Κυριακή, Νοεμβρίου 27, 2005

Και τι δουλειά κάνετε?

Σε μία κοινωνική εκδήλωση όπου προσπαθείς να πιάσεις κουβέντα με ανθρώπους που δεν έχεις ξαναδεί αλλά που μπορεί να ξαναδείς ή φιλικά κάποια άλλη στιγμή ή σε επαγγελματικό επίπεδο, η πρώτη ερώτηση που μου έρχεται στο μυαλό είναι
"Εσείς με τι ασχολείσθε?"
Ελπίζω με την ερώτηση αυτή να λάβω μία απάντηση που ξεκινώντας απο εκεί να ανταλλάξουμε κάποιες απόψεις, να πώ, να πουν για να περάσει ευχάριστα η ώρα και ίσως να κάνουμε κάποια κοινωνική γνωριμία που μπορεί να μείνει σε αυτό το επίπεδο αλλά μπορεί να εξελιχθεί και σε φιλία, παρέα κλπ.
Και παίρνω την εξής απάντηση
"Είμαι επεξεργαστής τζιτζικοδερμάτων ή αλλιώς tzitzikoderma processing consultant" .

Είναι να μην μείνω κάγκελλο?
Απο τη μιά προσπαθώ να συλλάβω τι μου είπε, ενώ η λογική έχει βγάλει κόκκινο πανώ ότι
α) τα τζιτζίκια δεν έχουν δέρμα
β) με κοροϊδεύει ασύστολα
γ) είναι άεργος και μου το λέει με αυτόν τον τρόπο
και απο την άλλη προσπαθώ να μην γελάσω μήπως έχω να κάνω με κάποιο τρελλό..οπότε
δ) δείχνω ένα σχετικό ενδιαφέρον .. και την κάνω πρός την πρώτη πόρτα και όπου με βγάλει.
Πάντως αυτή η περίπτωση είναι πολύ καλύτερη απο μία άλλη που είχε τύχει στον Κ όταν κατά την διάρκεια ενός επαγγελματικού δείπνου ρώτησε ευγενικά την κυρία απέναντί του "Εσείς τι δουλειά κάνετε" και εκείνη του είπε "Το ξύνω".
Δεν θα γράψω για τις αντιδράσεις του Κ, εμένα, των ανθρώπων που άκουσαν την κουβέντα αυτή.. πάντως η συζήτηση δεν προχώρησε γιατί δεν είχε νόημα ούτε το
"τι ξύνει"
"πώς το ξύνει",
"που το ξύνει",
"γιατί το ξύνει" και
"με τι το ξύνει" άσε δε το
"ποιός την βοηθάει να το ξύσει"..

20 σχόλια:

τσέλιγκας είπε...

Κλασσική ερώτηση για να ξετυλιχθεί ο μίτος της συζήτησης αλλά κι εμένα μ'έχει φέρει σε δύσκολη θέση μερικές φορές. Ακούς εκεί το ξύνει!

Mikrouli είπε...

Γιατί παιδιά μου βγάζετε "βρώμικα" συμπεράσματα;
Μπορεί η εν λόγω κυρία να ξύνει κάτι όπως το Ξυστό...
Θέλει και αυτό τη μαεστρία του!
Άσε που εάν το κάνεις επάγγελμα, ονόματα δεν λέμε, οικογένειες δεν θίγουμε, μπορεί να βρεθείς με πολλά μπικάκια *χρήματα* στην τσέπη...
Άγνωστες οι βουλές του Κυρίου...

Marina είπε...

Ακόμη και το ξυστό να ξύνει..υπάρχουν μερικά πράγματα που δεν λέγονται..ούτε είναι εξυπνάδα σε ένα απρόσωπο επαγγελματικό γεύμα να λέει κανείς τέτοιες χοντράδες.. πές κάτι άλλο..ότι θέλεις..
Αυτό με τα τζιτζικοδέρματα είναι σκέτη κοροϊδία, τι νόημα έχει?

Mikrouli είπε...

Δεν γνωρίζω τι επάγγελμα κάνεις και που ακριβώς τους βρίσκετε αυτούς τους τύπους/τύπισες με τον Κ. αλλά είναι απορίας άξιο γιατί δίνεις τόση σημασία...
Δεν σου έχει συμβεί ποτέ να μην θέλεις να απαντήσεις σε αυτήν την ερώτηση; Να θέλεις να κάνεις πλάκα;
Να "σπάσεις τον πάγο" κάπως διαφορετικά;
Οκ, δεν λέω ότι αυτές οι απαντήσεις είναι αποδεκτές, αλλά ο καθένας κοιμάται στο κρεβάτι που έστρωσε, ή ξέστρωσε!
Άσε τον τρελό στην τρέλα του, κοινώς!

Unknown είπε...

το κορυφαίο που είχα ακούσει και μάλιστα από γνωστό για να ρίξει γκόμενα... Πυρινικός υδραυλικός η κοπέλα ακόμα τρέχει ;)

alombar42 είπε...

Πολύ θα μου άρεσε να γνωρίσω άτομα που επαγγέλονται "το ξύνω"!
Για πρακτικούς λόγους: όλο και τίποτα ψίχουλα θα πέφτουν από τα μπατζάκια τους :)

Johny είπε...

Πυρινικός υδραυλικός...χα,χα,χα

Μπα σε καλό σας νυχτιάτικα!

Katerina ante portas είπε...

Τι μου θύμισες τώρα! Δόκιμη στην τράπεζα που δούλευα τότε, εξυπηρετώ τακτικό πελάτη στα εμβάσματα. Πελάτης περίεργος, βαμμένο κομοδινί μαλλί -ασυνήθιστο για άνδρες τότε- στενό σκαρπίνι κροκό, δαχτυλίδι στο μικρό δάχτυλο. Το συζητούσαμε με τη συνάδελφο, άτυπα προϊσταμένη μου,ότι όλα τα εμβάσματά του είναι από επαρχία και κείνη τον ρώτησε τι δουλειά κάνει. "Έχω μάντρα με τζιτζίκια μανδάμ" της απάντησε αφοπλιστικά. Χρειάστηκε και η διαμεσολάβηση του συναδέλφου των προβλέψεων για να καταλάβουμε ότι "τζιτζίκια" ήταν "αοιδοί" που έστελνε ο κομοδινί "ατζέντης" στα επαρχιακά.. πολιτιστικά στέκια!
Με αυτήν την ερμηνεία, εκείνο το επεξεργαστής τζιτζικοδέρματος λίγο θριλλερικό δεν ακούγεται; :(

x είπε...

παιδιά με τι κόσμο κάνετε παρέα;
ποτέ δεν μπορώ να απαντήσω στην ερώτηση αυτή. πού να ξέρω τι κάνω; ό,τι μου ζητήσουν κάνω.

Ανώνυμος είπε...

Ευχαριστώ πολύ Μαρίνα.


Βρήκα το επάγγελμά μου: Το ξύνω!!!!


Γιατί όπου και να πω ότι είμαι φιλόσοφος και ιστορικός των επιστημών, με παίρνουν με τις πετρελαιοντομάτες των Johnny και Jojo

Marina είπε...

Mikrouli, δουλεύω ως σύμβουλος επιχειρήσεων μαζί με τον Κ, ως εκ τούτου βρισκόμαστε με πολλούς και δίαφορους ανθρώπους, δημοσιογράφους, επιχειρηματίες, φοιτητές, τραπεζικούς, PR people, IT people κλπ..Αυτό με το τζιτζικόδερμα μου προέκυψε χθές σε ένα φιλικό σπίτι..προφανώς δεν ήθελε να πεί τι κάνει και με αυτό τον τρόπο με άδειασε..

Street spirit, δεν την έρριξε όμως!!

Alombar , να σου τη συστήσω αν και απο ότι άκουσα βρήκε συντροφιά για να ξύνουν μαζί την παρμεζάνα

Johny, τις νύχτες που καταλαγιάζει κάπως ο βόμβος της ημέρας..έρχονται οι δικές μου ιδέες για γράψιμο

Katerina, με μπέρδεψες. Υπονοείς ότι ο εν λόγω δερματέμπορας, πιάνει κοριτσάκια που τραγουδούν, τα σκοτώνει και πουλάει το δέρμα τους για παπούτσια? Μπρρρρ! Ευτυχώς που έφυγα απο κοντά του εγκαίρως. Αν και εγώ δεν τραγουδάω, μόνο χορεύω..εν τούτοις δεν ξέρεις ποτέ

Ηνίοχε, ΄το έγραψα αυτό γιατί μου έκανε εντύπωση ο τρόπος συμπεριφοράς πρός τους άλλους σε μία κοινωνική εκδήλωση όπου το να είσαι ευγενής είναι πρός όφελός σου τελικά..

Chloe, έλα που δεν μπορείς να απαντήσεις, κάτι κάνεις ακόμη και νοικοκυρά να είσαι είναι πολύ πιο full time εργασία απο άλλες σε γραφεία..

not-the-boy-next-door, οι φιλόσοφοι και οι ιστορικοί σκέφτονται, ενώ αυτοί που "το ξύνουν" το κάνουν μηχανικά..Μη μου χαλάς τη πιάτσα τώρα, άσχετα με το τι επάγγελμα κάνω, Ιστορία σπούδασα.

jojo είπε...

η αντίδραση δηλώνει οτι απλά δεν ήθελε να απαντήσει και έχει επανειλλημένως βρεθεί στην ίδια δυσάρεστη θέση.

μουχει τύχει και μένα να μου πουν σε κουβέντα επάνω οτι η πιο αγενής ερώτηση είναι αυτή: " τι δουλειά κάνετε?" πράγμα με το οποίο εγώ δεν συμφωνώ, αλλά ο καθένας έχει τους λόγους του...

και μάλιστα το αιτιολόγησαν και ως εξής:
είναι ερώτηση-παγίδα-ανίχνευση για το οικονομικό στάτους σου και έτσι αυτόματα σε κατατάσει σε μια κατηγορία στην οποία μπορεί να μην ανήκεις για διάφορους λόγους...

δε λέω... μπορεί ναχε δίκιο, μπορεί και άδικο... εγώ πάντως απο τότε που έμαθα οτι ορισμένοι ενοχλούνται με αυτή την άμεσση ερώτηση προσπαθώ να μάθω τα ενδιαφέροντα του συνομιλούντα μου με έμεσσους τρόπους για να μην τυχόν τον προσβάλλω...

. είπε...

νομίζω πως ο πιό έυκολος τρόπος για να δείξεις ότι σε χάλασε ο τρόπος του, είναι να τον ρωτήσεις με αυστηρό, ατάραχο ύφος σαν να μη έχεις καταλάβει το "χιούμορ του", για παράδειγμα "τι ξύνετε"? με την έκφραση "κρύα μάσκα" που λενε

Marina είπε...

Οταν ρωτάω "με τι ασχολείσθε" το κάνω για να πιάσω κουβέντα όχι για να κάνω μάτι στα εισοδήματα του καθενός. Μία απάντηση όπως "παίζω τάβλι" είναι πολύ ικανοποιητική γιατί ανοίγει ένα θέμα για συζήτηση. Πολλοί όμως είναι εκείνοι που έχουν τη μύγα και βεβαίως μυγιάζονται.

Juanita La Quejica είπε...

Είναι περίπλοκο το θέμα και ειδικά σε αυτούς τους σκληρούς καιρούς των μαζικών απολύσεων και της ανεργίας, εγώ προσωπικά αποφεύγω πλέον να κάνω αυτήν την συγκεκριμένη ερώτηση.
Η απάντηση του στυλ "το ξύνω" ή "πουλώ τζιτζικοδέρματα" είναι βέβαια επιεικώς ανόητη και περιττή. Γιατί όπως σωστά τοποθετείς το θέμα Μαρίνα, πρόκειται για κοινωνική συνανστροφή. Δεν υπάρχει λόγος να κυκλοφορούμε με το μαχαίρι ανοιχτό και προτεταμένο, έτοιμοι να το μπήξουμε κάπου.
Κάπου μεταξύ Μαρίνας και jojo βρίσκομαι τελικά.

Unknown είπε...

Άλλοι βεβαίως βεβαίως έχουν τον σκαραβαίο και σκαραβαιάζονται :p

Άλλη φορά λοιπόν μπορείς να απαντήσεις κάτι στο στύλ: Προσέχτε μόνο μην το ματώσετε...

Marina είπε...

Ωραία μου τα είπατε όλοι σας, αντε να βρώ τώρα θέμα ανοίγματος συζήτησεις με τους γνωστούς αγνώστους που συναλλάσομαι κάθε μέρα..

Marina είπε...

συζήτησης ήθελα να γράψω

Unknown είπε...

Κοίτα, άμα σε προβληματίζει τόσο πολύ, μπορείς να κάνεις γκάλοπ και να βρείς πώς το ξύνει ο καθένας και ποιά είναι η πιό απολαυστική διαδικασία/διεύθυνση ξυσίματος...

(καλά μην βαράς, το γελοιοποίησα εντελώς, το ξέρω :p)

Marina είπε...

Προκειμένου να έχει τον τελευταίο λόγο, πετάει μία ηλίθια και κουφή ατάκα..για να κλείσει το θέμα ΣΟΥ, το οποίο βαρέθηκε!. Τυπική συμπεριφορά τραμπούκου. Σβήστον.

Θ.Λ.