, πρέπει να με κρεμάσουν?-επειδή λόγω καταστάσεων δεν μπορούσα να πετύχω την ώρα που έπρεπε και χωρίς να έχω και την δυνατότηα να σπουδάσω στην Αγγλία που φεύγουν κάθε χρόνο πολλοί Έλληνες?
για το συγκεκριμένο υπήρχε παλία προ 10ετίας μια αντίληψη οταν ήμουν Λύκειο,αλλά θα την αναλύσω στο blog μου.
αθάνατη Ελληνική παιδεία.......
Το θέμα της παιδείας έχει βαθιές σάπιες ρίζες και δεν γυρίζει γύρω απο το ποιός ή πόσοι θα σπουδάσουν, ούτε φυσικά στο ποιός μπορεί να βάλει φραγμούς η μή στην ατομική παιδεία του καθενός.
Το θέμα είναι ότι τον τελευταίο λόγο έχει είχε και θα έχει το υπουργείο παιδείας.
Άλλοι είναι που κινούναι τα νήματα με βάση το προσωπικό τους συμφέρον αποκλειστικά.
Ξέρω κάποια γεγονότα και καταστάσεις και θα τα γράψω στο blog μου σήμερα.
Έχει ενδιαφέρον να τα διαβάσετε........
Αν ο κος Κοντός θεωρεί ότι μπορεί να έχει πιό εμπεριστατωμένη άποψη για την επιστήμη από έναν επιστήμονα και ότι δικαιούται να μιλάει γι' αυτήν περισσότερο από έναν επιστήμονα, τότε όντως οφείλουμε την σιωπή μας... Σε καμία άλλη όμως περίπτωση δεν έχει το δικαίωμα να μας κάνει συστάσεις για το δικαίωμα του λόγου μας.
Ενός λεπτού σιγή για τον θάνατο της λογικής παρακαλώ...
.................
Παρόλ' αυτά θα τον προέτρεπα να ασχοληθεί με την παιδεία του παιδιού του σε πρώτη φάση και όχι με τα πανεπιστήμια...
Το γεγονός ότι πρέπει να βελτιωθεί κάτι στα πανεπιστήμια δεν έχει ουδεμία σχέση με τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια με την θεωρητική ονομασία "πανεπιστήμια" που θέλουν να δημιουργήσουν για να διευκολύνουν την απομύζηση του εισοδήματος... Και όσο και αν ξινίζει ορισμένους καλό θα ήταν να ξεκινήσουν την βελτίωση με μείωση των εισακτέων...
Διότι η αύξησή τους δεν έγινε γιατί έτσι έπρεπε και ήταν σωστό να γίνει, αλλά μόνο για ψηφοθηρικούς λόγους. Όπως και η εμπορευματοποίηση της παιδείας για τους ίδιους ακριβώς λόγους γίνεται και για τους ίδιους ακριβώς λόγους "πείθετε" ο κόσμος για τα ευεργετικά της αποτελέσματα.... Το γεγονός βέβαια ότι οδήγησε σε αύξηση της ανεργίας κανείς δεν το βλέπει. Και φυσικά κανείς τρελός πολιτιλκός δεν το λέει... να βάλει τα χεράκια του να βγάλει τα ματάκαι του;
Όλα αυτά φυσικά μόνο για το διδακτικό μέρος της δραστηριότητας των πανεπιστημίων, το οποίο και είναι το μικρότερο, αλλά και στηρίζεται σε όλες τις άλλες δραστηριότητές τους, χωρίς τις οποίες δεν υφίσταται. Αλλά φυσικά την ικανότητα και διάθεση των "ιδιωτικών" πανεπιστημίων (εδώ γελάνε) που θα ιδρυθούν στην Ελλάδα (για την Ελλάδα των ελλήνων που γνωρίζουμε μιλάμε έτσι;) του σήμερα, από τους έλληνες επιχειρηματίες (εδώ ξεκαρδίζονται) του σήμερα, κανείς δεν ενδιαφέρθηκε να μάθει/σχολιάσει/εξασφαλίσει. Άλλωστε αυτό δεν ωφελεί ούτε την τσέπη μερικών, ούτε την κάλπη άλλων, ούτε το μυαλό των πολιτών που θα γέμιζε έτσι με μια ακόμα σκοτούρα και με την απορία μήπως και δεν πρέπει τελικά...
επιστήμονα,απο την στιγμή που γράφεις "πειθετε" αντί του σωστού "πείθεται" πάυεις να είσαι επιστήμονας.
Μαρίνα συμφωνώ μαζί σου! Τσακώνομαι συνέχεια με φίλους για το θέμα αυτό. Στο τέλος υπάρχουν πάντα δύο ελίτ. Η ελίτ που περνάει στο δημόσιο Πανεπιστήμιο (χα!) κι η ελίτ που πληρώνει για το ιδιωτικό (πάλι χα! γιατί πολλοί είναι εκείνοι που θα δουλέψουν για να σπουδάσουν, τουλάχιστον όμως αυτό που επέλεξαν, κι όχι αυτό που τους έτυχε).
Λες κι έχουμε το πρότυπο πανεπιστήμιο και δεν θέλουμε άλλο.
Συμφωνώ με τη Χλόη. Ο καθένας έτσι έχει την ευκαιρία αργότερα, στα 25, στα 30, και στα 40 ακόμα, να μαζέψει τα δίδακτρα και να πάει να σπουδάσει, ή να δουλεύει και να σπουδάζει part time.
Όσο για το τί θα γίνουν οι "επιστήμονες" Νταρθ. Δεν χρειάζεται να γίνουν όλοι επιστήμονες αλλά και οι μαστοράτζες δεν είναι ανάγκη να είναι αγράμματοι. Επίσης ο καθένας μπορεί να έχει ως ιδανικό τη γνώση -ας πούμε για την προσωπική εξέλιξη- χωρίς να έχει σκοπό να την χρησιμοποιήσει για βιοποριστικούς σκοπούς (π.χ. η μουτσούνα μου που είναι πολύ ευχαριστημένη ως νοικοκυρά).
Η αλήθεια είναι ότι το εκπαιδευτικό σύστημα σε αυτή τη χώρα χρειάζεται ένα γερό ξήλωμα και να φτιαχτεί από την αρχή. Αλλά ποιος το κάνει;
Vas μου όπως παρατήρησες ήδη έχω αναφέρει ότι η παιδεία πρέπει να είναι για όλους. Το γεγονός ότι οι περισσότεροι άνθωποι αδιαφορούν οι ίδιο να μορφωθούν με στενοχωρεί αφάνταστα.
Πίστεψέ με όμως, τα πανεπιστήμια δεν έχουν ως στόχο να μορφώσουν. Ο στόχος "μόρφωση" τελειώνει στο λύκειο. Και δυστυχώς καταστρέψαμε τις δύο τελευταίες τάξεις του και τον σταματάμε ακόμα νωρίτερα.
Η μόρφωση του πανεπιστημίου είναι εντελώς διαφορετικής χροιάς από αυτή που ζητάμε και ούτε το 80% των φοιτητών που φοιτούν αυτή τη στιγμή στα ιδρύματα δεν έχει την διάθεση να την κατακτήσει.
Ο στόχος του πανεπιστημίου δεν είναι ούτε η μόρφωση αλλά ούτε η επαγγελματική αποκατάσταση. Απλά μέσω σπουδών μπορεί και να αποκατασταθείς. Αλλά ο στόχος είναι εντελώς διαφορετικός.
Το πρόβλημα λοιπόν που δημιουργήθηκε είναι ότι επειδή στην γενιά των πατεράδων μας οι σπουδαγμένοι τύγχαναν άμεσης αποκατάστασης δημιουργήθηκε η εντύπωση στον κόσμο ότι οι σπουδές σημαίνουν αποκατάσταση. Λάθος μέγα. Και εμείς αλυσιδωτά όχι μόνο διαιωνίζουμε αλλά μεγαλώνουμε και το πρόβλημα...
Κατ΄αρχήν να πώ ότι δεν θίγω / κρίνω τα ελληνικά πανεπιστήμια, απλά αναρωτιέμαι γιατί να μην 1) υπάρχουν και ιδιωτικά πανεπιστήμια και β) τα τελευταία να μην είναι ισότιμα με τα δημόσια.
Mαρκησία του ο, συμφωνώ μαζί σου. Η φτηνή έως τζάμπα εκπαίδευση είναι μύθος στην Ελλάδα, κοστίζουν τα φροντιστήρια, τα συγγράμματα και αν περάσει το παιδί σε άλλη πόλη η διαβίωση + ότι άλλο που μου διαφεύγει τώρα.
Εργοτελίνα, καλώς ήρθες στο μπλόγκ μου. Σίγουρα αφού δεν το είδαμε ακόμη, οπότε δεν το βαφτίσανε με οποιοδήποτε όνομα
Darthiir, έχεις δίκιο σε θέματα Πανεπιστημιακής μόρφωσης, ο μέσος έλληνας πτυχίο θέλει να πάρει όχι να μορφωθεί. Πτυχίο = δουλειά, λεφτά κλπ. Με αυτές τις απαιτήσεις οι ίδιοι οι φοιτητές υποσκελίζουν τον εαυτό τους. Παίρνουν το χαρτί, πάνε στο εξωτερικό και δεν ξέρουν τίποτα. Λίγοι μπορούν να παρακολουθήσουν χωρίς έξτρα μαθήματα κλπ.. Ομως το θέμα παραμένει. Εφόσον όλοι οι γονείς θέλουν πτυχιούχους άνεργους γιόύς και κόρες γιατί να μην δημιουργηθούν και ιδιωτικά πανεπιστήμια? Γιατί να φεύγουν έξω τα παιδιά?
Chloe, συνεχίζω να μην "βλέπω" τη σελίδα σου. Εχεις μήπως "βαριές" φωτογραφίες βάλει?
Κέρβερε, η κάθε κυβέρνηση που έρχεται κάθε φορά ξηλώνει κάποια θέματα παιδείας, γι΄αυτό γίνεται αυτή η μπαχαλοποίηση. Είναι το ράβε-ξήλωνε που έχει φτιάξει το χάλι αυτό.
με καλύπτει ο νταρθ... και α ςμην κολλάνε μερικοί μερικοί στα ορθογραφικά λάθη.. έλεος ρε παιδιά, από αυτό που είπε το "πειθετε" σου έμεινε; και περισσότερο συμφωνώ σχετικά με το λύκειο και τις 2 τελευταίες τάξεις του που τις εχουμε αφιερώσει όχι στη γενική παιδεία αλλά στην επαγγελματική αποκατάσταση.
Αλλαγές χρει΄ζονται, αλλά δε νομίζω ότι ο σωστός τρόπος είναι αυτός που προτείνεται τώρα.
Μαριλίνα δεν κολλάω στα ορθογραφικά,αλλά οταν γράφουμε κάτι ας το γράφουμε σωστά τουλάχιστον.Αν ο νταρθ ήταν σπουδασμένος που ούτε σπουδασμένος χρειάζεται να είναι κάποιος για να ξέρει πως γράφονται οι λέξεις,θα την έγραφε σωστά.Στοιχειώδεις γνώσεις ορθογραφίας χρειάζονται...απλά είναι πολυ σοβαρό όταν κάποιος γράφει ανορθόγραφα και...άσχημο.Τέτοια λάθη που βγάζουν μάτι,δεν συγχωρούνται.Δηλαδή Μαριλίνα αν έγραφα κάπου τη λέξη "κυτάω" αντί για το "κοιτάω" θα μου έδινες συγχαρητήρια?ενα ανορθόγραφο κείμενο είναι πολυ πιο άσχημο για κάποιον να το διαβάζει απο ενα ορθογραφικό που δεν έχει λάθη.
προς τον νταρθ-υποδείξεις σε κανέναν δεν κάνω ούτε ο Μπαμπινιώτης είμαι,αναφερόμενος δε στην Μαριλίνα,δεν πρέπει να νομιμοποιείται το λάθος."ε σιγά και τι έγινε?" ή "έλεος,στο "πείθετε" θα κολλήσουμε?"
ενας γνωστός μου κάποτε έστελνε μηνύματα στη κοπέλα του και ρωτούσε εμένα πως γράφεται η τάδε ή η δείνα λέξη,γιατι δεν ήθελε να της τα στείλει ανορθόγραφα.
περισσότερα...στο blog μου,θα αναφερθώ και στο ζήτημα των ιδιωτικών πανεπιστημίων-απο την δική μου σκοπιά.
Πάω στους φοιτητές μου να τους πώ να ξεχάσουν όσα τους έμαθα και σκίζω πάραυτα τα πτυχία μου τώρα που μου έκανε ο κοντός τα μούτρα κρέας...
Η ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ δεν έχει σημασία, σας παρακαλώ μην μαλώνετε για αυτό. Σημασία έχουμε εμείς, οι απόψεις μας και όχι αν το αυγο του Κολόμβου έγινε αβγό, η όμελέττα-ομελλέτα.
Διορθώστε με αν λέω βλακείες σας παρακαλώ.
Ντάρθ, Μαριλίνα, κοντέ, όλοι σας δεν θα ήταν πιό ωραίο να μην υπήρχαν εισαγωγικές εξετάσεις, να μην εστιάζονται τα παιδιά σε ορισμένα μαθήματα στις τελευταίες τάξεις αλλά να έμπαιναν ΟΛΟΙ χωρίς εξετάσεις με τον βαθμό του απολυτηρίου μόνο? Πού θα τους βάλουν όλους αυτους τα πανεπιστήμια. Τα τελευταία να γίνουν ΤΟΣΟ ΔΥΣΚΟΛΑ που ναί μεν πολλοί θα μπαίνουν αλλά λίγοι θα βγαίνουν..
Πόσο εφικτό είναι αυτό για την Ελλάδα?
Ο στόχος των δύσκολων πανεπιστημίων είναι να φοιτούν όσοι επιλέγουν την επιστήμη, ενώ οι αλιευτές χαρτιών για καδράκια, να προωθούνται σε άλλες σχολές.
Τι θα πεί ισότιμο ? Ισότιμο με τι?
Συγχέουμε την μόρφωση ,με την επαγγελματική αποκατάσταση που έχει σαν σκοπό να καλύψει τις βιοποριστικές ανάγκες.
Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια η εκπαιδευτήρια η όπως θέλετε να τα ονομάσουμε λειτουργούν εδώ και πολλά χρόνια. Το ζητούμενο είναι να αναγνωριστεί η "ισοτιμία" γιά να μπορέσουν οι κάτοχοι των πτυχίων αν προσληφθούν στο Δημόσιο να έχουν τα ίδια τυπικά προσόντα με τους αποφοίτους των ΑΕΙ.
Δυστυχώς ζούμε σε ένα μορφωτικό μεσαίωνα και προφανώς ηδονιζόμαστε να χρηματοδοτούμε την ανάπτυξη των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της Αμερικής,του Ηνωμένου Βασιλέιου, της Ιταλίας, Γερμανίας, Τσεχίας, Ρουμανίας και αλλάχού. Τα τελευταία 55 χρόνια πληρώνουμε σε σπουδαστικό συνάλλαγμα περίπου 250 εκατ € ανά έτος, η χωρίς τόκους 13,7 δισ €. Τα χρήματα αυτά έχουν πληρωθεί εκτός ελλάδος χωρίς να μετράμε και τα μαύρα ( εννοώ γιά τα νομίσματα των 100 δολλάρίων που στέλνανε παλιά οι γονείς μέσα σε περιοδικά στα παιδιά τους). Λοιπόν εγω υπολογίζω αυθαίρετα ότι όλο το παραμύθι έχει καλώς η κακώς στοιχίσει περί τα 20 Δις €. Αυτά τα χρήματα δεν είναι σωστό να έιχαν μείνει εδώ?
Αφού καλώς η κακώς ο έλληνας γονιός έχει τα χρήματα να πληρώσει γιά τους δικούς του λόγους, την μόρφωση η όπως αλλοιώς θέλετε να βαφτίσουμε την δραστηριότητα μετά το λύκειο, τι να κάνουμε ? Να πηγαίνουν τα χρήματα εκτός ελλάδος ?
Το θέμα είναι οι επαγγελματικοί σύλλογοι να θεσπίσουν τα κριτήρια, βάσει των οποίων κάποιος μπορεί να εξασκήσει επάγγελμα και να ορίσουν στην συνέχεια ποία τμήματα ικανοποιούν τα κριτήρια αυτά.( έτσι λύνουμε και το πρόβλημα ΑΕΙ ΤΕΙ, που σε κάποιες ειδικότητες μπορεί να έχουμε εμφύλιο πόλεμο)Βέβαια όλα τα τμήματα κρίνονται γιά το επίπεδο σπoυδών και αν κάποιο τμήμα γιά χ λόγους προσφέρει σπουδές που είναι κάτω από το επιθυμητό επίπεδο, τότε οι απόφοιτοι του γιά την περίοδο μετά την υποβάθμιση και μέχρι να ξαναγίνει αναβάθμιση, θα καλούνται δώσουν εξετάσεις γιά επαγγελματική ισοτιμία. Εχει συμβεί στην Αγγλία επαγγελματικός σύλλογος να καθαιρέσει καθαρόαιμο Πανεπιστήμιο και να αναγνωρίσει ένα τότε "ΤΕΙ" ισότιμο ώστε ο απόφοιτος να πάρει τον τίτλο CEng (Chartered Engineer), κάτι σαν μέλος του ΤΕE. (κάτι τέτοιο στη Ελλάδα, ισοδυναμεί με χειροτονία γυναίκας παντρεμμένης και χωρισμένης με δύο παιδιά σε Μητροπολίτη).
Μακάρι να γίνουν τα Ιδιώτικά "Πανεπιστήμια" και να απελευθερωθούν χρηματικοί πόροι ώστε να δαπανηθούν σε βασική και εφαρμοσμένη έρευνα γιά να δούν τα εγγόνια μας μία άσπρη μέρα............
H ΠΑΙΔΕΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΔΩΡΕΑΝ,ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ.
@πρεζα tv
Γιατί ΠΡΕΠΕΙ ? Τι σημαίνει ΠΡΕΠΕΙ. Από που αντλείς την εξουσία γιά να εκστομίσεις την λέξη ΠΡΕΠΕΙ ?
μαρίνα διαφωνώ... το λύκειο είναι ξέχωρο απ το πανεπιστημιο. στο λύκειο παίρνεις γενική μόρφωση ενώ στο πανεπισ΄τημιο καταρτίζεσαι.
για μένα το πιό σωστό θα ήταν αν θες τη γνώμη μου να τελειώνουμε κανονικά το λύκειο, και όποιος θέλει να σπουδάσει κάτι, να μην περνάει όπου τύχει, αλλά να δίνει εξετάσεις στο πανεπισ΄τημιο που θέλει με βιβλιογραφία. Να δίνει δλδ εξετάσεις για εκέι που θέλει να περάσει. Αυτό το πράγμα που συνδέουμε το λύκειο με το πανεπισ΄τημιο είναι μεγάλο λάθος.
@κοντός. Αν είδες ποτέ τι σπουδάζω, θα καταλάβαινες πόσο σημαντική θεωρώ την ορθογραφία, αλλά ακόμα και στη σχολή μαθαίνουμε ότι η αποτελεσματική επικοινωνία προηγείται σε σημασία της ορθογραφίας.
Μαρίνα μου η πρότασή σου όχι μόνο είναι ανέφικτη αλλά δημιουργεί μεγάλα κοινωνικά προβλήματα. Η Μαριλίνα μέσα σε 3 γραμμές εντόπισε με ακρίβεια το πρόβλημα της παιδείας σήμερα. Η ανάλυση και επεξήγηση βέβαια των 3 αυτών γραμμών είναι πολύ μεγαλύτερη από τα σεντόνια που γράφω συνήθως. Πάντως η απουσία εξετάσεων και ανάπτυξης του πνεύματος ευγενούς ανταγωνισμού είναι η μεγαλύτερη κοινωνική καταστροφή που έχουμε επιτελέσει.
Το γεγονός ότι κάποιοι εθελοτυφλώντας πληρώνουν αδρά δεν σημαίνει ότι πρέπει να τους ικανοποιήσουμε καταστρέφοντας ακόμα περισσότερο την κοινωνία μας. Αντιθέτως πρέπει να τους σταματήσουμε ή αλλιώς... ας φάνε το κεφάλι τους. Δεν θα συντελέσουμε όμως στην καταστροφή ένός ολόκληρου κοινωνικού συνόλου επειδή κάποιοι δεν έχουν μυαλό.
Επειδή απευθύνονται σε κάποιους ματσωμένους γονείς που θα πληρώσουν όσο-όσο για τα βλαστάρια τους προκειμένου να μορφωθούν?
Ετσι κι αλλιώς πληρώνουν, είτε εδώ (σε Deree και παρεμφερή), είτε σε χώρες τις ΕΕ.
Ενας από τους καλύτερους μύθους που προπαγανδίζουν οι υποστηρικτές του Κρατικού μονοπώλιου της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι αυτός. Μονάχα οι λεφτάδες μπορούν να πληρώσουν για την εκπαίδευση τους.
Η αλήθεια είναι ότι οι περισσότεροι από τους χιλιάδες νέους που σπουδάζουν στο εξωτερικό ή στο εσωτερικό σε κολέγια όπως το Deeree δεν διαφέρουν από τους σπουδαστές των Κρατικών Πανεπιστημίων ή γενικότερα από τον μέσο Έλληνα.
Οι φοιτητές του εξωτερικού είναι πάνω από 60.000 (είμαστε πρώτοι στην εξαγωγή φοιτητών παγκοσμίως αναλογικά και τρίτοι με απόλυτους αριθμούς), και οι φοιτητές των κολεγιων και των ιΙΕΚ περίπου 20.000. 80.000 οι "λεφτάδες" στην χώρα μας λοιπόν... αν βάλουμε μέσα και ένα μέρος (πολύ μεγάλο κατά την άποψη μου) των ατόμων που ήδη σπουδάζουν σε Κρατικά Πανεπιστήμια αλλά έχουν την οικονομική δυνατότητα να σπουδάσουν στο εξωτερικό/κολέγιο σε περίπτωση που δεν περνούσαν τότε βλέπουμε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των ελλήνων σπουδαστών (στο σύνολο τους) έχει την δυνατότητα να πληρώσει για την εκπαίδευση του αν θέλει. Εκτός και αν στα Κρατικά Πανεπιστήμια περνάν μονάχα "οι πτωχοί" και όλοι οι "λεφτάδες" είναι στουρνάρια (δεν γράφουν 18 ή 19 στα 20) και πληρώνουν για την εκπαίδευση τους.
sorry όχι τρίτοι στους απόλυτους αριθμούς, από τους πρώτους ήθελα να πω. Τέσπα αν υπάρχει και η επιλογή των ιδιωτικών πανεπιστημίων οι περισσότεροι Έλληνες μπορούν να την διαλέξουν. Πέραν από την ωφελιμιστική σκοπιά (χρήματα που φεύγουν στο εξωτερικό και που θα μπορούσαν να ξοδεύονται στην Ελληνική Αγορά) είναι και θέμα Ελευθερίας. Ελευθερία να μπορείς να παρέχεις αυτήν την υπηρεσία αν μπορείς και ελευθερία να διαλέξεις άλλον παροχέα πέραν του Κρατικού.
Τώρα τι το συζητάμε. Η καθημερινότητα από μόνη της έχει δώσει λύσεις..... Τι παει να πει λεφτάς κλπ. O Πραγματικός ΔΙΑΠΛΕΚΟΜΕΝΟΣ ΛΕΦΤΑΣ έχει στείλει τα παιδιά του στο Κολλέγιο και έχουν κάνει το επταετές Λύκειο η το ΙΒ και μετά οι έξυπνοι έχουν πάρει BSc σε 3 εξάμηνα + 2 εξάμηνα του επταετούς δηλαδή σε ηλικία 20,5 ξεκινάνε Master η έχουν γίνει δεκτά σε Ivy League Πανεπιστήμια που σήμαίνει ότι στα 21 τους δουλεύουν στη Wall Street όταν οι συνομίλικοι οτυς παίζουν πετροπόλεμο στη Μητροπόλεως.
Ας ξυπνήσουμε και ας έρθουμε σε επαφή με το διεθνές περιβάλλον και με τη διεθνή πρακτική και ας αφήσουμε κατά μέρος τα ΠΡΕΠΕΙ
Θα σου υπενθυμίσω ότι η αθρόα προσέλευση φοιτητών υποβαθμίζει το επίπεδο σπουδών. Η αθρόα παροχή πτυχίων υποβαθμίζει την ποιότητά τους και οδηγεί στην αναζήτηση ακόμα περισσότερων. Τέλος αν σε πείραξε τόσο πολύ η λέξη πρέπει θα σου υπενθυμίσω ότι η πολλή ελευθερία βλάπτει, άσε που η έννοια της ελευθερίας αυτοκαταργείται όταν δεν υπάρχουν περιορισμοί.
Οι άνθρωποι πρτέπει να έχουν ίσες ευκαιρίες. Όχι ίσες απολαβές. Σε όλα τα επίπεδα.
πρέπει, συγνώμη... ΠΡΕΠΕΙ όχι πρτέπει....
@darth
Αθρόα προσέλευση φοιτητών που ? Νομίζεις ότι πολλοί άνθρωποι θέλουν να κάθονται κλεισμένοι σε ένα δωμάτιο η βιβλιοθήκη και να στοχάζονται αν η γάτα του Shroedinger είναι ζωντανή η νεκρή? Μία λογιστικούλα θέλουν να μάθουν, η βασικές αρχές μάρκετινκ και πωλήσεων, να βρουν στην συνέχεια μία δουλίτσα και να απολαμβάνουν με την Δουλτσινέα τους το Μουντιάλ σε 42άρα οθόνη τρώγοντας πίτσα η σουβλάκι!!!11111
Τι το κακό βρίσκουμε να παρουν ένα πτυχίο πληρώνοντας γιά αυτό. Δηλαδή τι το κακό έχει, άν έχουμε πολλούς πτυχιούχους.
Ευκαιρίες γιά δουλειά μας λείπουν και τελικά η ελληνική οικονομία δεν έχει ανάγκη από rocket scientists (κρίμα!!!), αλλά λογιστές και πωλητές ψάχνει να βρει....
Ας πανε τα παιδιά να σπουδάσουν όπου διευκολύνονται και μετά οι επαγγελματικοί σύλλογοι ας θεσπίσουν τα κριτήρια βάσει των οποίων κάποιος μπαίνει σε profession. Η ζωή και η καθημερινότητα έχει αρκετά φίλτρα να ξεχωρίσει τους ικανούς.... Αλλά ας μη βάζουμε εμπόδια στην μόρφωση. Τελικά μόρφωση είναι, δεν είναι ελέυθερη διακίνηση ναρκωτικών. Ας είμαστε φιλέλεύθεροι και μεγαλόκαρδοι.....
Preza Tv, ωραία θα ήταν να ήταν δωρεάν η παιδεία για όλους, έλα όμως που δεν είναι? Την πραγματικότητα κύττα, το τώρα άσε τα πρέπει και τα όνειρα.
Μαριλίνα, συμφωνώ ότι οι εξετάσεις για το απολυτήριο θα έπρεπε να είναι ξέχωρες των πανελληνίων που αναγκαστικά όλους τους προωθούν πρός τις Σχολές άσχετα αν θέλουν να σπουδάσουν ή όχι. Για το θέμα εισαγωγής σε σχολές βάσει βιβλιογραφίας ακούγεται πολύ καλό. Πάρα πολύ καλό. Είναι όμως εφικτό στην Ελλάδα?
Ντάρθ, όταν λέω ότι είμαι υπέρ των ιδιωτικών πανεπιστημίων εννοώ ότι τα πανεπιστήμια αυτά θα είναι τύπου Deree, θα μπαίνουν οι φοιτητές βάσει εξετάσεων και θα δουλεύουν για να πάρουν πτυχίο, δεν θα αγοράζουν τα πτυχία τους. Επίσης γιατί σε χαλάει η αθρόα προσέλευση φοιτητών στα πανεπιστήμια και γιατί θεωρείς ότι όσο περισσότερα πτυχία δίνονται τόσο το χειρότερο? Αν τα παιδιά θέλουν να σπουδάσουν και να πάρουν πτυχίο σε Γεωγραφία και Βιβλιοθηκονομία δεν μπορεί κανείς να τους εμποδίσει. Και γιατί να το κάνει? Ετσι κι αλλιώς δουλειά δεν θα βρούν βάσει αυτών που σπούδασαν, οπότε αφου μορφώνονται για την πλάκα τους γιατί αυτό να υποβαθμίζει το πανεπιστήμιο? Μήπως η μόρφωση πρέπει να περιορίζεται σε λίγους?
libertarian, το κείμενό σου με βρίσκει ΄σύμφωνη, θέτω το θέμα επιλογής, γιατί να μην υπάρχει επιλογή στην εκπαίδευση.
cgp μου ο άνθρωπος που περιγράφεις δεν είναι επιστήμον αλλά επαγγελματίας. Δεν πρέπει να έχει πτυχίο ισότιμο του επιστήμονα λοιπόν. Δεν διαφώνησα στην εκπαίδευση. Διαφώνησα στην ισοπεδωτική εξίσωση των πτυχίων. Σχολές επαγγελματικής κατάρτησης υπάρχουν και θα υπάρχουν και μπορούν να γίνουν όσες θέλουν με αναγνωρισμένο πτυχίο, αντίστοιχο της βαθμίδας τους όμως. Δεν μπορείς να ονοματήσεις επιστήμονα έναν επαγγελματία σαν αυτόν που περιγράφεις.
Μαρίνα, τους λόγους υποβάθμισης των πτυχίων και του επιπέδου των φοιτητών τους εξήγησα με λεπτομέρεια. Καθώς και τους λόγους για τους οποίους δεν μπορεί να ονοματιστεί πανεπιστήμιο ένα ιδιωτικό εκπαιδευτήριο. Κάνε έναν κόπο. Αν θες απτό παράδειγμα, είναι αδιανόητο να αναγκάζομαι να διδάσκω σε φοιτητές την απλή μέθοδο των τριών και την γραμμική παρεμβολή. Γνώση λυκείου που δεν την έχουν λόγω της ισοπέδωσης των εισαγωγικών διαδικασιών. Λόγω της νοοτροπίας "Έλα μωρέ... μάθεις δεν μάθεις κάπου θα μπείς". Νοοτροπία που ισχύει αν λάβεις υπ' όψη σου ότι 3 στους 4 που δίνουν πανελλήνιες εισάγωνται! Ποτέ μου δεν διαφώνησα στην μόρφωση και την απόκτηση κάποιου αναγνωρισμένου τίτλου. Στην εξίσωση διαφωνώ.
darthir μου
Ναι σίγουρα οι επιστήμονες είναι σε ειδικό κλουβί στο ζωολογικό κήπο της καθημερίνοτητας.
Και βέβαια δεν θα έχει ισότιμο πτυχίο. Κανείς δεν θα παει να τον ανταγωνιστεί, γιατί άλλωστε να πάει. Τι έχουν να χωρίσουν ?
Γιά να το κλείσουμε το θέμα. Που είναι το πρόβλημα σου? ¨οτι οι φοιτητές σου είναι αγράμματοι ?( που φταίει το Λύκειο) η μήπως οι αγράμματοι παρουν όλοι πτυχίο και αρχίσουν να διεκδικούν θέσεις ερευνητών?
Δεν γνωρίζω το γνωστικό σου αντικείμενο, δεν είμαι στην εκπαίδευση αλλά στην καθημερινότητα συναντώ παιδιά με πτυχία αλλά παπαγάλους. Οι παπαγάλοι είναι πολλές φορές και επιστήμονες με διδακατορικά που έχουν όρκιστεί ότι μετά την αναγόρευση σε διδάκτορα δεν θα διαβάσουν ούτε εφημερίδα.
Ας αφήσουμε λοπόν την διάκριση μεταξύ επιστήμονα και επαγγελματία.
Γιά εμένα ο επιστήμων πρέπει να είναι επαγγελματίας και ο επαγγελματίας να έχει το σαράκι του ερευνητή και να μελετά συνεχώς.
Αλλά ας μην εμποδίζουμε τα νεά παιδιά να σπουδάσουν ελεύθερα ότι θέλουν, με επίπεδο σπουδών βέβαια.
Η ζωή έχει φίλτρα γιά ξεκαθάρισμα πολλά διότι η επαγγελματική επιτυχία, ακόμη και γιά τον επιστήμονα είναι μαραθώνιος και όχι αγώνας ταχύτητος 100 μέτρων, που τελειώνει με τις εισαγωγικές.
Τώρα όσο γιά την αγανάκτηση σου σχετικά με την άγνοια της απλής μεθόδου των τριών κλπ μαζί σου Join the club.....
Ω δεν τα εμποδίζουμε. Τους δίδουμε ίσες ευκαιρίες.
Και δεν έχω εγώ πρόβλημα. Όλη η εκπαιδευτική κοινότητα έχει.
Αλλά ναι είμαστε προβληματικοί άνθρωποι που μας χρειάζεται κλουβί οπότε... καταργήστε μας να βρείτε την υγειά σας και μην ξαναρωτήσετε γιατί καταστρέφεται και η κοινωνία αλλά και ο πλανήτης.
Όσο δεν μας καταργείτε όμως, θα αντιδρούμε με βάση την δουλειά που μας αναθέσατε (ως κοινωνία αν εσύ θες για κάποιο λόγο να μην μετάσχεις...)
Δείτε και αυτό
http://blog.spitaki.org/2006/06/08/edw-latseio
http://www.martininstitute.ox.ac.uk/jmi/
Σαν να μη φτάνει η απειλή γιά την ίδρυση ιδιωτικών Πανεπιστημίων, σκέψου να γίνουν και ιδιωτικά ερευνητικά κέντρα, όπως το λινκ που αναφέρω.
Πριν με εξορκίσετε,παρακαλω μελετήστε το site
Δλδ οι επαγγελματίες δεν επιτρέπεται να μορφώνονται πάνω από ένα ψωροΙΕΚ;;
Διαφωνώ...
cgp, μαζέψου γιατί....
Το ερευνητικό κέντρο δεν είναι εκπαιδευτικό ίδρυμα. Έχει εντελώς διαφορετικό χαρακτήρα. Ήδη υπάρχουν πολλά ιδιωτικά ερευνητικά κέντρα. Μάλιστα έχω δουλέψει σε κάποια από αυτά.
Οι επαγγελματίες έχουν και αυτοί τις ίδιες ευκαιρίες να μορφωθούν άνω του ψωροΙΕΚ όπως το ονομάζεις εσύ vasvoe μου αλλά όχι εγώ γιατί δεν είναι καθόλου ψωρό-. Αν θέλουν ας προσπαθήσουν όπως όλος ο υπόλοιπος κόσμος. Εγώ δεν αφαίρεσα την δυνατότητα από κανέναν, εσύ λες ότι ανέφερα κάτι τέτοιο. Αντιθέτως τα "ιδιωτικά πανεπιστήμια" (που ποτέ δεν θα είναι πραγματικά πανεπιστήμια για λόγους που έχω αναφέρει εκτενέστατα) αφαιρούν την ισότητα των ευκαιριών οδηγούν στον μαρασμό της ανάπτυξης των νέων αφού... με τόσες θέσεις σε κάποια θα μπώ κι εγώ...
Άλλωστε όταν με το καλό ιδρυθούν θα θέλουν "πελάτες" για να βγάλουν τα έξοδα λειτουργίας τους οπότε θα πάρουν αδιακρίτως κόσμο για να πληρωθούν οι "θέσεις πελατών" και θα ονοματήσουν επιστήμονες ανθρώπους που ουδέποτε είχαν ιδέα τί είναι επιστήμη.
Όσο και να κουράζεστε μόνο αν ανατρέψετε την επιχειρηματολογία της ακαδημαϊκής κοινότητας ή την καταργήσετε θα σταματήσετε τις αντιδράσεις της. Όσο για τον νόμο πλαίσιο... αυτός μπορεί να περάσει, αλλά οι αντιδράσεις θα συνεχίζονται επ' άπειρο.
Μέχρι στιγμής πάντως επιχειρηματολογία για το αντίθετο δεν έχω δεί πουθενά. Μόνο τα "γιατί;" που να εξηγούμε με χιλιάδες τρόπους, αναμασώντας τα λόγια μας, αλλά απλά κλείνετε τα αυτιά σας.
Και μια άλλη διευκρίνιση που μάλλον δεν έχει γίνει κατανοητή στους περισσότερούς σας γιατί ακριβώς δεν ασχολείστε ούτε με την εκπαίδευση ούτε με τις δυνατότητες που ανοίγονται μετά στους πτυχιούχους.
Οι εργοδοσία δεν θέλει ανώτατους πτυχιούχους γιατί αναγκάζεται να τους πληρώσει μεγαλύτερους μισθούς. Πρίν μου πείτε ότι μπορεί κάποιος να ζητήσει λιγότερο μισθό από αυτόν που αντιστοιχεί στο πτυχίο του, θα σας πώ ότι απλά αυτό δεν είναι αποδεκτό γιατί η εργοδοσία γνωρίζει ότι όταν θα τους έρθει "το τσιβί στον κώλο" λαϊκά λαϊκά θα ζητήσουν αυτό που αρμόζει στην μόρφωσή τους.
Η εργοδοσία ζητά 1 ανώτατης εκπαίδευσης ανά 5 ανώτερης (εξαιρούμε τους εργάτες). Άν εσύ στους 5 ανώτερης δώσεις πτυχίο ανώτατης αμέσως αμέσως τους καταδικάζεις στην ανεργία. Η εργοδοσία θα προτιμήσει αλβανούς. Δεν ανέχεται να πληρώνει προσόντα που δεν χρειάζεται. Τα κοινωνικά προβλήματα που δημιουργεί η απελευθέρωση και εξίσωση των πτυχίων είναι τεράστια.
Αυτά γιατί μετά από ένα σχόλιο της Μαρίνας στο blog της μαριλίνας συνειδητοποίησα ότι ποτέ δεν βλέπετε όλες τις παραμέτρους.
Αν η "εργοδοσία" ,προτιμήσει "αλβανούς" και οι "αλβανοί" πετύχουν στην "δουλειά", τότε καλώς τους επέλεξε!!!!!!!
Που είναι το μεμπτό ?
Το να ανοίγει κάποιος τις πόρτες της εκπαίδευσης γιά εμένα είναι κάτι πολύ καλό. Δεν είναι όμως η μοναδική παράμετρος. Αποτελεί ευθύνη των ταγών , να δημιουργούν τις κατάλληλες συνθήκες ώστε να αναπτύσσονται οι επιχειρήσεις και να προσλαμβάνουν κόσμο. Τώρα αν έχουμε δημιουργήσει μία αγορά εργασίας που ο απόφοιτος του Πολυτεχνείου συναγωνίζεται με τον "αλβανό" τότε κάτι δεν παει καλά.
Χρησιμοποιώ την λέξη "αλβανός" ανάμεσα σε τελίτσες διότι δεν είμαι σίγουρος γιά το εννοιολογικό περιεχόμενο της λέξεως αυτής και δεν θέλω να παρεξηγηθω.
Εν πάση περιπτώσει γιά το θέμα αυτό χρειάζεται νηφαλιότης, λιγότερος πετροπόλεμος και κάπου κάπου ( δεν είναι ντροπή) αντιγραφή γιά το τι γίνεται σε άλλες πολιτισμένες χώρες.
Ας ελπίσουμε λόγω της ημέρας να έχουμε επιφοίτηση του Α. Πνεύματος στα κατάλληλα κεφάλια και να τελειώσει ομαλά, η αναταραχή που υπάρχει σήμερα στα ΑΕΙ.-
με το ψωρόΙΕΚ δεν εννοώ πως δεν θα δώσει κατάλληλη και αρκετή κατάρτιση σε κάποιον για να γίνει επαγγελματίας αλλά το κάτι παραπάνω, το πιο θεωρητικό, που ανοίγει τους ορίζοντες, προωθεί την κριτική σκέψη κτλ...
γι αυτό και θα ήθελα να υπάρχουν ιδιωτικά σχολεία -τώρα αν θα λέγονται πανεπιστήμια ή ψιλικατζίδικα προσωπικά λίγο με ενδιαφέρει. το θέμα είναι να μπορώ οποιαδήποτε στιγμή θελήσω, και στα 25 και στα 40 και στα 60, να μπορώ να πάω και να κάνω το ψώνιο μου, είτε αυτό σημαίνει πως έχω τρέλα με τη γεωγραφία, είτε πως πάντα ήθελα να γίνω μαθηματικός αλλά ποτέ δεν μπόρεσα μέχρι τότε.
έχεις κολλήσει νταρθ στο ότι όποιος γαίνει απτο πανεπιστήμιο ονομάζεται επιστήμονας και πως θα σου φάνε τον τίτλο ανάξιοι. αλλά στο πανεπιστήμιο δεν μπαίνει κανείς μόνο για να γίνει επιστήμονας αλλά και για χόμπι, όπως.χ. κάποιοι μαθαίνουν ξένες γλώσσες, άλλοι μπορεί να θέλουν να μάθουν ιστορία τέχνης.
Aν διάβαζες τις αναλύσεις μου cgp, θα έβλεπες ότι ουδέποτε είπα ότι η εκπαίδευση δεν πρέπει να είναι ανοιχτή. Μάλλιστα για την ακρίβεια στο ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο είναι ανοίχτη. Μπορείς άνετα να παρακολουθήσεις όλες τις διαλέξεις και να συνδιαλεχθείς με όλους τους καθηγητές. Η παροχή πτυχίων δεν πρέπει να είναι ελεύθυερη. Και δεν πρέπει να είναι γιατί ακριβώς ουδέποτε είπα ότι είναι μεμπτο για την εργοδοσία να συμπεριφέρεται έτσι. Είπα ότι ΕΠΕΙΔΗ συμπεριφέρεται έτσι, ας μην δημιουργούμε ανέργους.
vas δεν έχω κολλήσει σε τίποτε. Δεν το σηνηθίζω. Αναπτύσσω επιχειρηματολογία η οποία δεν αντιμετωπίζεται από απέναντι. Όσο δεν αντιμετωπίζεται δεν έχω λόγο να πεισθώ για κάτι άλλο. Το να θες να μάθεις κάτι από χόμπυ μπορείς πάντα να το κάνεις μια και η δημόσια (και όχι η ιδιωτική) εκπαίδευση είναι ανοιχτή προς ολους. Το χόμπυ όμως δεν είναι πτυχίο και όποιος πάει για χόμπυ είναι δεδομένο ότι δεν θα φτάσει ςτην κορυφή για να δικαιούται το πτυχίο.
Τέλος δεν σου αφαιρώ το δικαίωμα να θες να και ζητάς ιδιωτικά σχολεία. Επειδή όμως κατά την δική μου ιδεολογία και ανάλυση καταργούν την ισότητα των πολιτών ως προς τα δικαιώματά τους, έχω και εγώ κάθε δικαίωμα να ζητώ την κατάργησή τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι είμαι εγώ ή εσύ κολλημένος κάπου. Ο καθένας μας ας αγωνισθεί ώστε να περάσει η δική του άποψη στην κοινωνία.
Και σε τελευτάια ανάλυση, όπως είπα και αλλού, για την υγεία σας ρωτάτε γιατρό, για την οικονομία σας λογιστή, για τα ηλεκτρικά σας ηλεκτρολόγο... ε για την παιδεία σας μήπως θα ήταν φρόνιμο να ρωτάτε και κανέναν εκπαιδευτικό ή εκεί είστε ήδη γνώστες και μπορείτε να λύσετε τα προβλήματα μόνοι σας;
Απλούστατα όποιος έχει μπει με διάβασμα και κόπο, δεν μπορεί να δεχτεί ότι άλλοι θα μπαίνουν απλώς πληρώνοντας. Και βγαίνοντας θα έχουν το ίδιο πτυχίο. Και, παράλληλα, οι κύριοι καθηγητές των δημοσίων πανεπιστημίων δεν μπορούν να δεχτούν να υποβαθμιστεί ο δικός τους ρόλος...
So simple.
Darthiir, εγώ δεν ΣΕ κατηγόρησα ποτέ και πουθενά ότι δεν έχεις επιχειρήματα. Αντίθετα έχεις και πολλά και πολύ καλά. Απλά δεν συμφωνούμε. Αλλά άσε μου το δικαίωμα να διαφωνώ.
Σε ευχαριστώ θερμά που αφιέρωσες το χρόνο σου για να γράψεις τις απόψεις σου. Ελπίζω απο την ανταλλαγή αυτή των σκέψεων κάτι θετικό να προκύψει για όλους μας.
Αυτή τη στιγμή, ή μάλλον εδώ και δύο χρόνια, υπάρχει και λειτουργεί κανονικότατα το πρώτο ιδιωτικό πανεπιστήμιο στην Ελλάδα. Όταν υπάρχει θέληση, υπάρχει και τρόπος να γίνουν όλα ΝΟΜΙΜΑ.
Τα κέντρα ελευθέρων σπουδών που υπάρχουν και κάνουν χρυσές δουλειές τα τελευταία 20 χρόνια στην χώρα μας, δεν θα έπρεπε με κάποιον τρόπο να ενταχθούν στο σύστημα με σκοπό τον έλεγχό τους;
Darthiir, θα μπορούσες να μας αναφέρεις τα τελευταία στατιστικά στοιχεία και πηγές, σχετικά με την διεθνή αξιολόγηση των Ελληνικών Ιδρυμάτων; Να δούμε ποια Σχολή κατατάσσεται στις 10 καλύτερες της Ευρώπης και να χαρούμε;
To post αυτό ήταν αφορμή για να ξεκινήσω μια μικρή σειρά post για το εκπαιδευτικό σύστημα, όπως το ζω εγώ.
Αφελέστατη ερώτηση (τί να κάνω, κόλλησα από το Μάρκο...):
Άμα δεν θες να γίνεις βιολόγος τοπτυχίο τί το χρειάζεσαι; Δεν σου φτάνει ότι το σπουδάζεις και μαθαίνεις γι' αυτό;
Δεν καταλαβαίνω γιατί τόση λύσσα για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Και τόση στεναχώρια για τα εκατομμύρια που φεύγουν εκτός Ελλάδας μαζί με τους φοιτητές που σπουδάζουν έξω. Λες και άμα γραφτούν σε ένα ιδιωτικό πανεπιστήμιο μες στην Ελλάδα τα λεφτά αυτός που έχει το πανεπιστήμιο θα τα χαρίσει πίσω στο λαό!
Προσωπικά θεωρώ την παιδεία κάτι πολύ ιερό για να το αφήσω να λειτουργεί με νόμους της αγοράς. Αναρωτήθηκε κανείς αν στο ιδιωτικό πανεπιστήμιο του τάδε επιχειρηματία που πουλάει κινητά τηλέφωνα, θα μπορέσει ένας επιστήμονας να κάνει έρευνα για το πόσο βλαβερή είναι η ακτινοβολία των κινητών τηλεφώνων; Ή ένας καθηγητής φιλοσοφικής που αυτή τη στιγμή στο δημόσιο πανεπιστήμιο στέκεται κριτικά απέναντι σε ότι θέλει ακόμα και στον εργοδότη του, το κράτος, θα μπορέσει να σταθεί ενάντια στον εργοδότη του, ιδιοκτήτη του πανεπιστημίου; Δε νομίζω.
Και κάποιοι λένε για κανόνες και ισοτιμίες με το δημόσιο πανεπιστήμιο. Ε μην τρελαθούμε τώρα. Δείτε στην εργασία τι γίνεται και πόσο τηρούνται οι κανόνες και φανταστείτε πως θα είναι και τα ιδιωτικά πανεπιστήμια.
Ο δημόσιος χαρακτήρας της ανώτατης εκπαίδευσης διασφαλίζει την ακαδημαϊκότητά της.
Κι αυτό το άγχος όλοι να γίνουν γιατροί ή κομπιουτεράκηδες. Επειδή τυγχάνει να τελειώνω τώρα σχολή Μηχανικών Υπολογιστών, ενημερώνω όλους αυτούς που αποτυγχάνουν στις πανελλήνιες και τρέχουν να αγοράσουν το πτυχίο τους από τις λαϊκές πανεπιστημιακές αγορές της Αγγλίας ότι αν δεν κατάφεραν να τα βγάλουν πέρα με τα μαθηματικά του Λυκείου, δεν έχουν στο ήλιο μοίρα με τα μαθηματικά του πανεπιστημίου!
Επομένως έχει μία μικρή σοφία το παρόν σύστημα και για κάποιο λόγο έμειναν στην απέξω κάποιοι.
Τώρα αν κάποιοι θέλαν να σπουδάσουν κάτι και δεν μπόρεσαν, ε αυτό δεν ισχύει για σχολές όπως η ιατρική. Έλεος! Πόσους γιατρούς πια να βγάλουμε. Όσες ανάγκες έχει το ελληνικό κράτος τις καλύπτει. Από εκεί και πέρα λογικό είναι να πάνε σε άλλη χώρα να σπουδάσουν με τη λογική ότι θα απορροφηθούν από εκείνη τη χώρα.
Το ανέκδοτο βέβαια που είδα ήταν ότι τα ελληνικά πανεπιστήμια είναι στα 10 καλύτερα της ευρώπης. Χαχαχαχα. Ναι. Τώρα που κοιτούσα για μεταπυχιακά στην Ευρώπη και ετοιμάζομαι και σε δυο μήνες να φύγω κιόλας, μπορώ να σας πω ότι δεν μπορούμε ούτε να συγκριθούμε με την Ευρώπη.
Ποιοι είναι όμως οι πραγματικοί λόγοι. Σωστά αναφέρθηκαν προηγουμένως η απαξίωση από φοιτητές και καθηγητές. Οι πρώτοι χαρακτηρίζονται από παντελή έλλειψη αγάπης για μάθηση και πηγαίνουν στο πανεπιστήμιο απλά για να κάνουν ντόλτσε βίτα και οι δεύτεροι την έχουν καταβρεί με την επιχειρισούλα που στήνουν εντός ή εκτός του πανεπιστημίου και βγάζουν το τρελό χρήμα. Σημειώνω επίσης ότι οι καθηγητές μας αρνούνται να αξιολογηθούν, όπως γίνεται σε όλο τον κόσμο. Προφανώς οι δικοί μας καθηγητές έχουν φτάσει σε μια τόσο ανώτατη μορφή νιρβάνας που θα ήταν ιεροσυλία να τους αξιολογήσουμε.
Η μεγαλύτερη, όμως, απαξίωση του δημόσιου πανεπιστημίου έρχεται από το Υπουργείο Παιδείας. Όταν τα χρήματα που δίνονται για την παιδεία αντιστοιχούν στο 3.5% του ΑΕΠ τη στιγμή που πριν από δέκα χρόνια η Σουηδία έδινε 9% του ΑΕΠ της για την Παιδεία, καταλαβαίνετε πόσα χρόνια πίσω είμαστε ακόμα. Είναι σα να θες να τρέξεις ένα σούπερ μάρκετ με προϋπολογισμό μπακάλικου.
Από εδώ φαίνεται αν έχουμε δώσει ποτέ την ευκαιρία στο Δημόσιο Πανεπιστήμιο για να μας αποδείξει την αξία του.
Να σημειώσω επίσης ότι στην Σουηδία δεν υπάρχουν δίδακτρα ούτε για τους ξένους φοιτητές!!!! Δηλαδή οι άνθρωποι σπουδάζουν τα παιδιά τους και σπουδάζουν και εμάς από πάνω!!!!
Τώρα αν εσείς επιμένετε να έχετε σαν πρότυπο αντί για το σκανδιναβικό σύστημα, το αμερικανάκι που δουλεύει από τα 16 του στο φαστ φουντάδικο για να βγάλει λεφτά για το κολλέγιο, χάρισμά σας.
Δημοσίευση σχολίου