Δευτέρα, Νοεμβρίου 26, 2007

Νυμφασία, Βαλτεσίνικο

Φύγαμε τη περασμένη εβδομάδα όσο πιο μακριά μπορούσαμε, πήραμε τα βουνά, να ξεκουράσουμε το μάτι μας και τη καρδιά μας. Απο την Εθνική Οδό Κορίνθου-Τριπόλεως, στρίψαμε πρός Βυτίνα, αλλά δεν πήγαμε εκεί, δεν θέλαμε κόσμο, μόνο τη γαλήνη των βουνών.

Πρώτη στάση Νυμφασία. Ενα υπέροχο χωριό, σιωπηλό μέν γιατί ήταν νωρίς το πρωϊ, πνιγμένο στα κόκκινα-κίτρινα χρώματα του φθινοπώρου , τι να πρωτοδιαλέξω δεν ήξερα, ποιό λιβάδι, ποιό δένδρο, ποιούς ουρανούς?
Μπαίνοντας στο χωριό, έχεις μπροστά σου αυτή την εικόνα της δημοσιάς ας τη πούμε. Την ονομάσαμε " οδός των σκέψεων" γιατί περπατώντας τη, ό,τι προβλήματα και να είχαμε παίρνανε άλλη όψη, άλλη χροιά αν θέλετε. Το δένδρο της ζωής μας αποχαιρετά. Την υπόσχεση τη δώσαμε. Θα ξανάρθουμε την άνοιξη.

Μετά τη Βυτίνα στρίβουμε για Μαγουλιανα, ένα έρημο μέρος, η διαδρομή όμως μέσα απο βαθιά φαράγγια και πλαγιές κατάφυτες απο έλατα. Κτίσματα σαν κι αυτό, σπαρμένα, ένα εδώ άλλο εκεί.

Αγριο τοπίο αλλά πολύ κατευναστικό. Λίγο πάγο βρήκαμε στο οδόστρωμα, ελάχιστο, το χειμώνα όμως εκεί δεν θα αστειεύεται. Χιόνια και πάγοι θα υποδέχονται τους τολμηρούς. Το οδόστρωμα πολύ καλό αλλά ο δρόμος φιδωτός.

Προχωρήσαμε ακόμη πιο ψηλά. Φτάσαμε σε ένα άλλο χωριό, που λεγόταν Βαλτεσίνικο. Ενα μεγάλο κεφαλοχώρι αραδιασμένο σε μία πλαγιά σε υψόμετρο περίπου 1000 μέτρα. Μεγάλα πέτρινα σπίτια και πολλοί τουρίστες άρτι αφιχθέντες με πούλμαν.

Μπήκαμε σε ένα κατάστημα με παραδοσιακής λιχουδιές και πήραμε χυλοπίττες, λαζάνια και τοπικές δίπλες (γλυκά), πώς μου ήρθε να πάω και σε ένα άλλο παρακείμενο κατάστημα μήπως βρώ κάρτες και κανένα μαγνητάκι για το ψυγείο μου. Κακή επιλογή. Μας χάλασε την όμορφη εικόνα τόσο του χωριού όσο και της διαδρομής. Γιατί η ιδιοκτήτρια έπαιξε το ρόλο της νυφίτσας. Με το που μπήκα μέσα με ρώτησε απο πού είμαι. Αυτό με χαλάει αφάνταστα γιατί όσες φορές με έχουν ρωτήσει τέτοιο πράγμα σε μαγαζιά, είναι για να εκτιμήσουν πόσο θα ανατιμήσουν τα προϊόντα τους. Μου ήρθε εκείνη την ώρα να σηκωθώ να φύγω, εν τούτοις της απάντησα τοποθετώντας τη καταγωγή μου στα βάθη της θάλασσας και δη στο Αιγαίο. "Α! Γιατί μοιάζετε με ξένη" λέει η νυφίτσα και ετοιμάζεται να δαγκώσει. Ο λογαριασμός στο ταμείο 17.20. Της δίνω 50 ευρώ και 20 λεπτά. Μου δίνει 2 ευρώ και άλλα 30.
¨Η θα μου δώσετε άλλα 80 λεπτά η δεν θα πάρετε το 20λεπτο και θα μου δώσετε άλλο ένα ευρώ", της λέω. Απο εδώ το πήγε, απο εκεί το πήγε δεν ήθελε να δώσει τα σωστά ρέστα. Και εγώ πάλι δεν τα έβαζα στο πορτοφόλι μου, ώστε να μου πεί το κλασσικό "μα σας τα έδωσα, απλά μπερδεύτηκαν με τα ψιλά σας". Τελικά έδωσε 80 λεπτά.
Μα πώς κάνεις έτσι για 1 ευρώ, θα μου πείτε. Κάνω έτσι όταν αισθάνομαι ότι πάνε να μου τη φέρουν. Είδαν τουρίστα, πάμε να δαγκώσουμε. Εντάξει, δαγκώστε. Εμείς πάντως στο Βαλτεσίνικο δεν θα ξαναπατήσουμε. Να το χαίρεσαι κυρά νυφίτσα μου! Ολο δικό σου!

Επιστροφή. Σταματήσαμε στο Λεβίδι, πήραμε ωραίο χωριάτικο ψωμί (3 μέρες το έχουμε και ακόμη είναι μαλακό και μυρωδάτο) και μυτζήθρα..κάπου σταματήσαμε και φάγαμε με θέα την Ελλάδα μας.

Οπως απλόχερα μας προσφέρεται. Οχι όπως την εκμεταλλευόμαστε εμείς.

Julia_Dream είπε...

Πάντα τέτοιες όμορφες εικόνες και βαθιές ανασες ανακούφισης Μαρινάκι. :-)

Καλη εβδομάδα σου εύχομαι!

Ανώνυμος είπε...

Γεμίσατε τις μπαταρίες σας και τις καρδιές σας με τόσο όμορφες εικόνες!
Χαλάκι ..κι ας σας τα χάλασε λίγο η νυφίτσα...(τρομάρα της!)

alienlover είπε...

άνθρωποι με τέτοια νοοτροπία κάνουν την Ελλάδα τον τελευταίο πιθανό προορισμό στις λίστες τους. Αντ'αυτής, Τουρκία, Συρία, Αίγυπτος, Ισραήλ παίρνουν τις πρώτες θέσεις. Λογικό κι επόμενο ...

Katerina ante portas είπε...

Γύρνα στη Φύση, σύνθημα, τώρα που και ο καιρός βοηθά. Πολύ ωραία διαδρομή, φοβερές οι φωτογραφίες. Όσο για τη νυφίτσα, καλά έκανες και της πάτησες τον κάλο! Ποτέ κανείς/καμμιά τους δεν θα σου χάριζε ο,10 όχι ο,80..

Tanila είπε...

50,20 - 17,20 = 33
Τριάντα ευρώ σου έδωσε;
Και 2,30 + 80 λεπτά = 3,10 ευρώ όχι 3.
Απλά η κυρία κατάλαβε καλά πως πήγες να της φας ένα δεκάλεπτο.

Marina είπε...

Julia dream, ευχαριστώ πολύ. Καλή σου εβδομάδα

niobh, Το τοπίο άπαιχτο. Αριστουργημα. Αμα δε χιονίσει..θα είναι σκέτη μαγεία!

alienlover, με βρίσκεις απολύτως σύμφωνη. Η εκμετάλλευση όλων των τουριστών απο τους "έξυπνους" ντόπιους καθιστα τα ωραία ελληνικά τοπία μέρη πρός αποφυγήν. , οπουδήποτε θα σου βγεί φθηνώτερα και με πολύ καλύτερο σέρβις. Απο το να τσακώνεσαι για ελλιπές σέρβις, καλύτερα ταξίδι στο εξωτερικό. Οπου ακόμη και οι Αιγύπτιοι (πήγαν πεθερικά) ξέρουν πώς να χαίδολογάνε τους τουρίστες τους!!!

katerina, αδύνατο να σου περιγράψω την ομορφιά των βουνών, τα χρώματα, τη γαλήνη. Κρίμα όμως για τους κατοίκους, αρπάχτες και συμφεροντολόγοι. Που να δείς τι πάθανε τα πεθερικά μου όταν πήγαν στο Γύθειο-Μυστρά-Διρό πρίν μερικές εβδομάδες με εκδρομικό πούλμαν. Εχοντας κλείσει ξενοδοχείο και ταβέρνες εκ των προτέρων, τους κορόϊδεψαν και οι μέν και οι δέ. Στο ξενοδοχείο τους είχαν δώσει λειψά δωμάτια και αναγκάστηκαν να τρέχουν για αλλού τη τελευταία στιγμή και σε ένα εστιατόριο τους είχαν υποσχεθεί υπέροχο μενού και τελικά ούτε 2 μερίδες χόρτα δεν είχαν να βγάλουν. ΝΤΡΟΠΗ.

tanila, μου έδωσε 32. Η διαφορά μας ήταν το 1 ευρώ. Ποτέ δεν έχω κλέψει άνθρωπο σε όλη μου τη ζωή. Αλλα δεν ανέχομαι να μου δίνουν λάθος ρέστα.

zero είπε...

Εχεις απολυτο δικιο.
Ποσα χρονια ακομα θα μπορουμε να απολαυσουμε την φυση.
Πολυ καλο ποστ.

Dylan Dog είπε...

Ξεκινώντας να διαβάζω το ποστ άρχισα να κάνω σχέδια για το επόμμενο ή κάποιο επόμενο σκ , που βέβαια Πέμπτη απόγευμα τις περισσότερες φορές κάτι τα χαλάει ,
σε αυτή την περίπτωση παρά την συμπεριφόρα της απαράδεκτης , βάζει υποψηφιότητα σοβάρη !

Unknown είπε...

Αυτά τα φθηνοπωρινά "πολύχρωμα" δέντρα πολύ μου αρέσουν (εξ ου και λατρεύω τα βουνά της Β.Ε. αυτη την εποχή). Όσο για την κλέφτρα... Ε ναι, καλά κάνεις κακάνεις έτσι για ένα ευρώ. Δεν είναι ευτελές ποσό και σίγουρα αντιπροσωπεύει τον κόπο σου. Να το χαρίσεις, να το ξοδέψεις ναι, να το πετάξεις ή να στο κλέψοπυν όχι, σε τελευταία ανάλυση... δηλαδή αυτή γιτί έκανε έτσι για ένα ευρώ;

Blonde είπε...

Σε ζήλεψα λίγο για όλη αυτή την όμορφη διαδρομή, εγώ κλεισμένη μέσα στο σπίτι μόνο με τις φωτογραφίες τη βγάζω. Ευχαριστώ όμως. Όσο για το ένα ευρώ, καλά έκανες, πόσο χαζοί ήμαστε πια, δεν ντρέπονται λιγάκι, να το πιείς καφέ κούκλα μου, να το ευχαριστηθείς.

Marina είπε...

dylan dog, καλά άσε τη μουρμούρα μου για το ένα ευρώ. Το μέρος είναι άγριο αλλά όμορφο. Και ο δρόμος πολύ καλός. Εχει και κάποιους ξενώνες, είναι και σχετικά κοντά στο χιονοδρομικό (8χλμ) νομίζω.

darthiir, άμα θές να δείς χρώματα φθινοπώρου, Νυμφασία είναι η λέξη. Το κάτι άλλο. Για πικνίκ ιδιεώδες μέρος, αν και κάνει κρύο!. Το βράδυ έχει ωραίες ταβέρνες. ! Κοψιδάκια βέβαια!

lianne

Marina είπε...

lianne, προσωρινά δεν μπορείς να βγείς..περίμενε λίγο που ίσως ρίξει κανένα χιονάκι..να δείς τι όμορφα που θα είναι.

Katerina ante portas είπε...

Για πες περισσότερα να γίνει θέμα στα lakonika από την κόρη!