Χθές σε κυριακάτικη εφημερίδα διάβασα άρθρο αφιερωμένο στην ποδηλασία. Η ιδέα είναι να αφήνουμε το τουτού μας σπίτι και να πηγαίνουμε με ποδήλατο σε προορισμούς. Η ιδέα (που έχει εφαρμοστεί εδώ και δεκαετίες σε άλλα μέρη) είναι πολύ καλή. Μία ερώτηση΄έχω μόνο να κάνω πρός τους Δήμους των Αθηνών.
Είναι εφικτή η ποδηλασία στην Αθήνα? Είναι οι κάτοικοι της πόλεως αυτής έτοιμοι να καταλάβουν ότι χρειάζονται να σέβονται/προσέχουν ΚΑΙ τα ποδήλατα όταν οδηγούν? Εδώ δεν σέβονται ο ένας τον άλλο, τους πεζούς τους έχουν χ..αιρετισμένους, οι ποδηλάτες έλλειπαν.
Σήμερα το πρωϊ, επί της Λεωφόρου Ποσειδώνος στο ύψος του Φλοίσβου, ένας οργανωμένος ποδηλάτης πήγαινε πρός Αθήνα-Πειραιά. Είχε το κράνος του, τα γάντια του, επιγονατίδες, κλπ. Πήγαινε όσο πιο δεξιά μπορούσε. Δίπλα του οδηγός ΙΧ που έκανε σφήνες απο αρκετή ώρα. Κόκκινο το φανάρι. Σταματάει ο ποδηλάτης, φρενάρει ο σφηνάκιας απότομα πίσω του, κορνάρει νευριασμένος και κολλάει στη πίσω ρόδα του ποδηλάτη. Γυρνάει ο ποδηλάτης
"Τι θές ρε φίλε?"
"Κωλομαλάκα, κότα, έχασες το φανάρι, άντε προχώρα".
"Κόκκινο, στραβούλιακα"
"Αει γ..που θα μου πείς εμένα, κατέβα κάτω αν είσαι άντρας..πορδή..αδελφάρα"
Και ο ποδηλάτης γύρισε τη ρόδα του αριστερά και τον έκλεισε. Αναγκαστικά θα κατέβαινε κάτω απο το τουτού για να μετρήσουν ποιός την έχει πιο μεγάλη....τη γλώσσα.
Μαζεύτηκε κόσμος, ο περιπτεράς πρώτος που ήταν και κοντά..ο σφηνάκιας ήταν ήδη έξω έβριζε τα ποδήλατα, όλα τα είχε η Μαριωρή κλπ.
Δεν ξέρω τι έγινε μετά γιατί προχώρησα.
Θέλω να πώ ότι ναί μεν να ποδηλατούμε αλλά και λίγος σεβασμός πρός όσους οδηγούν και ΔΕΝ ρυπαίνουν δεν βλάπτει.
Κατάλαβες Ελληναρά μου?
9 σχόλια:
σημασια δεν εχει να βαλουμε ποδηλατα.
σημασια εχει να διαχειριστουμε καλυτερα τα υπαρχοντα μεσα
Είμαι πολύ φίλος με το αυτοκίνητο. Αλλά το ότι χθες ξημερώματα από 12:10 μέχρι 01:25 έψαχνα πάρκινγκ στου Ζωγράφου κάνοντας κύκλους αντί να είμαι αγκαλιά με την κοπέλα μου, και φυσικά το γεγονός ότι αυτή είναι η συνήθης κατάσταση με έχει φτάσει στα όρια μου. Σκέφτομαι πολύ να ξεσκονίσω το bmx μου όσο αστείος κι αν μοιάζω πάνω του.
Νομίζω ότι υπάρχουν δυο ξεχωριστά θέματα.
Το ένα είναι η χρήση του ποδηλάτου.
Δυστυχώς δεν μπορεί να είναι λύση στην καθημερινή μεταφορά. Τουλάχιστον έτσι όπως είναι σχεδιασμένοι οι δρόμοι, αλλά και οι θερμοκρασίες στη χώρα μας.
Το να κινηθείς καμιά 10αρια χιλιόμετρα πάνω στο ποδηλατό σου, με τη ζέστη που κάνει, θα σε αναγκάσει να ψάχνεις και για ντουσιέρα!!
Από την άλλη είναι το θέμα της αγωγής. Κυκλοφοριακής και άλλης.
Αυτό δεν έχει να κάνει με τα μέσα μεταφοράς, αλλά με αυτά που μεταφέρεις μέσα σου.
Να θυμίσω όμως ότι ο ΚΟΚ αλλά και ό,τι ρύθμιση αφορά στις συνθήκες συμβίωσης, παίρνουν πολύ σοβαρά υπόψη τους, την αρχή της στήριξης του λιγότερο δυνατού.
Το θυμάται και το λαμβάνει άραγε κανείς αυτό υπόψιν του;
Την καλησπέρα μου
tha simfoniso me ton sotiri. an den iparxoun i kataliloi dromoi alla ke sinthikes ine diskolo na kikloforisis me to podilato..
suspect, σύμφωνώ! Πότε όμως με το καλό θα καταφέρουμε να το εμπεδώσουμε αυτό? Αυτόν τον αιώνα ή τον επόμενο αν υπαρχει ακόμη Γη δλδ?
καημός, όπως εσύ είσαι φίλος είναι όλη η Ελλάδα συμπεραμβανομένης της αφεντομουτσουνάρας μου. Φαντάσου τον εαυτό σου να πηγαίνεις ραντεβού με το ποδήλατο. Που θα καθίσει η κοπέλλα? Εκτός κι αν έχει και εκείνη ποδήλατο.
Sotiris K, απαντώ στο πρώτο ερώτημα. Είχα ένα συνάδελφο παλιά πολύ μεγαλύτερό μου που καθημερινά ποδηλατούσε Π. Φάληρο-Σύνταγμα. Είχε σακίδιο με το που έφτανε στη δουλειά άλλαζε σε κανονικά ρούχα και παπούτσια. Και αυτό γινόταν στην δεκαετία του '90 προ μετρό-τράμ εποχής. Αρα, γίνεται!
Τη κυκλοφοριακή αγωγή μας τη μαθαίνουν οι γονείς φαντάζομαι και ο ΚΟΚ όταν πάς να πάρεις δίπλωμα. Μετά βεβαίως τη ξεχνάμε. Και ο κάθε τις που έχει τζιπούρα θεωρεί ότι μπορεί να πατάει όποιον δεν έχει.
psipsinel, ειδικά στην Ελλάδα που οι δεξιές λωρίδες είναι μέσα στις λακκούβες. Αστα, η πρόοδός μας είναι 2 βήματα εμπρός και 3 πίσω. Γι αυτό τρώμε και τόσα πρόστιμα απο την ΕΕ.
Σεβασμός; Τι είναι αυτό; ;)
Ποδήλατο σε ελληνική πόλη είναι extreme sport.
Συμφωνώ ακόμα και εγώ που δεν εδέησα να μάθω ποδήλατο ποτέ.
Αλλά θέλει μελέτη πρώτα, γερή μελέτη. Καλώς σε βρήκα.
Δυστυχως στην Ελλαδιτσα μας ολα αυτα μοιαζουν να ειναι εντελως αγνωστα.
Μακαρι να μπορουσε να αλλαξει κατι ομως πρωτα οι βασεις και μετα ολα τα αλλα διοτι χωρις βασεις δυστυχως ενα μεγαλο ΤΙΠΟΤΑ και μονο αυτο.
Την καλησπερα μου.
Δημοσίευση σχολίου